Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home/askanswer/domains/askanswer.ir/public_html/qa-include/qa-db.php on line 66  سندروم پای بی‌قرار - Askanswer مرکز مشاوره سلامت ایران(هفت سیب)
  •  
    • ۷,۳۸۶ پرسش
    • ۵,۰۶۳ پاسخ
    • ۴۴۰ نظر
    • ۲۳۲,۰۹۰ کاربر
  •  

لیست برچسب‌ها

بارداري پریود آلت-تناسلی رابطه-جنسی عادت-ماهانه خودارضایی نزدیکی خارش برنامه-درمانگاه-پوست-و-مو جوش موهای قاعدگی ریزش-مو پرده-بکارت شیرخوار ادرار رشد-نوزاد جنین در و ناباروری حساسیت - لکه-پوستی وزن پوست تیروئید افسرده واژن دیابتی پستان لکه-بینی موی-زائد سلامت-جنسی طول-آلت-تناسلی قلبي رحمی درد-بیضه اختلال-نعوظ سونوگرافی از انزال-زودرس استرس تخمدان تکرر-ادرار کیست-تخمدان پریود-نامنظم جلوگیری سرفه جوش-صورت زناشویی منی جلوگیری-از-بارداری جنسي سوزش-ادرار قرص-ال-دی لاغری تیرویید برنامه-مادر-کودک-تندرستی خونریزی-رحمی عرق-کردن سرطانی سقط نوزاد خشکی-پوست چاقی عوارض-دارو خلط اضطراب ورزشی فشار-خون قد بلوغ مقاربت معده جای-جوش مثانه داروهاي کاهش-وزن زخم تهوع واریکوسل های کم-کاری-تیروئید اختلالات-اضطرابی ناباروری-مردان پروستات مقعد خونی رژیم-غذایی تپش-قلب آزمایش چین-و-چروک ترشحات-واژن زگیل-تناسلی مایع-منی اسپرم افزایش-وزن دور-چشم صرع

سندروم پای بی‌قرار

0 امتیاز
با درود خدمت شما دکتر عزیز.اگر میشه در مورد سندروم پای بی‌قرار صحبت کنید؟ و بگید که عوامل ایجادکننده‌ی این سندروم چه چیزیه؟ و راه‌های درمانی هم وجود دارد؟ ممنون از سایت خوبتون.
پرسش ۰۳/اسفند/۱۳۹۳ ۱۱:۲۵:۰۱ در ساير موضوعات از بابک ج. (190 امتیاز)

1 پاسخ

0 امتیاز
سندروم پای بی‌قرار یک احساس ناخوشایندی است که فرد در اندام تحتانی خودش به‌خصوص پاها در هنگام خواب احساس می¬کند. احساسی مثل گزگز، خارش، کرخت شدن، مورمورشدن و در بعضی از موارد، بسیاری از افراد این‌طور تعبیر می¬کنند که حشره بر روی پای آن¬ها در حال حرکت است؛ و تنها زمانی احساس راحتی می¬کنند که پاهایشان را تکان بدهند. هرچند که این حرکت دادن به‌طور موقتی باعث آرامش آن¬ها می‌شود، درواقع با حرکت دادن است که احساس راحتی می¬کنند. پرش پا در هنگام خواب که افرادی که به سندروم پای بی‌قرار مبتلا هستند، از هر 5 نفر 4 نفر به این مسئله مبتلا هستند. کم¬خونی و فقر آهن از عوامل ایجادکننده هستند؛ و کمبود مواد معدنی و ویتامین‌ها از موارد دیگری هستند. 20 درصد زنان باردار به این عارضه به‌خصوص در 3 ماه اول بارداری مبتلا می¬شوند. مطلب دیگری که باید به آن اشاره‌کنم این است که فقط وجود کم¬خونی باعث فقر آهن نیست. ما می¬توانیم خونریزی¬های معده و روده را اشاره داشته باشیم. خونریزی¬هایی که در هنگام قاعدگی خانم¬ها، به آن مبتلا می¬شوند، می¬تواند سبب‌ساز این قضیه باشد. چاقی و سیگار کشیدن، دیابت، نارسایی¬های کلیوی، مسمومیت¬های با سرب. همچنین مصرف نیکوتین و کافئین و الکل از دیگر مواردی است که در این زمره به آن اشاره‌شده که می‌تواند مستعد کننده‌ی ابتلا به سندروم پای بی¬قرار باشد. خانم¬ها بیشتر به این سندروم مبتلا می¬شوند. زیرا تغییرات هورمونی که در خلال بارداری اتفاق می¬افتد و همین¬طور در زمان قاعدگی، از سویی چاقی و کم‌تحرکی و همچنین استرس را از دیگر مواردی است که به آن اشاره‌کرده‌اند که خانم‌ها را آسیب-پذیر¬تر می¬کند.
با توجه به ابتلا به عوامل زمینه¬ساز، درمان صورت می¬گیرد. ما درواقع راه¬های درمان دارویی و غیر دارویی را برای این افراد داریم. آنچه حائز اهمیت است، این است که در مورد درمان¬های کم¬خونی باید مکمل¬های غذایی صورت بگیرد و درمان کم‌خونی صورت می‌گیرد. مطلب دیگری که باید در خصوص این افراد صورت بگیرد، درمان عروقی است. درمان اختلالات عروقی، اختلالات گردش¬خون، درمان عروق واریسی، کمک‌کننده است. نکته¬ی بسیار مهم در مورد این افراد، تغییر سبک زندگی‌شان است. مثلاً ورزش کردن و خواب کافی داشتن از عوامل بسیار مهمی است که در مورد این افراد باید لحاظ شود. اگر تغییر سبک زندگی و این نکات، لحاظ شد تأثیرپذیر نبود، درمان دارویی هم صورت می¬گیرد. معمولاً آگونوسیت¬های دو؟ و همین¬طور داروهای ضد تشنج در مورد این افراد مورداستفاده قرار می‌گیرد.
پاسخ در ۰۳/اسفند/۱۳۹۳ ۱۱:۲۵:۳۰ از dr.waseghi (9,450 امتیاز)

پرسش‌های مرتبط

+1 امتیاز
0 پاسخ
پرسش ۰۶/اسفند/۱۳۹۲ ۱۲:۴۴:۵۵ در اعصاب و روان از احمد غیبعلی پور (130 امتیاز)
+5 امتیاز
1 پاسخ
پرسش ۱۱/اسفند/۱۳۹۳ ۱۴:۰۳:۳۳ در ساير موضوعات از باران 889 (440 امتیاز)
0 امتیاز
1 پاسخ
پرسش ۰۱/اسفند/۱۳۹۳ ۰۶:۱۴:۳۰ در ساير موضوعات از سوده5 (450 امتیاز)
???????
...