Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home/askanswer/domains/askanswer.ir/public_html/qa-include/qa-db.php on line 66  اگر از دندان های شیری خوب مراقبت نکنیم چه ضرری برای دندان های دائمی دار؟ - Askanswer مرکز مشاوره سلامت ایران(هفت سیب)
  •  
    • ۷,۳۸۶ پرسش
    • ۵,۰۶۳ پاسخ
    • ۴۴۰ نظر
    • ۲۳۰,۹۶۹ کاربر
  •  

لیست برچسب‌ها

بارداري پریود آلت-تناسلی رابطه-جنسی عادت-ماهانه خودارضایی نزدیکی خارش برنامه-درمانگاه-پوست-و-مو جوش موهای قاعدگی ریزش-مو پرده-بکارت شیرخوار ادرار رشد-نوزاد جنین در و ناباروری حساسیت - لکه-پوستی وزن پوست تیروئید افسرده واژن دیابتی پستان لکه-بینی موی-زائد سلامت-جنسی طول-آلت-تناسلی قلبي رحمی درد-بیضه اختلال-نعوظ سونوگرافی از انزال-زودرس استرس تخمدان تکرر-ادرار کیست-تخمدان پریود-نامنظم جلوگیری سرفه جوش-صورت زناشویی منی جلوگیری-از-بارداری جنسي سوزش-ادرار قرص-ال-دی لاغری تیرویید برنامه-مادر-کودک-تندرستی خونریزی-رحمی عرق-کردن سرطانی سقط نوزاد خشکی-پوست چاقی عوارض-دارو خلط اضطراب ورزشی فشار-خون قد بلوغ مقاربت معده جای-جوش مثانه داروهاي کاهش-وزن زخم تهوع واریکوسل های کم-کاری-تیروئید اختلالات-اضطرابی ناباروری-مردان پروستات مقعد خونی رژیم-غذایی تپش-قلب آزمایش چین-و-چروک ترشحات-واژن زگیل-تناسلی مایع-منی اسپرم افزایش-وزن دور-چشم صرع

اگر از دندان های شیری خوب مراقبت نکنیم چه ضرری برای دندان های دائمی دار؟

0 امتیاز
سلام. دکتر در خصوص دندان های شیری برای ما توضیح بدهید. چرا بعضی ها به آن اهمیت نمی دهند و می گویند بگذار پوسیده شود، دندان دائمی در می آید درست می شود؟و اگر از دندان های شیری خوب مراقبت نکنیم چه ضرری برای دندان های دائمی دار؟ یک توضیح کلی به ما بدهید ممنون می شوم.
پرسش ۰۳/اسفند/۱۳۹۳ ۱۱:۵۱:۱۰ در ساير موضوعات از hatef r. (200 امتیاز)

