Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home/askanswer/domains/askanswer.ir/public_html/qa-include/qa-db.php on line 66  علایم بیماری MS - Askanswer مرکز مشاوره سلامت ایران(هفت سیب)
  •  
    • ۷,۳۸۶ پرسش
    • ۵,۰۶۳ پاسخ
    • ۴۴۰ نظر
    • ۲۳۲,۰۸۸ کاربر
  •  

لیست برچسب‌ها

بارداري پریود آلت-تناسلی رابطه-جنسی عادت-ماهانه خودارضایی نزدیکی خارش برنامه-درمانگاه-پوست-و-مو جوش موهای قاعدگی ریزش-مو پرده-بکارت شیرخوار ادرار رشد-نوزاد جنین در و ناباروری حساسیت - لکه-پوستی وزن پوست تیروئید افسرده واژن دیابتی پستان لکه-بینی موی-زائد سلامت-جنسی طول-آلت-تناسلی قلبي رحمی درد-بیضه اختلال-نعوظ سونوگرافی از انزال-زودرس استرس تخمدان تکرر-ادرار کیست-تخمدان پریود-نامنظم جلوگیری سرفه جوش-صورت زناشویی منی جلوگیری-از-بارداری جنسي سوزش-ادرار قرص-ال-دی لاغری تیرویید برنامه-مادر-کودک-تندرستی خونریزی-رحمی عرق-کردن سرطانی سقط نوزاد خشکی-پوست چاقی عوارض-دارو خلط اضطراب ورزشی فشار-خون قد بلوغ مقاربت معده جای-جوش مثانه داروهاي کاهش-وزن زخم تهوع واریکوسل های کم-کاری-تیروئید اختلالات-اضطرابی ناباروری-مردان پروستات مقعد خونی رژیم-غذایی تپش-قلب آزمایش چین-و-چروک ترشحات-واژن زگیل-تناسلی مایع-منی اسپرم افزایش-وزن دور-چشم صرع

علایم بیماری MS

0 امتیاز
روزتون بخیر. در مورد بیماری MS  توضیح بفرمایید و اینکه این بیماری چه علایمی دارد ؟ آمار مبتلایان به این بیماری هم اگه میشه بدید؟ باسپاس از سایت عالیتون.
پرسش ۰۳/اسفند/۱۳۹۳ ۱۱:۳۹:۲۰ در ساير موضوعات از نازنین44 (230 امتیاز)

1 پاسخ

0 امتیاز
یکی از شایعترین بیماری های اعصاب مرکزی یعنی نخاغ ومغز بیماری MS میباشد که بر اثر تخریب غلاف میلین اتفاق میفتد . غلاف میلین  الیاف عصبی را احاطه میکند  و این غلاف در انتقال پیام های عصبی نقش مهمی را ایفا میکند .  به صورتی که در حالت طبیعی با وجود غلاف میلین پیام های عصبی باسرعت بالایی انتقال می یابد حرکات و هماهنگی بدن به موزون ترین شکل ممکن اتفاق می افتد .  و بر حسب اینکه کدام ناحیه از شبکه عصبی در گیر این بیماری شده علایم مختلفی را نشان میدهد .  شایع ترین در گیری که در اعصاب مرکزی اتفاق میفتد  در گیری اعصاب اپتیک یا چشمی است که نشانه های آن شامل تاری دید نقص بینایی یا دوبینی هست . از علایم دیگر میتوان به سر گیجه عدم تعادل بی حسی در دست و پا احساس سوزن سوزن شدن در اندام های تحتانی و ... این ها مواردی هست که جزء شایع ترین نشانه های MS  میباشد . همچنین درد در ناحیه صورت غالبا جزء شکایات مبتلایان هست . البته با تکیه بر یک مورد از این نشانه ها نمیتوان تشخیص را اعلام کرد و نیاز به بررسی های بیشتر دارد . چون وقتی از علایم بیماری ای صحبت میکنیم مردم حساس میشوند . مجموعه ای از این عوامل هستند که سبب ساز این بیماری میشوند . علت این بیماری هنوز به طور قطع کشف و اعلام نشده اما گمانه زنه هایی در خصوص این وجود دارد که این بیماری میتواند ناشی از آلودگی هوا ، استرس ،کمبود ویتامین D  به خصوص در سنین زیر 15 سال نقش عمده ای را ایفا میکند .
ابتدا آمار مبتلایان در کشور خودمان را بیان میکنم. 50 تا 70 هزار نفر بر اساس آماری که وجود دارد در کشورمان مبتلا به MS  هستند که این آمار تقریبی است و بر اساس افرادی است که در مراکز درمانی پرونده پزشکی دارند .  و این آمار توسط انجمن MS  ایران اعلام شده و خیلی افراد هستند که علایم را دارند ومبتلا هستند اما از بیماری خود آگاهی ندارند . بنابر گفته مدیر انجمن MS  ، میزان ابتلا به این بیماری نسبت به 8 سال گذشته دو برابر شده است . این بیماری در استان تهران شیوع بسیار چشم گیری داشته است . استان اصفهان نیز از آمار و ارقام بالایی در رابطه با مبتلایان برخوردار است . در استان تهران 14000 پرونده و در کل کشور 19000 پرونده در رابطه با این بیماری وجود دارد .                                                         بر اساس مطالعات جدیدی که در کانادا صورت گرفته بالاترین شیوع این بیماری در خود کانادا بوده که این موضوع برای خود آنها تاسف بار بوده است.
بر اساس آمار اعلام شده توسط فدراسیون MS به ازای هر 100000 نفردر دنیا به ترتیب این کشور ها رتبه های بالاتری دارند کانادا با 291 نفر دانمارک 227 نفرو سوئد 182 نفر و مجارستان و انگلستان کشور های بعدی هستند که آمار بالایی از افراد مبتلا به این بیماری را دارند . در آمریکا و اروپا این بیماری شیوع بالاتری دارد و در کشور هایی که نزدیک خط استوا هستند این بیماری کمتر وجود دارد .
پاسخ در ۰۳/اسفند/۱۳۹۳ ۱۱:۴۰:۲۰ از dr.sharifi (7,320 امتیاز)

پرسش‌های مرتبط

0 امتیاز
1 پاسخ
پرسش ۰۳/اسفند/۱۳۹۳ ۱۱:۴۱:۰۵ در ساير موضوعات از نازنین44 (230 امتیاز)
0 امتیاز
1 پاسخ
پرسش ۰۳/اسفند/۱۳۹۳ ۱۶:۰۷:۰۷ در ساير موضوعات از milad 33 (210 امتیاز)
0 امتیاز
1 پاسخ
پرسش ۰۳/اسفند/۱۳۹۳ ۱۱:۴۱:۰۴ در زنان و مامايي از نازنین44 (230 امتیاز)
+5 امتیاز
1 پاسخ
پرسش ۱۱/اسفند/۱۳۹۳ ۱۴:۰۳:۳۰ در ساير موضوعات از غلام 999 (460 امتیاز)
0 امتیاز
1 پاسخ
پرسش ۰۳/اسفند/۱۳۹۳ ۱۸:۲۸:۳۰ در ساير موضوعات از زهرا ی. (300 امتیاز)
???????
...