Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home/askanswer/domains/askanswer.ir/public_html/qa-include/qa-db.php on line 66  روشهای گونه گذاری - Askanswer مرکز مشاوره سلامت ایران(هفت سیب)
  •  
    • ۷,۳۸۶ پرسش
    • ۵,۰۶۳ پاسخ
    • ۴۴۰ نظر
    • ۲۳۰,۹۱۰ کاربر
  •  

لیست برچسب‌ها

بارداري پریود آلت-تناسلی رابطه-جنسی عادت-ماهانه خودارضایی نزدیکی خارش برنامه-درمانگاه-پوست-و-مو جوش موهای قاعدگی ریزش-مو پرده-بکارت شیرخوار ادرار رشد-نوزاد جنین در و ناباروری حساسیت - لکه-پوستی وزن پوست تیروئید افسرده واژن دیابتی پستان لکه-بینی موی-زائد سلامت-جنسی طول-آلت-تناسلی قلبي رحمی درد-بیضه اختلال-نعوظ سونوگرافی از انزال-زودرس استرس تخمدان تکرر-ادرار کیست-تخمدان پریود-نامنظم جلوگیری سرفه جوش-صورت زناشویی منی جلوگیری-از-بارداری جنسي سوزش-ادرار قرص-ال-دی لاغری تیرویید برنامه-مادر-کودک-تندرستی خونریزی-رحمی عرق-کردن سرطانی سقط نوزاد خشکی-پوست چاقی عوارض-دارو خلط اضطراب ورزشی فشار-خون قد بلوغ مقاربت معده جای-جوش مثانه داروهاي کاهش-وزن زخم تهوع واریکوسل های کم-کاری-تیروئید اختلالات-اضطرابی ناباروری-مردان پروستات مقعد خونی رژیم-غذایی تپش-قلب آزمایش چین-و-چروک ترشحات-واژن زگیل-تناسلی مایع-منی اسپرم افزایش-وزن دور-چشم صرع

روشهای گونه گذاری

+8 امتیاز
برای گونه گذاری چه راههایی وجود دارد؟ لطفا تفاوت آنها و عوارضشان را بیان کنید؟ آیا گونه گذاری تنها برای زیبایی استفاده می شود؟
پرسش ۲۳/اسفند/۱۳۹۱ ۱۶:۰۳:۳۷ در زیبایی از narges (620 امتیاز)
برچسب‌گذاری مجدد ۲۲/تیر/۱۳۹۳ ۱۳:۳۰:۴۷

1 پاسخ

+2 امتیاز
 
بهترین پاسخ

برای حجم دادن به گونه از پرکننده ها یا فیلرها استفاده می کنیم .  فیلرها یا پرکننده ها طیفی از مواد طبیعی یا سنتتیک هستند که برای پر کردن نقایص بافتی و چروکها بکار می روند. این کار در کسانی انجام می شود که گونه فرورفته یا نامناسبی دارند، چه بصورت طبیعی و چه به علت آسیبهای ناشی از تصادفات.

انواع پرکننده ها شامل موارد زیر است:

  • کلاژن: که انواع انسانی و حیوانی دارد وبه علت ایجاد آلرژی امروزه استفاده نمی شوند.
  • هیالورونیک اسید: یک پلی ساکارید طبیعی درپوست است که شکل آن یکنواخت است و ساختمان یکدستی ایجاد می کند که رشته های کلاژن، الاستین و سلولها در آن قرار می گیرند. مقدار آن با افزایش سن کم می شود، در نتیجه به مرور زمان میزان رطوبت پوست کمتر وچروکها بیشتر میشوند.نسبت به ساير فيلرها كم عارضه تر بوده و در صورتي كه از انواع استاندارد استفاده شود نتايج آن از نظر زيبايي بسيار خوب ميباشد. ماندگاري اين نوع فيلرها بسته به غلظت هيالورونيك اسيد از 4 تا 18 ماه متغير ميباشد. نمونه هاي آن Juvederm, Restylane, Perlane, Teosyal ميباشد.
  • RADIESSE حاوی کلسیم است و علاوه بر پرکنندگی باعث تحریک فیروبلاست ها و ساخت کلاژن نیزمیشود.
  • چربی:

    چربی را می توان با لیپوساکشن از یک ناحیه بدن که معمولاً شکم یا قسمت جانبی ران است کشیده و جهت اصلاح ضایعاتی مثلاً در صورت در محل تزریق کرد. محل دهنده که چربی از آنجا تهیه میشود  و محل گیرنده نیز بی حس می شود و ماده بی حسی حتی الامکان کم مصرف می شود تا شکل ضایعه دگرگون نشود.  طی چند روز بعدی تورم کاهش یافته و اصلاح طولانی مدت بوسیله چربی اتفاق می افتد  تزریق چربی در صورت، گونه و لب وپر کردن  صورت افراد مسن کاربرد دارد. عوارض کار اندک و محدود به کبودی محل دهنده و گیرنده است.

