Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home/askanswer/domains/askanswer.ir/public_html/qa-include/qa-db.php on line 66  تاثیر استرس بر بیماری های قلبی - Askanswer مرکز مشاوره سلامت ایران(هفت سیب)
  •  
    • ۷,۳۸۶ پرسش
    • ۵,۰۶۳ پاسخ
    • ۴۴۰ نظر
    • ۲۳۱,۱۰۸ کاربر
  •  

لیست برچسب‌ها

بارداري پریود آلت-تناسلی رابطه-جنسی عادت-ماهانه خودارضایی نزدیکی خارش برنامه-درمانگاه-پوست-و-مو جوش موهای قاعدگی ریزش-مو پرده-بکارت شیرخوار ادرار رشد-نوزاد جنین در و ناباروری حساسیت - لکه-پوستی وزن پوست تیروئید افسرده واژن دیابتی پستان لکه-بینی موی-زائد سلامت-جنسی طول-آلت-تناسلی قلبي رحمی درد-بیضه اختلال-نعوظ سونوگرافی از انزال-زودرس استرس تخمدان تکرر-ادرار کیست-تخمدان پریود-نامنظم جلوگیری سرفه جوش-صورت زناشویی منی جلوگیری-از-بارداری جنسي سوزش-ادرار قرص-ال-دی لاغری تیرویید برنامه-مادر-کودک-تندرستی خونریزی-رحمی عرق-کردن سرطانی سقط نوزاد خشکی-پوست چاقی عوارض-دارو خلط اضطراب ورزشی فشار-خون قد بلوغ مقاربت معده جای-جوش مثانه داروهاي کاهش-وزن زخم تهوع واریکوسل های کم-کاری-تیروئید اختلالات-اضطرابی ناباروری-مردان پروستات مقعد خونی رژیم-غذایی تپش-قلب آزمایش چین-و-چروک ترشحات-واژن زگیل-تناسلی مایع-منی اسپرم افزایش-وزن دور-چشم صرع

تاثیر استرس بر بیماری های قلبی

+1 امتیاز
سلام. لطفاً بگید که چه رابطه ای بین استرس و بیماری های قلبی وجود دارد؟
پرسش ۰۳/اسفند/۱۳۹۳ ۱۶:۱۹:۱۱ در قلب و عروق از omid 3 (190 امتیاز)

1 پاسخ

0 امتیاز
اگر بخواهیم اشاره داشته باشیم به اینکه چرا افسردگی زمینه ابتلاء را به بیماری های قلبی در خانم ها افزایش می دهد باید اشاره داشته باشیم به افزایش سطح هورمون استرس که همان هورمون کورتیزول یا آدرنالین هست در واقع ظرف ابتلاء افراد به بیماری های قلبی را افزایش می دهد. چرا ؟ چون باعث لخته شدن خون در رگ ها می شود. عامل مهم لخته شدن خون در رگ ها افزایش سطح این هورمون ها هست و افراد را آسیب پذیر می کند. در خصوص ابتلاء به بیماری های قلبی. مطلب دیگری که وجود دارد، افرادی که افسرده می شوند، معمولا خمودگی بیشتری را تجربه می کنند و در واقع مهمترین مشکلشان در خورد و خوراک شان هست، خوردن آن ها تحت الشعاع قرار می گیرد، یا کم خوری یا پر خوری دارند که این مشکل عمده ای هست. و مطلب دیگر عدم تحرک شان هست، این دو موضوع زمینه را فراهم می کند برای بیماری های مرتبط با چاقی یعنی افراد به دلیل افسردگی ممکن است دچار پرخوری بشوند و چاق بشوند، تحرک کمتری داشته باشند و این زمینه را فراهم بکند برای بیماری های قلبی بیماری هایی مثل فشار خون بالا و دیابت که این مسئله مهمی است. یا ممکن است افراد افسرده دچار عادات نامطلوب رفتاری بشوند مثل مبادرت به سیگار که این خودش زمینه را فراهم می کند برای اینکه بیماری های قلبی در این افراد افزایش پیدا بکند. این ها مواردی هست که در واقع بهش اشاره شده است. مطلبی که می خواهم بهش اشاره بکنم این هست که بیماری افسردگی باید جدی گرفته بشود. چون ممکن هست که افراد را، هم خودشان و هم خانواده شان را دچار خطرات جدی بکند. حالا یک مورد اش را ، ما بیماری های جسمی ای که مرتبط با افسردگی هست را نام بردیم، افراد افسرده می توانند حتی احتمال اقدام به خود کشی در آن ها وجود دارد، پس باید در صدد رفع این بیماری به صورت جدی باشند و این بیماری را به شکل اصولی و درمان روان شناختی و درمان روان پزشکی اش بپردازند تا مشکلاتی از این دست را پیدا نکنند.
پاسخ در ۰۳/اسفند/۱۳۹۳ ۱۶:۱۹:۲۹ از dr.sharifi (7,320 امتیاز)

پرسش‌های مرتبط

+2 امتیاز
1 پاسخ
پرسش ۱۱/اسفند/۱۳۹۳ ۱۰:۲۳:۰۴ در قلب و عروق از کیانوش65 (290 امتیاز)
+2 امتیاز
1 پاسخ
پرسش ۱۰/اسفند/۱۳۹۳ ۱۷:۱۶:۱۱ در قلب و عروق از ایمان منش (290 امتیاز)
+2 امتیاز
1 پاسخ
پرسش ۱۰/اسفند/۱۳۹۳ ۱۷:۱۶:۱۷ در قلب و عروق از ایمان منش (290 امتیاز)
???????
...