Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home/askanswer/domains/askanswer.ir/public_html/qa-include/qa-db.php on line 66  خطر ناشی از تشنج در کودکان - Askanswer مرکز مشاوره سلامت ایران(هفت سیب)
  •  
    • ۷,۳۸۶ پرسش
    • ۵,۰۶۳ پاسخ
    • ۴۴۰ نظر
    • ۲۳۱,۰۳۳ کاربر
  •  

لیست برچسب‌ها

بارداري پریود آلت-تناسلی رابطه-جنسی عادت-ماهانه خودارضایی نزدیکی خارش برنامه-درمانگاه-پوست-و-مو جوش موهای قاعدگی ریزش-مو پرده-بکارت شیرخوار ادرار رشد-نوزاد جنین در و ناباروری حساسیت - لکه-پوستی وزن پوست تیروئید افسرده واژن دیابتی پستان لکه-بینی موی-زائد سلامت-جنسی طول-آلت-تناسلی قلبي رحمی درد-بیضه اختلال-نعوظ سونوگرافی از انزال-زودرس استرس تخمدان تکرر-ادرار کیست-تخمدان پریود-نامنظم جلوگیری سرفه جوش-صورت زناشویی منی جلوگیری-از-بارداری جنسي سوزش-ادرار قرص-ال-دی لاغری تیرویید برنامه-مادر-کودک-تندرستی خونریزی-رحمی عرق-کردن سرطانی سقط نوزاد خشکی-پوست چاقی عوارض-دارو خلط اضطراب ورزشی فشار-خون قد بلوغ مقاربت معده جای-جوش مثانه داروهاي کاهش-وزن زخم تهوع واریکوسل های کم-کاری-تیروئید اختلالات-اضطرابی ناباروری-مردان پروستات مقعد خونی رژیم-غذایی تپش-قلب آزمایش چین-و-چروک ترشحات-واژن زگیل-تناسلی مایع-منی اسپرم افزایش-وزن دور-چشم صرع

خطر ناشی از تشنج در کودکان

0 امتیاز
ظهربخیر دکترجان.آیا تشنج های ناشی از بیماری تشنج از تب در کودکان خطرناک است؟یا ممکن است مغزش را مختل کند یا یک مقداری بهره هوشیش کمتر بشود؟ متشکر از سایت به این خوبی که دارید.
پرسش ۰۳/اسفند/۱۳۹۳ ۱۲:۰۸:۲۳ در كودكان از arad0 (140 امتیاز)

1 پاسخ

0 امتیاز
تب و تشنج دو فرم دارد. فرم ساده و فرم پیچیده. فرم ساده آن هست که بچه عارضه خاصی از قبل ندارد، بیماری زمینه ای ندارد، سابقه صرع در خانواده وجود ندارد. یک تبی هست که ناگهانی بالا رفته و بعد از بالارفتن تب این تشنج اتفاق می افتد و تشنج معمولا کمتر از پانزده دقیقه طول می کشد و تکرار نمی شود فقط یک بار اتفاق می افتد. به این فرم ساده تشنج می گوییم. معمولا هیچ صدمه مغزی ایجاد نمی کند و باعث آسیب نمی شود. و آن طور که بعضی ها فکر می کنند سلول های مغزی می میرند نیست و این اتفاق نمی افتد، یا فکر می کنند بر هوش بچه تاثیر می گذارد یا روی توانایی های بچه. نه این طور نمی شود.
این اتفاق نمی افتد و معمولا حتی احتمال تکرار شدنش هم  خیلی پایین هست و به سادگی برطرف می شود. در این موارد مهم است که حتما ما علت و زمینه یا بیماری ایجاد کننده تب را تشخیص بدهیم. این که چه عاملی چه بیماری باعث تب شده و ممکن است ما آزمایش های تکمیلی مثل مایع نخاع، مثل عکس سینه، آزمایش خون، آزمایش ادرارو مدفوع این ها انجام بشود و مشخص بشود که علت ایجاد تب چه بوده است.
پاسخ در ۰۳/اسفند/۱۳۹۳ ۱۲:۰۹:۰۴ از dr.waseghi (9,450 امتیاز)

پرسش‌های مرتبط

0 امتیاز
1 پاسخ
0 امتیاز
1 پاسخ
0 امتیاز
1 پاسخ
0 امتیاز
1 پاسخ
0 امتیاز
1 پاسخ
پرسش ۰۳/اسفند/۱۳۹۳ ۰۷:۳۷:۳۶ در كودكان از moon2 (120 امتیاز)
???????
...