Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home/askanswer/domains/askanswer.ir/public_html/qa-include/qa-db.php on line 66  برای جلوگیری از زخم بستر چکار باید کرد؟ - Askanswer مرکز مشاوره سلامت ایران(هفت سیب)
  •  
    • ۷,۳۸۶ پرسش
    • ۵,۰۶۳ پاسخ
    • ۴۴۰ نظر
    • ۲۳۱,۳۱۸ کاربر
  •  

لیست برچسب‌ها

بارداري پریود آلت-تناسلی رابطه-جنسی عادت-ماهانه خودارضایی نزدیکی خارش برنامه-درمانگاه-پوست-و-مو جوش موهای قاعدگی ریزش-مو پرده-بکارت شیرخوار ادرار رشد-نوزاد جنین در و ناباروری حساسیت - لکه-پوستی وزن پوست تیروئید افسرده واژن دیابتی پستان لکه-بینی موی-زائد سلامت-جنسی طول-آلت-تناسلی قلبي رحمی درد-بیضه اختلال-نعوظ سونوگرافی از انزال-زودرس استرس تخمدان تکرر-ادرار کیست-تخمدان پریود-نامنظم جلوگیری سرفه جوش-صورت زناشویی منی جلوگیری-از-بارداری جنسي سوزش-ادرار قرص-ال-دی لاغری تیرویید برنامه-مادر-کودک-تندرستی خونریزی-رحمی عرق-کردن سرطانی سقط نوزاد خشکی-پوست چاقی عوارض-دارو خلط اضطراب ورزشی فشار-خون قد بلوغ مقاربت معده جای-جوش مثانه داروهاي کاهش-وزن زخم تهوع واریکوسل های کم-کاری-تیروئید اختلالات-اضطرابی ناباروری-مردان پروستات مقعد خونی رژیم-غذایی تپش-قلب آزمایش چین-و-چروک ترشحات-واژن زگیل-تناسلی مایع-منی اسپرم افزایش-وزن دور-چشم صرع

برای جلوگیری از زخم بستر چکار باید کرد؟

0 امتیاز
درود بر شما.  برای جلوگیری از زخم بستر چکار باید کرد؟مرسی از کمکتون.
پرسش ۰۳/اسفند/۱۳۹۳ ۱۱:۵۴:۵۵ در ساير موضوعات از armita opo (200 امتیاز)

1 پاسخ

0 امتیاز
تشک هوشمندی را طراحی و تولید کرده اند که قابلیت ویژه آن جلوگیری از ایجاد زخم بستر در بیمارانی است که مدت های طولانی مجبورند در بستر بیماری استراحت کنند. این تشک هوشمند و حساس به فشار با یک نمایشگر در کنار تخت بیمار قرار می گیرد و زمانی که ناحیه ای از بدن در یک مدت طولانی تحت فشار باشد، شمارش معکوس، پیغام و زنگ هشدار روی صفحه نمایشگر آن ظاهر می شود تا پرستاران موضوع را بررسی نمایند. گفتنی است هنگامی که ناحیه ای از پوست به مدت طولانی تحت فشار بماند زخم بستر ایجاد می شود که معمولا عمق این زخم به مراتب بیش از آن چیزی است که تصور می شود. درمان آن نیز بسیار طولانی است.
زخم بستر یا بد سور یا زخم فشاری یک ضایعه پوستی است که در پوست و بافت های زیر پوستی در اثر فشار طولانی و ممتد بر روی پوست ایجاد می شود . زخم بستر اغلب در نقاطی از بدن ایجاد می شود که پوست روی یک برجستگی استخوانی قرار گرفته و در بین آن ها عضله ای وجود ندارد. مانند : پاشنه پا و بین باسن . زخم بستر بیشتر در کسانی ایجاد می شود که ناگزیر هستند مدت طولانی در بستر استراحت داشته باشند و تغییر وضعیت ندارند. تشکیل زخم بستر چهار مرحله دارد : مرحله اول پوست سالم است و تنها رنگ آن به قرمز یا صورتی تغییر می کند. اگر فشاری به آن نقطه وارد شود ، پوست سریع به حالت سفیدی قبلش بر نگردد. مرحله دوم یک زخم فرورفته قرمز یا صورتی رنگ ایجاد می شود . ممکن است در موضوع تاول نیز مشاهده شود. در مرحله سوم چربی زیر پوست نمایان می شود و زخم گودتر و عمیق تر می شود . بافت مرده و زردنگی به وجود می آید. در مرحله چهارم زخم بستر عضله ، تاندون یا استخوان نمایان می شود . وسعت زخم بیشتر است و همچنین بافت مرده و خشکیده نیز قابل مشاهده است. از مرحله اول تا مرحله چهارم شدت زخم افزایش پیدا می کند. زخم بستر ممکن است در شروع کند باشد اما سیر پیشرونده دارد و درمان آن نیز دشوار است.
تغییر مکرر وضعیت بیمار بسیار حائز اهمیت است. در مراحل اول و دوم درمان نسبتا راحت صورت خواهد گرفت. در یک الی دو هفته بهبود حاصل خواهد شد. اما در مراحل سوم و چهارم بعضا نیاز به جراحی است تا بافت مرده خارج شود و پانسمان های خاصی را می طلبد. بهتر است که هر یک ساعت یک بار تغییر وضعیت صورت بگیرد. افرادی که روی ویلچر هستند می بایست هر یک ربع یک بار تغییر وضعیت  دهند و هر یک ساعت یک بار از دیگران بخواهند که برای تغییر وضعیت کمک شان کنند.
پاسخ در ۰۳/اسفند/۱۳۹۳ ۱۱:۵۵:۱۵ از dr.sharifi (7,320 امتیاز)

پرسش‌های مرتبط

+2 امتیاز
1 پاسخ
+2 امتیاز
1 پاسخ
پرسش ۰۱/اسفند/۱۳۹۳ ۰۱:۵۵:۲۱ در زیبایی از مهسان ازاد (140 امتیاز)
+4 امتیاز
1 پاسخ
0 امتیاز
0 پاسخ
پرسش ۰۶/اسفند/۱۳۹۲ ۱۳:۱۸:۴۹ در زنان و مامايي از masi.laal (190 امتیاز)
+2 امتیاز
0 پاسخ
پرسش ۰۶/اسفند/۱۳۹۲ ۱۳:۲۵:۴۱ در دستگاه گوارش از arian000 (140 امتیاز)
???????
...