Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home/askanswer/domains/askanswer.ir/public_html/qa-include/qa-db.php on line 66  علت بیماری فلج اطفال - Askanswer مرکز مشاوره سلامت ایران(هفت سیب)
  •  
    • ۷,۳۸۶ پرسش
    • ۵,۰۶۳ پاسخ
    • ۴۴۰ نظر
    • ۲۳۲,۰۸۸ کاربر
  •  

لیست برچسب‌ها

بارداري پریود آلت-تناسلی رابطه-جنسی عادت-ماهانه خودارضایی نزدیکی خارش برنامه-درمانگاه-پوست-و-مو جوش موهای قاعدگی ریزش-مو پرده-بکارت شیرخوار ادرار رشد-نوزاد جنین در و ناباروری حساسیت - لکه-پوستی وزن پوست تیروئید افسرده واژن دیابتی پستان لکه-بینی موی-زائد سلامت-جنسی طول-آلت-تناسلی قلبي رحمی درد-بیضه اختلال-نعوظ سونوگرافی از انزال-زودرس استرس تخمدان تکرر-ادرار کیست-تخمدان پریود-نامنظم جلوگیری سرفه جوش-صورت زناشویی منی جلوگیری-از-بارداری جنسي سوزش-ادرار قرص-ال-دی لاغری تیرویید برنامه-مادر-کودک-تندرستی خونریزی-رحمی عرق-کردن سرطانی سقط نوزاد خشکی-پوست چاقی عوارض-دارو خلط اضطراب ورزشی فشار-خون قد بلوغ مقاربت معده جای-جوش مثانه داروهاي کاهش-وزن زخم تهوع واریکوسل های کم-کاری-تیروئید اختلالات-اضطرابی ناباروری-مردان پروستات مقعد خونی رژیم-غذایی تپش-قلب آزمایش چین-و-چروک ترشحات-واژن زگیل-تناسلی مایع-منی اسپرم افزایش-وزن دور-چشم صرع

علت بیماری فلج اطفال

0 امتیاز
سلام. لطفاً بگویید که علت مبتلا شدن برخی از کودکان به بیماری فلج اطفال چیست؟ ممنون
پرسش ۰۳/اسفند/۱۳۹۳ ۱۵:۵۸:۱۳ در ساير موضوعات از mahsa7 (240 امتیاز)

1 پاسخ

0 امتیاز
علل اش همان ویروس، ویروس در مدفوع وجود دارد یعنی اغلب آنهایی که ویروس وارد دستگاه گوارششان می شود به التبع می رود وارد مدفوع می شود. مدفوع ممکن است مستقیما به نحوی وارد دستگاه گوارش بشود که ما بهش می گوییم از طریق تماس مستقیم. یعنی یک بیماری مدفوعی –دهانی. ولی بعضی از اوقات ممکن است مدفوع به صورت غیر مستقیم وارد دستگاه گوارش بشود. یعنی باعث آلودگی آب یا غذا یا محیط بشود بعدا وارد دستگاه گوارش بشود. بعد از اینکه ویروس وارد دستگاه گوارش شد، در روده تکثیر پیدا می کند، وارد خون می شود، و همین طور که عرض کردم، بیش از 99% آن هایی که ویروس فلج اطفال وارد روده شان شده است، یک علائمی پیدا می کنند شبیه آنفولانزا. مثل تب، سردرد، گلودرد، حالت خستگی و علائمی شبیه آن. بعد خودشان هم بهبود پیدا می کنند. کمتر از 1% آن هایی که ویروس وارد بدنشان شده است، ویروس بعد از اینکه وارد خونشان شد، ویروس می تواند از سد بین خون و مغز عبور کند برسد به دستگاه عصبی مرکزی و مغز و با از بین بردن سلول های مغزی آن قسمتی از عضلات، سلول هایی که باید بهشان فرمان بدهد که حرکت بکنند، آن عضلات بی حرکت می شوند یعنی دچار فلج دائم می شوند. بنابراین مهم ترین علائم در یک بیماری که می تواند فلج بشود این است که تب، سردرد، حالت به اصطلاح استفراغ، سفتی گردن و درد در دست و پا منتها همین طور که عرض کردم هر کسی بعد از این علائم دچار فلج نمی شود. کمتر از 1% آن هایی که این علائم دارند مثلاً آنفولانزا، فلج می شوند ولی منتها وقتی فلج می شوند متاسفانه قطعی است، برای همه عمر باقی می ماند. از نظر درمان ، فلج اطفال درمان قطعی ندارد ، فقط کارهایی مثل فیزیوتراپی و غیره انجام می شود که تا حدی ممکن است که وضعیت شان را بهتر بکند ولی فلج به هر حال ، عمدتا در دست و پا است به ویژه در عضلات پا برای همه عمر باقی می ماند. فلج اطفال درمان ندارد ولی پیشگیری دارد.
پاسخ در ۰۳/اسفند/۱۳۹۳ ۱۶:۰۲:۴۱ از dr.mohajer (1,220 امتیاز)

پرسش‌های مرتبط

0 امتیاز
1 پاسخ
پرسش ۰۳/اسفند/۱۳۹۳ ۱۵:۵۸:۱۸ در ساير موضوعات از mahsa7 (240 امتیاز)
0 امتیاز
1 پاسخ
پرسش ۰۳/اسفند/۱۳۹۳ ۱۵:۵۸:۰۷ در ساير موضوعات از ruzbe 89 (220 امتیاز)
0 امتیاز
1 پاسخ
پرسش ۰۳/اسفند/۱۳۹۳ ۱۴:۰۵:۲۶ در ساير موضوعات از mohamad 4 (200 امتیاز)
???????
...