Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home/askanswer/domains/askanswer.ir/public_html/qa-include/qa-db.php on line 66  تاثیر ویتامین د بر دست درد - Askanswer مرکز مشاوره سلامت ایران(هفت سیب)
  •  
    • ۷,۳۸۶ پرسش
    • ۵,۰۶۳ پاسخ
    • ۴۴۰ نظر
    • ۲۳۰,۹۳۰ کاربر
  •  

لیست برچسب‌ها

بارداري پریود آلت-تناسلی رابطه-جنسی عادت-ماهانه خودارضایی نزدیکی خارش برنامه-درمانگاه-پوست-و-مو جوش موهای قاعدگی ریزش-مو پرده-بکارت شیرخوار ادرار رشد-نوزاد جنین در و ناباروری حساسیت - لکه-پوستی وزن پوست تیروئید افسرده واژن دیابتی پستان لکه-بینی موی-زائد سلامت-جنسی طول-آلت-تناسلی قلبي رحمی درد-بیضه اختلال-نعوظ سونوگرافی از انزال-زودرس استرس تخمدان تکرر-ادرار کیست-تخمدان پریود-نامنظم جلوگیری سرفه جوش-صورت زناشویی منی جلوگیری-از-بارداری جنسي سوزش-ادرار قرص-ال-دی لاغری تیرویید برنامه-مادر-کودک-تندرستی خونریزی-رحمی عرق-کردن سرطانی سقط نوزاد خشکی-پوست چاقی عوارض-دارو خلط اضطراب ورزشی فشار-خون قد بلوغ مقاربت معده جای-جوش مثانه داروهاي کاهش-وزن زخم تهوع واریکوسل های کم-کاری-تیروئید اختلالات-اضطرابی ناباروری-مردان پروستات مقعد خونی رژیم-غذایی تپش-قلب آزمایش چین-و-چروک ترشحات-واژن زگیل-تناسلی مایع-منی اسپرم افزایش-وزن دور-چشم صرع

تاثیر ویتامین د بر دست درد

+1 امتیاز
سلام و خسته نباشید خدمت دکتر عزیز. دختر هجده ساله دارم که دست درد شدیدی دارد. قبلا تنها ساعد دست او درد  می کرد ولی الان خیلی بیشتر شده است. به دکتر مراجعه کرده ام و آزمایش هم داده ام و ویتامین دی بدن او هفت است. می خواستم بدانم که این عدد خیلی نگران کننده است؟ و دیگر این که ما لبنیات و شیر خیلی به وفور استفاده می کنیم. با توجه به این موضوع علت مشکل دخترم چیست؟ و تغذیه او بعد از این به چه صورت باید باشد. ویتامین دی خود من و دختر دیگرم هم ده بوده.متشکرم از راهنمایی و سایت جامعتان.
پرسش ۰۳/اسفند/۱۳۹۳ ۱۴:۱۷:۲۷ در داروها و مکمل ها از aysoo (170 امتیاز)

1 پاسخ

0 امتیاز
واقعیت این است که در هر سه میزان ویتامین کافی نیست. در مورد نگران کننده بودن یا نبود باید به این موضوع دقت کنیم که آیا می توان آن را جبران کرد یا خیر و پاسخ بنده این است که بله می توان جبران کرد با مصرف قرص ویتامین دی در هفته یا استفاده از آمپول می توانید این را جبران کنید. این اعدادی که ایشان گفتند نشان دهنده کمبود ویتامین است عمدتا اگر بالای سی باشد می گوییم که میزان ویتامین کافی است و زیر ده را کمبود محسوب می کنیم. اما مدت زمان این کمبود مهم است. نکته مهم هم این است که ما در سطح کشور با این مشکل مواجه هستیم یعنی فکر نکنید که شما کار خاصی انجام داده اید و دچار این کمبود شده اید. مسئولین هم در صدد هستند تا بررسی صورت بگیرد که یا غنی سازی انجام شود یا مصرف قرص توصیه شود. کمبود ویتامین دی با کمبود کلسیم کاملا متفاوت است لبنیات اصلا منبع غنی ویتامین دی نیست یعنی ما منبع غنی ویتامین دی نداریم نه که تنها ما نداریم بلکه در دنیا وجود ندارد اما آنها این کمبود را با اضافه کردن ویتامین دی که شیر جبران می کنند. گاهی این تفکر به وجود می آید که من که لبنیات مصرف کردم چرا کمبود ویتامین دی دارم بله شما اگر در کشوری زندگی می کردید که لبنیات غنی شده با ویتامین دی مصرف می کردید این اتفاق نمی افتاد ولی چون لبنیات ما غنی شده نیست این مشکل را داریم. برای جلوگیری از پوکی استخوان مصرف لبنیات لازم است در این بحثی نیست یعنی ممکن است فردی ویتامین دی کافی داشته باشد و لبنیات کم مصرف کند یا سبزیجات برگ تیره کم مصرف کند و کلسیم دریافتی او کم باشد. بنابراین ویتامین دی جزئی است از اجزایی که باید در کنار هم قرار بگیرند تا استخوان های محکمی داشته باشیم. ویتامین دی به جذب کلسیم کمک می کند و اگر کسی ویتامین دی داشته باشد اما کلسیم خیر یا غذای شور مصرف کرد دیگر ویتامین دی در مبتلا نشدن به پوکی استخوان کمک کننده نخواهد بود. در مورد پروتئین ها هم اشاره بکنیم که پروتئین های حیوانی که مصرف می کنیم دو ضرر دارند خوبی آنها این است که منبع خوب آهن اند و اسید آمینه های خوبی دارد اما وقتی پروتئین حیوانی مصرف می کنیم چربی اشباع زیادی مصرف می کنیم یعنی بیماری قلبی عروقی از این چربی اشباع ممکن است ایجاد شود. پروتئین های حیوانی اثر منفی روی استخوان ها دارد یعنی بین فردی که گیاه خوار است و فردی که پروتئین حیوانی مصرف می کند پروتئین های بدن فرد گیاه خوار بهتر است چون پروتئین های حیوانی هم جذب کلسیم را زیاد می کنند اما در مجموع فرد گوشت خوار استخوان های محکم تری دارد. چون تنها به پروتئین وابسته نیست بلکه بحث تعادل مطرح است بنابراین مصرف پروتئین حیوانی خوب است اما به اندازه باید مصرف شود. بنابراین مصرف چای کم رنگ کم مصرف کردن قهوه چون در کشوری زندگی می کنیم که با کمبود ویتامین مواجه هستیم بهتر است.
پاسخ در ۰۳/اسفند/۱۳۹۳ ۱۴:۱۷:۴۸ از dr.jawaheri (5,480 امتیاز)

پرسش‌های مرتبط

+1 امتیاز
1 پاسخ
پرسش ۰۳/اسفند/۱۳۹۳ ۱۴:۵۷:۴۲ در داروها و مکمل ها از rira2 (170 امتیاز)
+1 امتیاز
1 پاسخ
+1 امتیاز
1 پاسخ
+6 امتیاز
1 پاسخ
+1 امتیاز
1 پاسخ
???????
...