توضیح پوکی استخوان - Askanswer مرکز مشاوره سلامت ایران(هفت سیب)
  •  
    • ۶,۲۸۸ پرسش
    • ۵,۰۲۴ پاسخ
    • ۳۴۰ نظر
    • ۲۸,۸۸۰ کاربر
  •  

لیست برچسب‌ها

بارداري پریود آلت-تناسلی رابطه-جنسی عادت-ماهانه نزدیکی خودارضایی برنامه-درمانگاه-پوست-و-مو جوش خارش موهای قاعدگی ریزش-مو شیرخوار ادرار پرده-بکارت رشد-نوزاد جنین در ناباروری حساسیت و لکه-پوستی وزن افسرده واژن دیابتی پستان تیروئید موی-زائد پوست سلامت-جنسی لکه-بینی قلبي رحمی طول-آلت-تناسلی سونوگرافی انزال-زودرس تخمدان اختلال-نعوظ از استرس کیست-تخمدان درد-بیضه تکرر-ادرار جنسي سرفه برنامه-مادر-کودک-تندرستی پریود-نامنظم جوش-صورت عرق-کردن نوزاد خشکی-پوست لاغری عوارض-دارو سقط اضطراب سوزش-ادرار چاقی تیرویید قد جلوگیری-از-بارداری خونریزی-رحمی سرطانی داروهاي زناشویی منی بلوغ جلوگیری های جای-جوش مثانه فشار-خون - کاهش-وزن اختلالات-اضطرابی زخم رژیم-غذایی تپش-قلب قرص-ال-دی چین-و-چروک تهوع معده واریکوسل ترشحات-واژن ناباروری-مردان پروستات خونی ورزشی افزایش-وزن صرع کودکانتان زگیل-تناسلی ام-اس کم-کاری-تیروئید کمر-درد خلط اسپرم مقعد بیماری

توضیح پوکی استخوان

0 امتیاز
سلام.خسته نباشید می شود توضیح مختصری در مورد پوکی استخوان دهید؟متشکرم از سایت جامعتان.
پرسش در عضلاني اسكلتي و مفاصل از زواره (160 امتیاز)

1 پاسخ

0 امتیاز
پوکی استخوان یکی از مهمترین عوارض کاهش مصرف کلسیم است و رد صورت همراهی با عواملی مانند کمبود ویتامین ث کمبود ویتامین دی درمان با استروئید یا کورتون ها بی حرکتی مصرف الکل و قهوه بر شدت آن افزوده می شود. سعی کنید به میزان لازم از مواد حاوی کلسیم در روز استفاده کنید تا دچار کمبود میزان کلسیم نشوید. در صورتی که نمی توانید مقدار لازم کلسیم را از فرآورده های غذایی طبیعی تهیه کنید برای جلوگیری از این بیماری نا خوشایند به مصرف ترکیبات مکمل موجود در بازار بپردازید. ویتامین دی برای سلامتی استخوان ها و جذب کلسیم لازم و ضروری است. بنابراین زمانی را در بیرون از خانه بگذرانید تا آفتاب بتواند پوست شما را برای ساختن ویتامین دی تحریک کند. به طور منظم ورزش کنید استخوان های اطفال با ورزش کردن محکم می شوند و رشد طبیعی خواهند داشت. البته افراد بالغ هم باید تحرک کافی داشته باشند استراحت و عدم تحرک باعث تحلیل بافت استخوانی می شود. بهترین و مفید ترین ورزش برای انسانهای بالغ و به ویژه افراد مسن پیاده روی است. توجه داشت باشید که ورزش های تحمل کننده وزن مثل پیاده روی نقش مهمی در رسوب کلسیم در استخوان  ها دارند. ورزش هایی که فشار و تحمل استخوانی ندارند کمتر از ورزش های تحمل کننده وزن در این مساله اثر مثبت دارند. از مصرف مواد افزایش دهنده پوکی استخوان مانند الکل سیگار قهوه فراوان و خوردن نوشابه خودداری کنید. جایگزینی هورمون های زنانه در خانم های یائسه زیر نظر پزشک می تواند مانع پوکی استخوان زودرس شود.
پاسخ در از dr.amiri (8,700 امتیاز)
???????
...