Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home/askanswer/domains/askanswer.ir/public_html/qa-include/qa-db.php on line 66  رابطه کم کاری تیروئید با فعالیت بدنی - Askanswer مرکز مشاوره سلامت ایران(هفت سیب)
  •  
    • ۷,۳۸۶ پرسش
    • ۵,۰۶۳ پاسخ
    • ۴۴۰ نظر
    • ۲۳۰,۸۰۷ کاربر
  •  

لیست برچسب‌ها

بارداري پریود آلت-تناسلی رابطه-جنسی عادت-ماهانه خودارضایی نزدیکی خارش برنامه-درمانگاه-پوست-و-مو جوش موهای قاعدگی ریزش-مو پرده-بکارت شیرخوار ادرار رشد-نوزاد جنین در و ناباروری حساسیت - لکه-پوستی وزن پوست تیروئید افسرده واژن دیابتی پستان لکه-بینی موی-زائد سلامت-جنسی طول-آلت-تناسلی قلبي رحمی درد-بیضه اختلال-نعوظ سونوگرافی از انزال-زودرس استرس تخمدان تکرر-ادرار کیست-تخمدان پریود-نامنظم جلوگیری سرفه جوش-صورت زناشویی منی جلوگیری-از-بارداری جنسي سوزش-ادرار قرص-ال-دی لاغری تیرویید برنامه-مادر-کودک-تندرستی خونریزی-رحمی عرق-کردن سرطانی سقط نوزاد خشکی-پوست چاقی عوارض-دارو خلط اضطراب ورزشی فشار-خون قد بلوغ مقاربت معده جای-جوش مثانه داروهاي کاهش-وزن زخم تهوع واریکوسل های کم-کاری-تیروئید اختلالات-اضطرابی ناباروری-مردان پروستات مقعد خونی رژیم-غذایی تپش-قلب آزمایش چین-و-چروک ترشحات-واژن زگیل-تناسلی مایع-منی اسپرم افزایش-وزن دور-چشم صرع

رابطه کم کاری تیروئید با فعالیت بدنی

+1 امتیاز
سلام.آقای دکتر خانم سی ساله ای هستم که ایشان یک دو سالی می شود مبتلا به کم کاری تیروئید هست و روزانه یک عدد لوتیروکسین؟ مصرف می ند. سئوالی که خدمتتان دارم این است که وقتی کوچک ترین تحرکی از خود نشان می دهم بیش از اندازه تحریک می شوم بی حال می شوم و دمای بدنم طوری بالا می رود که وقتی به بدنم دست میزنی این دما را احساس می کنی در صورتی که دمای دما سنج نشان نمی دهد که تب داشته باشم. آنقدر دمایم بالا می رود که بی حال می شوم. می خواستم بدانم از نظر داخلی ممکن است مشکلی داشته باشم؟ممنون از سایت عالیتان.
پرسش ۰۴/اسفند/۱۳۹۳ ۱۶:۳۶:۵۶ در هورمونی و غدد از ترمه1 (180 امتیاز)

1 پاسخ

0 امتیاز
خوب کم کاری تیروئید وقتی که درمان شروع می شود در هر صورت حتماً باید آزمایشات تیروئید آنقدر تنظیم بشود که نه مریض به سمت پر کاری برود نه به سمت کم کاری برود. این چرا مهم است؟ از نظر سلامتی. ما چرا اصلا لبوتروکسین شروع می کنیم؟ علت اینکه لبوتروکسین شروع می کنیم ما می آییم مدیریت تیروئید بدن فرد را به جای مدیریت اصلی به عهده می گیریم یعنی مدیریت از بین رفته و خوب کار نمی کند. یا تیروئید و هیپوفیز کم کارند و نمی توانند . یا اصلا بیمار تیروئید خودش را برداشته به علت گرهی یا مشکل بیماری سرطان تیروئیدی یا گواتر پر از گره یا گواتر بسیار شدیدی تیروئید را برداشته. یا تیروئید به علت خود ایمنی یا کمبود ید یا مسائل دیگر مادر زادی یا اکتسابی تیروئید مشکل داشته و در واقع خوب کار نمی کند. اینجا ما لبوتروکسینی که می دهیم باید جوری کار بکنیم که اگر کم بشود یعنی اگر ما قرص را کم بدهیم مریض علائم کم کاری پیدا می کند. بدنش سرد می شود. و یبوست پیدا می کند، خواب آلودگی پیدا می کند. خستگی ، ضعف، ریزش مو، اختلال عادت ماهانه در صورتی که قرص کمتر از معمول داده بشود. اما اگر قرص بیش از حد داده بشود، همین یافته هایی که بیمارمان ذکر کردند یا بیننده عزیز ذکر کردند آن در واقع تشدید پیدا می کند. یعنی چه می شود؟ پوست حالتی می شود که گرم می شود. تپش قلب بیمار پیدا می کند. خاصیت کم انرژی بودن را پیدا می کند. ممکن است ریزش مو. ممکن است اختلالات عادت ماهانه. این که پرسیدم TSH چقدر است. اگر TSH این ها برود به سمت پایین یک یعنی یواش یواش به سمت پر کاری برود که در واقع پرکاری نیست. اوردز دارویی است. داروی بیش از حد دارد می خورد، اینجا علائمی است که ذکر کردند.
در نتیجه توصیه من این است که حتماً تست های تیروئیدشان مجدد چک بشود. با دکتر غدد خودشان یا متخصص داخلی خودشان مشورت داشته باشند که دز دارو تنظیم بشود. گاهی هم اصلا ربطی به تیروئید ندارد. دارو خوب است، وضعیت خوب است، بیمار شرایط اضطرابی دارد یا اینکه شرایط دارد که هورمون کتوکلامین یا نرو کلومین یا اپینفرین بیمار بالاتر از حد طبیعی است. حالا بیماری های غده فوق کلیوی یا مسائل دیگری که در بدن وجود دارد. کم خونی ای که بیمار داشته باشد و بیماری های دیگر خودش می تواند این مسئله را ایجاد بکند. پس بررسی حتماً لازم هست.
پاسخ در ۰۴/اسفند/۱۳۹۳ ۱۶:۳۷:۱۵ از dr.jawaheri (5,480 امتیاز)

پرسش‌های مرتبط

0 امتیاز
0 پاسخ
+8 امتیاز
1 پاسخ
0 امتیاز
0 پاسخ
پرسش ۱۳/مرداد/۱۳۹۹ ۱۲:۴۶:۵۶ در هورمونی و غدد از dusti (130 امتیاز)
0 امتیاز
0 پاسخ
پرسش ۱۳/مرداد/۱۳۹۹ ۱۳:۱۱:۲۱ در هورمونی و غدد از goli.bayat (130 امتیاز)
???????
...