Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home/askanswer/domains/askanswer.ir/public_html/qa-include/qa-db.php on line 66  امواج تاثیر گذار مغزی بر بلوغ زودرس - Askanswer مرکز مشاوره سلامت ایران(هفت سیب)
  •  
    • ۷,۳۸۶ پرسش
    • ۵,۰۶۳ پاسخ
    • ۴۴۰ نظر
    • ۲۳۱,۰۷۶ کاربر
  •  

لیست برچسب‌ها

بارداري پریود آلت-تناسلی رابطه-جنسی عادت-ماهانه خودارضایی نزدیکی خارش برنامه-درمانگاه-پوست-و-مو جوش موهای قاعدگی ریزش-مو پرده-بکارت شیرخوار ادرار رشد-نوزاد جنین در و ناباروری حساسیت - لکه-پوستی وزن پوست تیروئید افسرده واژن دیابتی پستان لکه-بینی موی-زائد سلامت-جنسی طول-آلت-تناسلی قلبي رحمی درد-بیضه اختلال-نعوظ سونوگرافی از انزال-زودرس استرس تخمدان تکرر-ادرار کیست-تخمدان پریود-نامنظم جلوگیری سرفه جوش-صورت زناشویی منی جلوگیری-از-بارداری جنسي سوزش-ادرار قرص-ال-دی لاغری تیرویید برنامه-مادر-کودک-تندرستی خونریزی-رحمی عرق-کردن سرطانی سقط نوزاد خشکی-پوست چاقی عوارض-دارو خلط اضطراب ورزشی فشار-خون قد بلوغ مقاربت معده جای-جوش مثانه داروهاي کاهش-وزن زخم تهوع واریکوسل های کم-کاری-تیروئید اختلالات-اضطرابی ناباروری-مردان پروستات مقعد خونی رژیم-غذایی تپش-قلب آزمایش چین-و-چروک ترشحات-واژن زگیل-تناسلی مایع-منی اسپرم افزایش-وزن دور-چشم صرع

امواج تاثیر گذار مغزی بر بلوغ زودرس

+1 امتیاز
خسته نباشید. آن امواجی که از قشر مغز روی هیپوتالاموس تأثیر می-کند، آن¬ها قطع می¬شوند. اما چه اتفاقی می¬افتد که حالا این امواج قطع می-شوند و حالا بلوغ زودرس اتفاق می¬افتد و یا اینکه اصلاً این امواج آن‌قدر می-مانند که بلوغ دیررس می¬شود؟ممنون از سایت خوبتون.
پرسش ۰۳/اسفند/۱۳۹۳ ۱۶:۲۶:۳۱ در زنان از haji8 (180 امتیاز)