  • سیلیکون: این واژه به خانواده بزرگی از پلیمرها که ماده اصلی آنها سیلیکون است اطلاق می گردد که یک پلیمر است. اخیراً در مورد مواد سیلیکونی صحبت های منفی زیادی شده است که ریشه آن در استفاده از فرآورده های خالص نشده یا استفاده از مقادیر بیش از حد آن برای افزایش حجم بافت نرم است که در آن جابجایی ماده مشکل ساز بوده و همچنین مرگ ناگهانی بعلت آمبولیزاسیون داخل عروقی ماده اتفاق افتاده است. به همین علت در سالهای اخیر نسبت به این ماده نگرش عمومی و حرفه ای منفی بوده است. بخاطر این مسئله در ایالات متحده استفاده از سیلیکون به عنوان فیلر در حال حاضر مورد تأئید سازمان غذا و دارو نمی باشد

 

  • ژلهای صناعی: انواعی از ژلهای غیر قابل جذب هستبد

  • پلی آکریلامید یا PAAG : یک پلیمر صناعی است که جذب نمی شود. ارزان اما عارضه های فراوان دارد و حساسیت تأخیری و گرانولوم ایجاد می کند.

بيشتر مشكلاتي كه در بيماران ديده مي شود ناشي از ژل هاي دائمي نامناسب به ويژه ژل پاژ است . اين ماده كه شامل پلي آكريل آميد مي باشد يك محيط كشت بسيار خوب براي ميكروب هاست ولذا شاهد هستيم در مواردي كه شرايط استريل تزريق رعايت نشده باشد عفونت هایي بسيار ناخوشايند وشدید رخ مي دهد كه گاه بيمار سال ها با آن دست به گريبان خواهد بود. واكنش سيستم ايمني به اين ماده ايجاد گرانولوم مي باشد که در خیلی از موارد نیز این واكنش سيستم ايمني باعث ایجاد برجستگی های بدشکل در پوست میشود که با جراحی هم امکان درمان کامل آن وجود ندارد. يعني هر چند قرار است مدت طولاني در بدن مانده و بدن آن را خودي فرض كند اما موارد بسیاری وجود دارند كه مدت كوتاه يا طولاني پس از تزريق اين ژل فرد احساس سفت شدن و گاه بدشكل شدن ناحيه تزريق شده را تجربه مي نمايد. گاه به دنبال تزريق ژل فرد دچار عود تب خال مي شود كه پزشك آگاه با تجربه اي كه دارد به راحتي مي تواند آن را درمان كند، در غير اين صورت همين اتفاق مي تواند باعث برجاي گذاشتن اسكار روي صورت شود. متاسفانه در بسياري از موارد كار زيادي براي بيماران نمي توان انجام داد و فردي كه براي زيباتر شدن به پزشك مراجعه كرده است گاه براي هميشه از داشتن چهره زيبا محروم خواهد گرديد. پس دو اصل مهم را بايد بخاطر داشته باشيم اولا براي تزريق اين نوع فیلرها پزشکان زیبایی که دوره های مخصوص را گذرانده باشند و از علم روز دنیا در زمینه علم زیبایی آگاه باشند صلاحيت انجام این کار را دارند و حتی متخصصین پوستی که فقط در زمینه بیماریهای پوستی فعالیت می کنند و در این زمینه تبحر نداشته باشند نیز نمی توانند نتایج خوبی را برای بیماران ایجاد کنند. علم زیبایی بسیار جدید و در حال گسترش سریع است و پزشکانی در این زمینه موفق ترند که اطلاعات به روز در زمینه پیشرفتهای این علم داشته باشند. مساله مهم ديگر آگاهي يافتن بيمار از نوع ماده تزريق شده است.

از آنجایی که در زمینه سلامتی و زیبایی نمیتوان به دنبال کمیت بود باید به این نکته توجه کرد که تزریق فیلرهای باکیفیت و تایید شده جهانی به هیچ وجه ارزان نیست و به هیچ وجه گول ارزانی خدمات را نخورید، چون ممکن است همان خدمات ارزان برایتان گران و خطرناک تمام شود.

پاسخ در ۲۷/اسفند/۱۳۹۱ ۱۱:۴۷:۱۹ از Dr.Shidvash (82,370 امتیاز)
انتخاب ۱۷/فروردین/۱۳۹۲ ۰۰:۰۰:۲۰ از Dr.Shidvash
به عنوان بهترین پاسخ

پرسش‌های مرتبط

0 امتیاز
1 پاسخ
پرسش ۰۴/اسفند/۱۳۹۳ ۱۴:۰۳:۰۴ در زیبایی از ایراندوخت اردبیلی (220 امتیاز)
0 امتیاز
1 پاسخ
پرسش ۰۳/اسفند/۱۳۹۳ ۱۵:۲۶:۱۳ در زیبایی از shima97 (160 امتیاز)
0 امتیاز
1 پاسخ
پرسش ۰۲/اسفند/۱۳۹۳ ۱۵:۲۴:۴۴ در زیبایی از sonya (230 امتیاز)
+2 امتیاز
1 پاسخ
پرسش ۲۶/بهمن/۱۳۹۳ ۰۷:۲۷:۴۳ در زیبایی از Msaberi_moghadam (11,390 امتیاز)
+2 امتیاز
1 پاسخ
پرسش ۲۶/بهمن/۱۳۹۳ ۰۷:۳۳:۳۵ در زیبایی از Msaberi_moghadam (11,390 امتیاز)
???????
...