Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home/askanswer/domains/askanswer.ir/public_html/qa-include/qa-db.php on line 66  رفع خارش سر - Askanswer مرکز مشاوره سلامت ایران(هفت سیب)
  •  
    • ۷,۳۸۶ پرسش
    • ۵,۰۶۳ پاسخ
    • ۴۴۰ نظر
    • ۲۳۱,۵۹۱ کاربر
  •  

لیست برچسب‌ها

بارداري پریود آلت-تناسلی رابطه-جنسی عادت-ماهانه خودارضایی نزدیکی خارش برنامه-درمانگاه-پوست-و-مو جوش موهای قاعدگی ریزش-مو پرده-بکارت شیرخوار ادرار رشد-نوزاد جنین در و ناباروری حساسیت - لکه-پوستی وزن پوست تیروئید افسرده واژن دیابتی پستان لکه-بینی موی-زائد سلامت-جنسی طول-آلت-تناسلی قلبي رحمی درد-بیضه اختلال-نعوظ سونوگرافی از انزال-زودرس استرس تخمدان تکرر-ادرار کیست-تخمدان پریود-نامنظم جلوگیری سرفه جوش-صورت زناشویی منی جلوگیری-از-بارداری جنسي سوزش-ادرار قرص-ال-دی لاغری تیرویید برنامه-مادر-کودک-تندرستی خونریزی-رحمی عرق-کردن سرطانی سقط نوزاد خشکی-پوست چاقی عوارض-دارو خلط اضطراب ورزشی فشار-خون قد بلوغ مقاربت معده جای-جوش مثانه داروهاي کاهش-وزن زخم تهوع واریکوسل های کم-کاری-تیروئید اختلالات-اضطرابی ناباروری-مردان پروستات مقعد خونی رژیم-غذایی تپش-قلب آزمایش چین-و-چروک ترشحات-واژن زگیل-تناسلی مایع-منی اسپرم افزایش-وزن دور-چشم صرع

رفع خارش سر

0 امتیاز
بدن من خارش زیادی دارد و الان بعد از زایمان دومم سرم خارش زیادی پیدا کرده است و پوست سرم خشک شده است. با مراجعه به پزشک توصیه کردند که شامپو بچه استفاده بکنم و از هیچ صابون و شامپوی دیگری استفاده نکنم. ولی الان شدتش کم شده ولی اصلاً خوب نشدم. سرم پوسته ریزی هم دارد. لطفا راهنمایی کنین
پرسش ۰۳/اسفند/۱۳۹۳ ۱۷:۲۱:۰۹ در سلامت پوست از simin 12 (200 امتیاز)

1 پاسخ

0 امتیاز
-    برای کسانی که پوست خشکی دارند معمولاً شایع ترین علتی که فرد مراجعه می کند به پزشک و از خارش پوست شاکی هستند وقتی است معاینه می شوند چیزی روی پوست آن ها دیده نمی شود. خیلی از این ها فقط خشکی ساده پوست دارند. یعنی پوست آن ها حالت خشک دارد و به اندازه کافی چربی ندارد. توصیه ما این است که اولاً تعداد دفعات حمام رفتن خود را کم کنند، زمانی که در داخل حمام هستند را کوتاه بکنند. این خیلی مهم است، چون آب می تواند چربی پوسترا از سطح بدن بشوید و از بین ببیرد بنابراین فرد به همین سادگی دچار خارش می شود. لایه مختصر چربی که روی پوست هست از بدن محافظت می کند. در حمام نباید زیار از کیسه و لیف استفاده شود. نباید از آب خیلی داغ و ولرم استفاده بکنند. در مورد صابون ها هم خیلی باید دقت داشته باشند. نباید زیاد از صابون ها استفاده بشود. بیشتر از شوینده های غیر صابونی یا اصطلاحاً پَن استفاده بشود یا صابون های کرم دار یا گلیسرین دار که پزشکان برایشان تجویز می کنند. با رعایت این موارد خیلی از خارش های جزئی حل می شود. بلافاصله بعد از حمام، قبل از این که بدنشان خشک بشود، زمانی که هنوز بدن کمی رطوبت دارد از لوسیون های بدن (مارک زیاد مهم نیست) استفاده بکنند. لوسیون رادر سراسر بدن بمالند تا این حالت خارش گرفته شود.
اگر این مشکل حل نشد ممکن است که علت زمینه ای داشته باشد. خیلی از بیماری های داخلی منجر به خارش می شود. یک بیماری پوستی دیگری که منجر به خارش می شود اگزما هست. یعنی بیمار علاوه بر خارش روی بدنش ضایعات قرمز رنگ و پوسته دار هم ظاهر میشود که با معاینه پزشکی تشخیص داده می شود. اگر این موارد رد بشود به سراغ بیماری های داخلیمی رویم. کم کاری و یا پر کاری غده تیروئید ، بعضی از کم خونی ها به خصوص بیماری کم خونی فقر آهن ، بعضی از اختلالات و مشکلات کبدی و کلیوی و حتی بعضی از بدخیمی ها *لمف.. ها می توانند باعث بروز خارش شوند. ولی جزء موارد آخر و درصد پایین قرار می گیرند. فرد باید اول این نکات را در نظر بگیرد و رعایت کند و در مرحله بعد اگر بهبود پیدا نکرد باید آزمایش های بالینی انجام بدهند.
در مورد شوره سر باید از درمان استفاده بکنند. این یک *درماتیت سه بره هست و باید به پزشک معالجه بکنند. معمولاً از قطره های مالیدنی روی سر و شامپوهای مخصوص استفاده می کنیم تا خارش سر از بین برود.
پاسخ در ۰۳/اسفند/۱۳۹۳ ۱۷:۲۲:۴۵ از dr.sharifi (7,320 امتیاز)

پرسش‌های مرتبط

+2 امتیاز
1 پاسخ
پرسش ۰۱/اسفند/۱۳۹۳ ۰۱:۵۵:۲۱ در زیبایی از مهسان ازاد (140 امتیاز)
0 امتیاز
1 پاسخ
+11 امتیاز
1 پاسخ
پرسش ۳۰/تیر/۱۳۹۳ ۰۹:۲۹:۳۰ در سلامت پوست از انا (390 امتیاز)
+7 امتیاز
1 پاسخ
پرسش ۲۲/مرداد/۱۳۹۲ ۲۰:۵۹:۰۴ در سلامت پوست از زلال (500 امتیاز)
+17 امتیاز
1 پاسخ
پرسش ۲۶/فروردین/۱۳۹۲ ۱۱:۴۲:۰۳ در سلامت پوست از حمیدرضا (10,190 امتیاز)
???????
...