Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home/askanswer/domains/askanswer.ir/public_html/qa-include/qa-db.php on line 66  ورزش و حالت تهوع - Askanswer مرکز مشاوره سلامت ایران(هفت سیب)
  •  
    • ۷,۳۸۶ پرسش
    • ۵,۰۶۳ پاسخ
    • ۴۴۰ نظر
    • ۲۳۰,۴۸۸ کاربر
  •  

لیست برچسب‌ها

بارداري پریود آلت-تناسلی رابطه-جنسی عادت-ماهانه خودارضایی نزدیکی خارش برنامه-درمانگاه-پوست-و-مو جوش موهای قاعدگی ریزش-مو پرده-بکارت شیرخوار ادرار رشد-نوزاد جنین در و ناباروری حساسیت - لکه-پوستی وزن پوست تیروئید افسرده واژن دیابتی پستان لکه-بینی موی-زائد سلامت-جنسی طول-آلت-تناسلی قلبي رحمی درد-بیضه اختلال-نعوظ سونوگرافی از انزال-زودرس استرس تخمدان تکرر-ادرار کیست-تخمدان پریود-نامنظم جلوگیری سرفه جوش-صورت زناشویی منی جلوگیری-از-بارداری جنسي سوزش-ادرار قرص-ال-دی لاغری تیرویید برنامه-مادر-کودک-تندرستی خونریزی-رحمی عرق-کردن سرطانی سقط نوزاد خشکی-پوست چاقی عوارض-دارو خلط اضطراب ورزشی فشار-خون قد بلوغ مقاربت معده جای-جوش مثانه داروهاي کاهش-وزن زخم تهوع واریکوسل های کم-کاری-تیروئید اختلالات-اضطرابی ناباروری-مردان پروستات مقعد خونی رژیم-غذایی تپش-قلب آزمایش چین-و-چروک ترشحات-واژن زگیل-تناسلی مایع-منی اسپرم افزایش-وزن دور-چشم صرع

ورزش و حالت تهوع

+6 امتیاز

با سلام.من پسری 24 ساله هستم. دو سال پیش یک رژیم سخت و ورزش سنگین انجام دادم و در عرض سه ماه 18 کیلو وزنم را کم کردم. ولی از همان زمان به بعد هروقت ورزش میکنم، سرگیجه شدید و حالت تهوع میگیرم .عرق سرد هم می ریزم. مشکل چیست و چه باید کرد؟
با تشکر

پرسش ۲۹/خرداد/۱۳۹۲ ۱۰:۱۴:۵۹ در کنترل وزن و تناسب اندام از mazdakmahjoubi (210 امتیاز)
ویرایش ۲۹/خرداد/۱۳۹۲ ۱۱:۰۱:۳۸ از Dr.Delroba

1 پاسخ

+1 امتیاز
 
بهترین پاسخ
سلام:

به احتمال زیاد پس از رژیم سنگین دچار کمبود های تغذیه ای و ویتامینی شده اید. بهتر است با مراجعه به کلینیک و توضیح شرح حال خود از پزشکتان بخواهید تا آزمایشات لازم را درخواست کند. حتما باید از مکمل های مناسب در زمان کاهش وزن و رژیم لاغری استفاده می کردید.

متاسفانه بسیاری از افراد برای کاهش وزن خود بدون مشورت با کارشناسان تغذیه به رژیم های سخت و گیاه خواری روی می آورند که عوارض و مشکلات زیادی را به همراه دارد. رژیم های خیلی سخت با کالری کمتر از هزار و 200 در روز سلامتی را به دلیل پرخوری پس از رژیم و بازگشت به چاقی به خطر می اندازد.

رژیم های سخت و بدون مشورت با کارشناسان تغذیه عوارض جانبی نامطلوبی نظیر تهوع ، تحمل نکردن سرما ، ریزش مو ، سنگ کیسه صفرا و نامنظمی سیکل قاعدگی را به همراه دارد. رژیم های غذایی که شامل مصرف زیاد مایعات است سبب می شود پروتئین و سدیم بدن خیلی کم شود و فرد در معرض کمبود سدیم ، حالت تهوع ، گیجی ، سرگیجه و در موارد شدید کما قرار گیرد.

رژیم های غذایی که در آن ها ماهی ، تخم مرغ ، سبزیجات و دیگر غذاهای دریایی وجود ندارد و از اسیدهای چرب امگا 3 و امگا 6 بی بهره است سلامت قلب و عروق ، چشم و عملکرد ذهنی را به خطر می اندازد.

گیاه خواران اغلب در معرض خطر کمبود روی هستند افرادی که رژیم گیاه خواری دارند باید غذاهای غنی شده با روی نظیر غلات کامل غنی شده ، حبوبات و فرآورده های سویا مصرف کنند. هم چنین مصرف نکردن شیر ، تخم مرغ و گروه گوشت در این افراد باعث کاهش ویتامین B12 و افزایش خطر بیماری های قلبی- عروقی می شود.خطر کمبود ویتامین B12 در افرادی که رژیم های غذایی سخت دارند کمبود ویتامین B12 منجر به بروز نشانه های عصبی و روانی شامل حرکات نامتعادل بدن ، تعادل نداشتن ، افسردگی ، اختلالات روحی ، حرکتی و تمرکز و کم خونی می شود.

اگر گیاه خواران با مشورت با کارشناسان یا متخصصان تغذیه به گرفتن رژیم غذایی اقدام کنند می توانند از بیماری های قلبی- عروقی ، چاقی ، دیابت نوع 2 و بعضی از انواع سرطان ها نظیر سرطان کولون و رکتوم در امان باشند. به منظور اجتناب از کمبود ویتامین B12 باید به طور منظم از غذاهای غنی از این ویتامین نظیر برنج یا سویای غنی شده ، غلات و جایگزینی های گوشت و مخمرها استفاده کرد.

استفاده از منابع گیاهی غنی از کلسیم مانند سبزی های برگ سبز و تیره ، خمیر سویا و سبزی های خانواده کلم و مصرف غذاهای غنی شده با کلسیم شامل غلات آماده ، سویای غنی شده با کلسیم و نوشیدنی ها نظیر شیر سویای غنی شده با کلسیم برای افرادی که رژیم گیاه خواری دارند مفید و مناسب است. گیاه خواران باید به طور منظم غذاهای گیاهی غنی از اسید های چرب امگا 3 مانند گردو ، فرآورده های سویا و شاهدانه نیز مصرف کنند.
پاسخ در ۰۷/تیر/۱۳۹۲ ۲۳:۳۳:۱۸ از Dr.Khatami (82,650 امتیاز)
انتخاب ۰۷/تیر/۱۳۹۲ ۲۳:۴۴:۲۶ از Dr.Shidvash

پرسش‌های مرتبط

+2 امتیاز
0 پاسخ
پرسش ۰۱/بهمن/۱۳۹۲ ۱۱:۴۰:۱۶ در مغز و اعصاب از ff (160 امتیاز)
+1 امتیاز
0 پاسخ
پرسش ۰۶/اسفند/۱۳۹۲ ۱۳:۱۸:۱۱ در مغز و اعصاب از alirezagh8668 (490 امتیاز)
+1 امتیاز
1 پاسخ
پرسش ۱۱/مرداد/۱۳۹۹ ۱۲:۳۴:۱۵ در دستگاه گوارش از 1234soli (140 امتیاز)
+7 امتیاز
1 پاسخ
پرسش ۱۵/مهر/۱۳۹۲ ۱۲:۳۸:۵۵ در زنان و مامايي از زهرا00 (220 امتیاز)
+2 امتیاز
1 پاسخ
???????
...