1 پاسخ

0 امتیاز
ابتدا حالا از بلوغ زودرس شروع بکنیم، بلوغ زودرس تعریفش این است که در دختران قبل از 7 سالگی و در پسران قبل از 9 سالگی. البته در دختران سن 7 تا 8 سالگی هم‌مرز تلقی می¬شود. یعنی اگر دخترخانمی قبل از 8 سالگی هم علائم بلوغ در او اتفاق افتاد، باید یک‌خرده بررسی¬اش بکنیم. یعنی همچنین ساده از کنارش نگذریم. بهتر است که ما شروع بلوغ را در دختران بعد از 8 سالگی تلقی بکنیم که نرمال هست. قبل از 7 سالگی مسلماً غیرطبیعی است. 7 تا 8 سالگی ممکن است که غیرطبیعی باشد و نیاز به بررسی دارد. ولی نه بررسی به‌اندازه‌ی دختری که قبل از 7 سالگی بلوغش شروع‌شده است. قبل از 7 سالگی اگر شروع بشود معمولاً مسائل جدی¬تری وجود دارد. در بلوغ زودرس، درواقع یک هورمون¬های به‌طور غیرطبیعی، زودتر از موقع از یکجایی در بدن دارند ترشح می¬شوند. حالا در روند طبیعی بلوغ ما گفتیم که درواقع غده¬ی هیپوتالاموس، تحت تأثیر مراکز بالاتر مغزی شروع به ارسال پیام¬هایی می¬کند به غده¬ی هیپوفیز که پایین¬ترش است. غده¬ی هیپوفیز که در کف مغز است. اندازه¬ی یک آلبالو است. هورمون¬های مختلفی ترشح می¬کند. مثل هورمون رشد و ازجمله هورمون¬های مربوط به دوران بلوغ. غده¬ی هیپوفیز بعد تحت تأثیر هیپوتالاموس باز هورمون¬هایی را ترشح می¬کند. این هورمون¬ها به تخمدان¬ها یا بیضه¬ها می¬رسند و آن¬ها هم شروع می¬کنند به ترشح هورمون¬های جنسی. این روند طبیعی بلوغ است. یعنی این سیر باید اتفاق بیفتد. فعال شدن هیپوتالاموس، فعال شدن هیپوفیز و فعال شدن غدد جنسی. بعضی از اوقات یک بیماری در بدن اتفاق می¬افتد که این سیر را ندارد. مثلاً توموری در تخمدان، توموری در بیضه یا یک بیماری مادرزادی، یک اختلال آنزیمی در بیضه، یا یک توموری، یک اختلال آنزیمی در غدد فوق کلیوی باعث می¬شود که هورمون¬های جنسی از این نواحی، یعنی از غده¬ی فوق کلیوی یا از غدد جنسی شروع به ترشح بکنند. بدون این‌که وابسته به ارسال پیام¬ها از هیپوفیز باشند. ولی باعث ایجاد علائم بلوغ می¬شوند. پس بلوغ زودرس را ما به دو نوع می¬توانیم طبقه¬بندی بکنیم. 1- نوعی که محور غده¬ی هیپوتالاموس، هیپوفیز و غدد جنسی فعال شدند. ولی زودتر از موقع فعال شدند. این را به آن بلوغ زودرس واقعی می¬گوییم یا حقیقی به آن می¬گوییم. ممک است دلایل خاصی داشته باشد. باید بررسی بکنیم. ولی درواقع این محور فعال‌شده است. ولی یک بلوغ زودرس غیرحقیقی یا غیرواقعی داریم که درواقع این محور فعال نشده است. هیچ جایی در بدن، یک قسمت دیگری دارد هورمون جنسی را ترشح می¬کند.
مجری: ترشح می¬کند که نباید اصلاً ترشح بکند. دکتر: که نباید ترشح بکند. این خیلی مسئله جدی¬تر است. یعنی ممکن است یک توموری در غده¬ی فوق کلیوی دارد هورمون¬های جنسی را ترشح می¬کند. یک توموری در تخمدان دارد هورمون¬های جنسی زنانه را دارد ترشح می¬کند. یک دلیلی یا ممکن است که یک مشکل مادرزادی باشد که زودتر تخمدان¬ها، بعضی وقت¬ها کیست¬هایی در تخمدان¬ها ایجاد می¬شود که این کیست¬ها شروع می¬کنند به ترشح هورمون¬های جنسی زنانه، دخترخانم علائم بلوغ را نشان می¬دهد. ولی ما می¬بینیم که غده¬ی هیپوتالاموس و غده¬ی هیپوفیز فعال نشدند و این¬ها خیلی جدی¬تر هستند. بلوغ زودرس هشت برابر، ببخشید پنج برابر در دختران شایع¬تر از پسران است. برعکس بلوغ دیررس در پسران شایع¬تر است. ولی خوشبختانه اکثر مواقع بلوغ زودرس در دختران، بیماری مهمی به‌حساب نمی¬آید. یعنی علت نگران¬کننده¬ای پشت آن نیست. محور زودتر فعال‌شده ولی توموری در آن نیست.مسئله¬ی بدخیمی پشت این واقعه نیست. ولی به دلایلی که خیلی وقت¬ها ناشناخته است، این محور زودتر فعال‌شده است.
پاسخ در ۰۳/اسفند/۱۳۹۳ ۱۶:۲۶:۵۵ از dr.waseghi (9,450 امتیاز)

پرسش‌های مرتبط

0 امتیاز
1 پاسخ
پرسش ۰۳/اسفند/۱۳۹۳ ۱۶:۲۱:۰۸ در زنان از haji8 (180 امتیاز)
0 امتیاز
1 پاسخ
پرسش ۰۳/اسفند/۱۳۹۳ ۱۵:۱۸:۴۸ در زنان از هانا10 (140 امتیاز)
+1 امتیاز
1 پاسخ
پرسش ۰۳/اسفند/۱۳۹۳ ۱۶:۵۶:۵۴ در زنان از kadoo (160 امتیاز)
+1 امتیاز
1 پاسخ
پرسش ۰۳/اسفند/۱۳۹۳ ۱۶:۵۰:۳۲ در زنان از pagah1 (130 امتیاز)
+1 امتیاز
1 پاسخ
پرسش ۰۳/اسفند/۱۳۹۳ ۱۶:۴۷:۱۱ در زنان از پونه2 (160 امتیاز)
???????
...