Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home/askanswer/domains/askanswer.ir/public_html/qa-include/qa-db.php on line 66  کمبود ویتامین د و بارداری - Askanswer مرکز مشاوره سلامت ایران(هفت سیب)
  •  
    • ۷,۳۸۶ پرسش
    • ۵,۰۶۳ پاسخ
    • ۴۴۰ نظر
    • ۲۳۰,۹۸۹ کاربر
  •  

لیست برچسب‌ها

بارداري پریود آلت-تناسلی رابطه-جنسی عادت-ماهانه خودارضایی نزدیکی خارش برنامه-درمانگاه-پوست-و-مو جوش موهای قاعدگی ریزش-مو پرده-بکارت شیرخوار ادرار رشد-نوزاد جنین در و ناباروری حساسیت - لکه-پوستی وزن پوست تیروئید افسرده واژن دیابتی پستان لکه-بینی موی-زائد سلامت-جنسی طول-آلت-تناسلی قلبي رحمی درد-بیضه اختلال-نعوظ سونوگرافی از انزال-زودرس استرس تخمدان تکرر-ادرار کیست-تخمدان پریود-نامنظم جلوگیری سرفه جوش-صورت زناشویی منی جلوگیری-از-بارداری جنسي سوزش-ادرار قرص-ال-دی لاغری تیرویید برنامه-مادر-کودک-تندرستی خونریزی-رحمی عرق-کردن سرطانی سقط نوزاد خشکی-پوست چاقی عوارض-دارو خلط اضطراب ورزشی فشار-خون قد بلوغ مقاربت معده جای-جوش مثانه داروهاي کاهش-وزن زخم تهوع واریکوسل های کم-کاری-تیروئید اختلالات-اضطرابی ناباروری-مردان پروستات مقعد خونی رژیم-غذایی تپش-قلب آزمایش چین-و-چروک ترشحات-واژن زگیل-تناسلی مایع-منی اسپرم افزایش-وزن دور-چشم صرع

کمبود ویتامین د و بارداری

+1 امتیاز
ظهربخیر. من 23 ساله هستم و قصد بارداری داشتم به دکتر که مراجعه کردم متوجه شدم کمبود ویتامین دی دارم برایم مکمل نوشته می خواستم ببینم برایم مشکلی ایجاد نمی کند در رابطه با پوکی استخوان؟ و این که چه مواد غذایی مفید و کمک کننده است؟متشکر از سایت جامع شما.
پرسش ۰۳/اسفند/۱۳۹۳ ۱۳:۱۰:۵۷ در داروها و مکمل ها از kooki (170 امتیاز)

1 پاسخ

0 امتیاز
شاید در تهران آمار ها در حدود 80% و بالاتر است بنابر این یک خانم ر تهران فکر نکند که تنهاست در واقع یک نفر وقتی آزمایش می دهد و متوجه می شود که کمبود ویتامین دی دارد فکر نکند که خودش تنها این مشکل را دارد مثل کم خونی آهن که آنقدر باب شده است که خانم ها وقتی آزمایش می دهند و متوجه می شوند این مشکل را دارند می گویند من هم مثل بقیه خانم ها دچار کمبود آهن هستم در مورد ویتامین دی هم در حال حاضر متاسفانه چنین وضعیتی را داریم یعنی اگر افراد در تهران آزمایش بدهند میبینیم که اکثر افراد کمبود ویتامین دی را دارند و خیلی هم سن و سال نمی شناسد. ایشان مراجعه کرده اند و متوجه شده اند که کمبود ویتامین دی دارند بله این مساله درمان دارد که یا می تواند دارویی و خوراکی باشد و یا درمان به شکل تزریقی خواهد بود. متد درمان یکی از این دو تا است و خیلی هم فرق آنچنانی نمی کند و کسانی که می توانند خوراکی بگیرند شاید اولویت داشته باشند. نکته اساسی این است که ایشان می پرسند آیا می شود از طریق تغذیه آن را درست کرد. ما متاسفانه منابع غنی از ویتامین دی که بخواهیم برسانیم نداریم. اما فرض کنید شما در طول روز مثلا 600واحد ویتامین دی نیاز دارید خب این میزان ویتامین به کمک قرص هایی که تجویز می شود البته قرص های کلسیم دی در درمان کمبود ویتامین دی چندان جایگاهی ندارند قرص هایی که برای درمان این کمبود مورد استفاده قرار می گیرند پنجاه هزار واحدی اند به همین دلیل عمدتا به صورت هفتگی توصیه می شوند یا آمپول های 300هزار واحدی اند و میبینید که 50هزار واحد کجا و ششصد واحد روزانه کجا یا 300هزار واحد کجا و 600واحد کجا. آمپول ها معمولا ماهی یک بار تزریق می شود و دو تا سه ماه متوالی این آمپول ها تجویز می شوند و بسته به شرایط بیمار پزشک تصمیم می گیرد و قرص ها را معمولا هفتگی داده می شود و تا هشت هفته توصیه می شود و بعد از آن توصیه می شود که ماهانه مصرف شود و بسته به شرایط بیمار پزشک این را مشخص خواهد کرد. ایشان نکته ای را عرض کردند که آیا من هنوز هم نگران پوکی استخوان باشم ببینید ویتامین دی یک جزئی از عواملی است که در بحث جذب کلسیم تاثیرگذار است و خب کلسیم هم برای استخوان لازم است البته همه کار که در جذب کلسیم خلاصه نمی شود. اگر کلسیم وارد شد و ویتامین دی هم که برای جذب لازم است دریافت کردم اما موادی مصرف کردم که باعث دفع کلسیم شد چه در این حالت با وجود اینکه میزان ویتامین دی بدن مناسب است اما باز هم باید نگران پوکی استخوان باشیم پس عوامل دیگری هم که می گوییم باید از آنها دوری کنیم.
پاسخ در ۰۳/اسفند/۱۳۹۳ ۱۳:۱۱:۲۵ از dr.jawaheri (5,480 امتیاز)

پرسش‌های مرتبط

+1 امتیاز
1 پاسخ
+1 امتیاز
1 پاسخ
پرسش ۰۳/اسفند/۱۳۹۳ ۱۴:۵۷:۴۲ در داروها و مکمل ها از rira2 (170 امتیاز)
+1 امتیاز
1 پاسخ
پرسش ۰۳/اسفند/۱۳۹۳ ۱۴:۱۷:۲۷ در داروها و مکمل ها از aysoo (170 امتیاز)
+6 امتیاز
1 پاسخ
???????
...