1 پاسخ

0 امتیاز
سعی می کنیم اطلاعاتی بدهیم که کمک کند به تغییر نگرش شما و رفتار های صحیح بهداشتی را در خانوادتان چنان ترویج کنید که بچه ها به دندان هایشان بیش تر توجه بکنند. ولی حقیقت آن است که آن چه ما به عنوان مطالب علمی می گوییم تا زمانی که باور جدی تری برای خود فرد رخ ندهد و تجربه ای در آن نداشته باشد شاید خیلی وقت ها موثر نباشد. یک مرور بکنیم. دندان شیری چیست؟ 20 تا دندان هستند که در فازی از زندگی از دوره ی جنینی آغاز می شود در واقع تکامل شان شروع می شود ولی رویشان از 6 ماهگی رخ می دهد. یعنی از 6 ماهگی تا 5/2 سالگی بچه ها دندان در می آورند. خیلی والدین خوشحال هستند جزء پدیده های قشنگ رشد بچه ها است. 5/2 تا 3 سالگی دهان بچه با ؟؟؟ طبیعی 20 تا دندان شیری را داشته باشد. این دندان ها تمام عملکرد های دندان های دائمی را دارند تو دوره ی خودشان تا 12 سالگی. چرا می گوییم 12 سالگی؟ چون در واقع بین 6 سالگی تا 12 سالگی ما یک دوره ی ترکیبی داریم که اولین دندان های دائمی 6 سالگی در می آیند. و تا 12 سالگی که دندان های شیری 20 تایشان بریزند در واقع ما در دهان بچه ها و نوجوانان مان هم دندان شیری داریم و هم دندان دائمی. پس دندان شیری هنوز دارند فعالیت می کنند و کارکرد دارند. اون فعایت اصلی چیست؟ چون فرصت محدود است من مرور بکنم. 1- حفظ فضای لازم برای دندان های دائمی. اصطلاحا به دندان های شیری می گویند راهنمای رویش، یعنی اگر سر جای خودشان درست قرار نگیرند. کنده بشوند- پوسیده بشوند- جایشان به هم بخورد- فاصله شان کم بشود، دندان دائمی درست سر جایش در نمی آید. و این جا به جایی و ناموزون- نا مرتب شدنی را دارد که بعدا نیازمند ارتودنسی و قصه های بعدی را دارد. 2- کمک به رشد و تکامل صورت . جالب است که این 20 تا دندان فک را کمک می کنند تا 12 سالگی درست با جمجمه رشد بکند. و زیبایی طبیعی خودش را داشته باشد. اگر نا متقارن بریزند قطعا تکامل فک هم دچار مشکل می شود و ممکن است مسئله در واقع فک و صورت برای بچه بعدا پیش بیاید. جویدن و هضم غذا هم مثل دندان های دائمی تا سن 6 سالگی که به طور کامل و تا 12 سالگی هم برخی از آن به عهده دندان های شیری است. تکلم و بیان صحیح حروف و نهایتا این که اگر دندان های در واقع پنجمین مسئولیت اگر دندان های شیری را درست به آن ها نرسیم و پوسیدگی پیدا بکنند. این پوسیدگی ممکن است سرایت بکند به جوانه های دندان های دائمی که پشت آن ها هستند. دندان های دائمی از 6 سالگی در می آیند. تقریبا تا 12 سالگی بایستی ترکیب کلی شان در آمده باشد. غیر از آن 4 تا دندان عقل که در واقع بعد از 18 سالگی در می آیند. و این مرحله به مرحله شدن دندان ها- این 3 فازی که طی می کنیم، دندان های شیری، دندان های ؟؟؟؟ شده، دندان های دائمی باعث می شود که ما از فاز اول با دقت رد بشویم تا بتوانیم فاز های بعدی را درست رقم بزنیم. تو خبر شما گفته شده بود بایستی مثل دندان های دائمی با آن ها برخورد کرد.
دندان های دائمی از  مسئله دندان های شیری مهم تر است. اولا آداب بهداشت دهان و دندان را بچه دارد یاد می گیرد. پس عادتی است که تا آخر عمر برایش می ماند. دوما بعد این ها شانس بعدی می شود دندان های دائمی. در صورتی که دندان های دائمی اگر نسبت به آن ها اتفاقی بیافتد، حادثه ای رخ بدهد، یا پوسیدگی رخ بدهد. ما می توانیم در همان مرحله ترمیم و اقدامات دندان پزشکی هم انجام بدهیم. ولی برای دندان های شیری هم در این مرحله لازم است این کار را بکنیم و هم نسبت به آینده اش متوجه هستیم.
ممکن است پوسیدگی شان به جوانه ی دندان دائمی سرایت بکند. دندانی که در می آید از 6 سالگی به بعد تو ناحیه آسیا جلوی دهان، دندان های در واقع پیشین، دندان های نیش و این ها که دیده می شود رنگ غیر عادی داشته باشد. پوسیده باشد. ممکن است نا مرتب، در واقع نرسیدن به ردیف بودن این 20 دندان باعث بشود 32 دندان بعدی دائمی ردیف نباشند و نیازمند یک ارتودنسی طولانی مدت بشویم که گاهی این افراد تا 20- 30 سالگی هم هنوز نیازمند ارتودنسی هستند. و اختلالات فکی.
پاسخ در ۰۳/اسفند/۱۳۹۳ ۱۱:۵۱:۳۹ از dr.sharifi (7,320 امتیاز)

پرسش‌های مرتبط

0 امتیاز
1 پاسخ
+1 امتیاز
1 پاسخ
پرسش ۱۱/اسفند/۱۳۹۳ ۱۱:۳۵:۳۹ در دهان و دندان از mahdi22 (280 امتیاز)
+1 امتیاز
1 پاسخ
پرسش ۱۱/اسفند/۱۳۹۳ ۱۱:۳۵:۲۸ در دهان و دندان از mahdi22 (280 امتیاز)
0 امتیاز
1 پاسخ
پرسش ۱۱/اسفند/۱۳۹۳ ۱۰:۲۳:۳۴ در دهان و دندان از نانسی (170 امتیاز)
+1 امتیاز
1 پاسخ
???????
...