Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home/askanswer/domains/askanswer.ir/public_html/qa-include/qa-db.php on line 66  تغذیه قبل و بعد از بارداری - Askanswer مرکز مشاوره سلامت ایران(هفت سیب)
  •  
    • ۷,۳۸۶ پرسش
    • ۵,۰۶۳ پاسخ
    • ۴۴۰ نظر
    • ۲۳۱,۰۳۵ کاربر
  •  

لیست برچسب‌ها

بارداري پریود آلت-تناسلی رابطه-جنسی عادت-ماهانه خودارضایی نزدیکی خارش برنامه-درمانگاه-پوست-و-مو جوش موهای قاعدگی ریزش-مو پرده-بکارت شیرخوار ادرار رشد-نوزاد جنین در و ناباروری حساسیت - لکه-پوستی وزن پوست تیروئید افسرده واژن دیابتی پستان لکه-بینی موی-زائد سلامت-جنسی طول-آلت-تناسلی قلبي رحمی درد-بیضه اختلال-نعوظ سونوگرافی از انزال-زودرس استرس تخمدان تکرر-ادرار کیست-تخمدان پریود-نامنظم جلوگیری سرفه جوش-صورت زناشویی منی جلوگیری-از-بارداری جنسي سوزش-ادرار قرص-ال-دی لاغری تیرویید برنامه-مادر-کودک-تندرستی خونریزی-رحمی عرق-کردن سرطانی سقط نوزاد خشکی-پوست چاقی عوارض-دارو خلط اضطراب ورزشی فشار-خون قد بلوغ مقاربت معده جای-جوش مثانه داروهاي کاهش-وزن زخم تهوع واریکوسل های کم-کاری-تیروئید اختلالات-اضطرابی ناباروری-مردان پروستات مقعد خونی رژیم-غذایی تپش-قلب آزمایش چین-و-چروک ترشحات-واژن زگیل-تناسلی مایع-منی اسپرم افزایش-وزن دور-چشم صرع

تغذیه قبل و بعد از بارداری

0 امتیاز
سلام خدمت دکتر عزیز. مادران قبل از بارداری و یا در زمان بارداری در مورد تغذیه شان باید چه نکاتی را رعایت کنند؟ممنون میشم پاسخ بدید.
پرسش ۰۳/اسفند/۱۳۹۳ ۱۲:۰۱:۵۳ در زنان و مامايي از نسیم 12 (170 امتیاز)

1 پاسخ

0 امتیاز
تغذیه در دوران بارداری باید به گونه ای باشد که هم پاسخ گوی نیاز های جنین باشد و هم جواب گوی نیار های مادر باشد. این نکته مهم است که غالبا باور عام مردم بر این است که یک خانم باردار بایستی به اندازه ی دو نفر غذا بخورد. خیر این طور نیست بلکه یک خانم بادار باید دو برابر قبل تغذیه ای بهتر و سالم تر و مطلوب تری را داشته باشد. به این معنا که از اولین روز بارداری جنین انرژی و نیاز های بدن خودش را از طریق بدن مادر تامین می کند .اگر کمبود مواد معدنی، کمبود ریز مغذی ها وجود دارد قبل از دوران بارداری باید این ها لحاظ شود. چرا که د دوران بارداری نیزا به آهن، کلسیم، یود به مراتب بیش تر می شود و بایستی این ها در واقع تامین شود. مثلا اشاره شده به این که اسید فولیک اگر کمبودش در بدن مادر وجود داشته باشد می تواند تاثیرات جبران ناپذیری روی سیستم عصبی نوزاد به دنبال داشته باشد. بیش از 23% خانم ها در سن باروری کمبود آهن دارند، و حتما باید میزان مصرف آهن در 6 ماه اول باداری لحاظ شود. چرا؟ چون تامین کننده بسیاری از نیاز های مادر و جنین است. در واقع در مورد یود هم این طور است، با توجه به معیار هایی که سازمان بهداشت جهانی مطرح کرده حدود 12% تا 25% زنانی که در آستانه ی بارداری هستند و زنان بارور کمبود یود دارند و که این کمبود یود در مادران خودش را به صورت اختلالات تیروئید نشان می دهد و در کودکان اگر این کمبود یود در مادر وجود داشته باشد در جنین شان عقب ماندگی های ذهنی را می تواند به جای بگذارد، که جبران ناپذیر است. همین طور کم وزنی را می تواند به دنبال داشته باشد. پس حتما باید به این نکته دقت داشته باشند دغدغه ی مادران در واقع در بحث تغذیه بیش تر باید به این نکته باشد که این کمبود ها را جبران کنند. و نیاز هایی که بدن مادر و جنین دارد را در سدد تامین اش باشند. نکته دیگری که باید به آن اشاره داشته باشیم این است که ویتامین د از موارد دیگری است که باید در تغذیه مادران به آن دقت شود در باداری دو برابر بیش تر لازم است برای تحکیم استخوان بندی برای جذب کلسیم. همین طور نیاز بدن به کلسیم از موارد دیگری است که در دوران بارداری به حدود 1000 میلی گرم مواد کلسیمی مورد نیاز بدن مادر است.
ویتامین آ یکی دیگر از نیاز های بدن مادر است. البته در مورد ویتامین آ این نکته هم باید متذکر شوم که  مصرف بیش از حد آن می تواند تاثیرات نامطلوبی بگذارد و نا هنجاری هایی را برای جنین به دنبال داشته باشد. به طور کلی لحاظ کردن این مواد مد نظر است: افزایش وزن زیاد و از سوی دیگر سوء تغذیه هر کدام ؟؟؟ برای مادر می تواند به دنبال داشته باشد. اضافه وزن در دوران بارداری باید کم و به طور منظم باشد. به طور معمول باید 9 تا 12 کیلو گرم اضافه وزن وجود داشته باشد و این میزان اضافه وزن می تواند تامین کننده ی نیاز های یک نوزاد 3 کیلو یا 4 کیلو گرم می باشد. و بیش از این نیاز نیست البته خوب تفاوت های فردی نیز هم باید لحاظ شود. تناسب اندام افراد هم باید لحاظ شود که متخصص تغذیه حتما این نکات را مد نظر قرار می دهد.
پاسخ در ۰۳/اسفند/۱۳۹۳ ۱۲:۰۲:۲۹ از dr.sharifi (7,320 امتیاز)

پرسش‌های مرتبط

???????
...