ورزش و حالت تهوع - Askanswer مرکز مشاوره سلامت ایران(هفت سیب)
  •  
    • ۶,۲۸۸ پرسش
    • ۵,۰۲۴ پاسخ
    • ۳۴۰ نظر
    • ۲۹,۷۳۱ کاربر
  •  

لیست برچسب‌ها

بارداري پریود آلت-تناسلی رابطه-جنسی عادت-ماهانه نزدیکی خودارضایی برنامه-درمانگاه-پوست-و-مو جوش خارش موهای قاعدگی ریزش-مو شیرخوار ادرار پرده-بکارت رشد-نوزاد جنین در و حساسیت ناباروری لکه-پوستی وزن واژن افسرده دیابتی تیروئید پستان لکه-بینی سلامت-جنسی پوست موی-زائد قلبي طول-آلت-تناسلی رحمی سونوگرافی انزال-زودرس از اختلال-نعوظ تخمدان کیست-تخمدان استرس تکرر-ادرار درد-بیضه سرفه جنسي لاغری خشکی-پوست نوزاد عرق-کردن جوش-صورت پریود-نامنظم برنامه-مادر-کودک-تندرستی قد تیرویید چاقی سوزش-ادرار اضطراب سقط عوارض-دارو های جلوگیری بلوغ منی زناشویی داروهاي سرطانی خونریزی-رحمی جلوگیری-از-بارداری فشار-خون مثانه جای-جوش واریکوسل معده تهوع چین-و-چروک قرص-ال-دی تپش-قلب رژیم-غذایی زخم اختلالات-اضطرابی کاهش-وزن - صرع افزایش-وزن ورزشی خونی پروستات ناباروری-مردان ترشحات-واژن بیماری مقعد اسپرم خلط کمر-درد کم-کاری-تیروئید ام-اس زگیل-تناسلی کودکانتان

ورزش و حالت تهوع

+6 امتیاز

با سلام.من پسری 24 ساله هستم. دو سال پیش یک رژیم سخت و ورزش سنگین انجام دادم و در عرض سه ماه 18 کیلو وزنم را کم کردم. ولی از همان زمان به بعد هروقت ورزش میکنم، سرگیجه شدید و حالت تهوع میگیرم .عرق سرد هم می ریزم. مشکل چیست و چه باید کرد؟
با تشکر

پرسش در کنترل وزن و تناسب اندام از mazdakmahjoubi (210 امتیاز)
ویرایش از Dr.Delroba

1 پاسخ

+1 امتیاز
 
بهترین پاسخ
سلام:

به احتمال زیاد پس از رژیم سنگین دچار کمبود های تغذیه ای و ویتامینی شده اید. بهتر است با مراجعه به کلینیک و توضیح شرح حال خود از پزشکتان بخواهید تا آزمایشات لازم را درخواست کند. حتما باید از مکمل های مناسب در زمان کاهش وزن و رژیم لاغری استفاده می کردید.

متاسفانه بسیاری از افراد برای کاهش وزن خود بدون مشورت با کارشناسان تغذیه به رژیم های سخت و گیاه خواری روی می آورند که عوارض و مشکلات زیادی را به همراه دارد. رژیم های خیلی سخت با کالری کمتر از هزار و 200 در روز سلامتی را به دلیل پرخوری پس از رژیم و بازگشت به چاقی به خطر می اندازد.

رژیم های سخت و بدون مشورت با کارشناسان تغذیه عوارض جانبی نامطلوبی نظیر تهوع ، تحمل نکردن سرما ، ریزش مو ، سنگ کیسه صفرا و نامنظمی سیکل قاعدگی را به همراه دارد. رژیم های غذایی که شامل مصرف زیاد مایعات است سبب می شود پروتئین و سدیم بدن خیلی کم شود و فرد در معرض کمبود سدیم ، حالت تهوع ، گیجی ، سرگیجه و در موارد شدید کما قرار گیرد.

رژیم های غذایی که در آن ها ماهی ، تخم مرغ ، سبزیجات و دیگر غذاهای دریایی وجود ندارد و از اسیدهای چرب امگا 3 و امگا 6 بی بهره است سلامت قلب و عروق ، چشم و عملکرد ذهنی را به خطر می اندازد.

گیاه خواران اغلب در معرض خطر کمبود روی هستند افرادی که رژیم گیاه خواری دارند باید غذاهای غنی شده با روی نظیر غلات کامل غنی شده ، حبوبات و فرآورده های سویا مصرف کنند. هم چنین مصرف نکردن شیر ، تخم مرغ و گروه گوشت در این افراد باعث کاهش ویتامین B12 و افزایش خطر بیماری های قلبی- عروقی می شود.خطر کمبود ویتامین B12 در افرادی که رژیم های غذایی سخت دارند کمبود ویتامین B12 منجر به بروز نشانه های عصبی و روانی شامل حرکات نامتعادل بدن ، تعادل نداشتن ، افسردگی ، اختلالات روحی ، حرکتی و تمرکز و کم خونی می شود.

اگر گیاه خواران با مشورت با کارشناسان یا متخصصان تغذیه به گرفتن رژیم غذایی اقدام کنند می توانند از بیماری های قلبی- عروقی ، چاقی ، دیابت نوع 2 و بعضی از انواع سرطان ها نظیر سرطان کولون و رکتوم در امان باشند. به منظور اجتناب از کمبود ویتامین B12 باید به طور منظم از غذاهای غنی از این ویتامین نظیر برنج یا سویای غنی شده ، غلات و جایگزینی های گوشت و مخمرها استفاده کرد.

استفاده از منابع گیاهی غنی از کلسیم مانند سبزی های برگ سبز و تیره ، خمیر سویا و سبزی های خانواده کلم و مصرف غذاهای غنی شده با کلسیم شامل غلات آماده ، سویای غنی شده با کلسیم و نوشیدنی ها نظیر شیر سویای غنی شده با کلسیم برای افرادی که رژیم گیاه خواری دارند مفید و مناسب است. گیاه خواران باید به طور منظم غذاهای گیاهی غنی از اسید های چرب امگا 3 مانند گردو ، فرآورده های سویا و شاهدانه نیز مصرف کنند.
پاسخ در از Dr.Khatami (82,650 امتیاز)
انتخاب از Dr.Shidvash

پرسش‌های مرتبط

???????
...