Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home/askanswer/domains/askanswer.ir/public_html/qa-include/qa-db.php on line 66  مزایای استفاده از شیر - Askanswer مرکز مشاوره سلامت ایران(هفت سیب)
  •  
    • ۷,۳۸۶ پرسش
    • ۵,۰۶۳ پاسخ
    • ۴۴۰ نظر
    • ۲۳۱,۰۳۳ کاربر
  •  

لیست برچسب‌ها

بارداري پریود آلت-تناسلی رابطه-جنسی عادت-ماهانه خودارضایی نزدیکی خارش برنامه-درمانگاه-پوست-و-مو جوش موهای قاعدگی ریزش-مو پرده-بکارت شیرخوار ادرار رشد-نوزاد جنین در و ناباروری حساسیت - لکه-پوستی وزن پوست تیروئید افسرده واژن دیابتی پستان لکه-بینی موی-زائد سلامت-جنسی طول-آلت-تناسلی قلبي رحمی درد-بیضه اختلال-نعوظ سونوگرافی از انزال-زودرس استرس تخمدان تکرر-ادرار کیست-تخمدان پریود-نامنظم جلوگیری سرفه جوش-صورت زناشویی منی جلوگیری-از-بارداری جنسي سوزش-ادرار قرص-ال-دی لاغری تیرویید برنامه-مادر-کودک-تندرستی خونریزی-رحمی عرق-کردن سرطانی سقط نوزاد خشکی-پوست چاقی عوارض-دارو خلط اضطراب ورزشی فشار-خون قد بلوغ مقاربت معده جای-جوش مثانه داروهاي کاهش-وزن زخم تهوع واریکوسل های کم-کاری-تیروئید اختلالات-اضطرابی ناباروری-مردان پروستات مقعد خونی رژیم-غذایی تپش-قلب آزمایش چین-و-چروک ترشحات-واژن زگیل-تناسلی مایع-منی اسپرم افزایش-وزن دور-چشم صرع

مزایای استفاده از شیر

0 امتیاز
خسته نباشید اگه میشه کمی در مورد مصرف شیر بگید؟ممنونم از سایت عالیتان.
پرسش ۰۴/اسفند/۱۳۹۳ ۱۷:۰۰:۱۲ در تغذیه و سلامت از اعظم السعادات (270 امتیاز)
برچسب‌گذاری مجدد ۰۴/اسفند/۱۳۹۳ ۱۷:۰۰:۱۴

1 پاسخ

0 امتیاز
چندین مرتبه بیدار شدن در طول خواب شبانه حتی اگر فرد 8 ساعت بخوابد، روی تمرکز و توجه ، خلق و خو و احساسات فرد اثر منفی می گزارد. خواب منقطع داشتن عوارضی نظیر خواب 4 ساعته بر بدن را دارد. و افراد باید به ساعات خواب خود توجه کافی داشته باشند و افزایش احتمال ابتلاء به سکته های مغزی و حملات قلبی و همچنین ابتلاء به چاقی و دیابت از عوارض کم خوابی است. علاوه بر این ، این افراد به دلیل اختلالی که در ترشح هورمون های کنترل کننده اشتهاء به وجود می آید، میل بیشتری به مصرف غذا دارند که این مسئله در دراز مدت باعث چاقی و اضافه وزن و مقاومت بدن به انسولین می شود.
خواب از اهمیت بسیار زیادی برای سلامت جسم و روان افراد برخوردار است برخلاف آن چیزی که ما تصور می کنیم خواب بسیار حائز اهمیت است و باید دقت لازم را افراد داشته باشند. تقویت سیستم ایمنی بدن ، ترمیم سلول های عصبی، نورون ها از طریق خواب اتفاق می افتد و حفظ  کارآمدی سیستم عصبی، حافظه یادگیری تحت تاثیر خواب اتفاق می افتد. رشد کودکان و نوجوانان بسیار تحت الشعاع خواب قرار دارد. 80% هورمون های رشد حین خواب ترشح می شوند، پس می بینیم چقدر می تواند این موضوع برای کودکان و نوجوانان حائز اهمیت باشد و اگر کوچکترین خللی برای خوابیدن ما ایجاد بشود عوارضی را می تواند برای ما به دنبال داشته باشد که سلامت روان و جسم مان را تحت تاثیر قرار بدهد. اگر خواب ما به میزان کافی نباشد، تحریک پذیری در افراد اتفاق می افتد. به دلیل تغییری که در هورمون های سیری و گرسنگی اتفاق می افتد، اشتهاء افراد زیاد می شود. افرادی که خواب مناسبی ندارند، بیشتر احتمال ابتلا به بیماری های قلبی حمله های قلبی وجود دارد برایشان. چاقی از دیگر عوارض است به دلیل تاثیری که روی اشتهاء افراد می گذارد، گریبان گیر افراد می شود. اضطراب، افسردگی در این افراد بیشتر می شود. کاهش تمرکز را برای افراد ممکن است ما شاهد باشیم به دلیل کم خوابی و خستگی به افراد چیره می شود و این موضوع می تواند تمرکز افراد را تحت الشعاع قرار بدهد. نکته ای که باید در پایان عرض کنم خدمت دوستان این است که سن عامل تعیین کننده میزان خواب افراد هست. و با توجه به دامنه سنی افراد میزان خواب باید مد نظر قرار بگیرد. مثلاً نوزادانی که تازه متولد شده اند 16 تا 18 ساعت خواب نیاز دارند و نیازمند هستند که در طول روز حداقل دو بار خواب بین روز را داشته باشند.
برای هر سنی یک ساعت خوابی را در نظر گرفتند مثلاً افراد سالمند 6.5 ساعت خواب را بایستی حداقل داشته باشند. نمی دام فرصت داریم من این را مطرح بکنم یا خیر؟ اگر به ترتیب بخواهیم بگوییم، نوزادان تازه متولد شده 16 تا 18 ساعت خواب، کودکان زیر 1 سال ، 14 تا 16 ساعت خواب نیازمند هستند و کودکان 2-3 سال ، 10-12 ساعت شب به خواب نیاز دارند.  یک تا دو ساعت در طول روز به خواب نیازمند هستند. الان فصل تابستان هست برنامه خواب و بیداری خانواده به دلیل تعطیلات تابستانی تغییر کرده. فراموش نکنید کودکان بایستی خوابشان حتماً تامین بشود به میزان کافی به دلیل هورمون های رشدی شان بهتر هست با توجه به اینکه به ماه های آخر فصل تابستان داریم نزدیک می شویم، والدین یک ترتیب اثری در این خصوص بدهند برای اینکه برنامه خواب کودکان تنظیم بشود. کودکان 4 -5 ساله، 10-12 ساعت ، کودکان 7-12 ساله 10.5 ساعت ، و همینطور نوجوانان به میزان 8 تا 9.5 ساعت خواب نیازند هستند. بزرگسالان 7 – 8.5 ساعت ، سالمندان هم 6.5 ساعت و 1 ساعت هم در طول روز استراحت نیازمند هستند. اگر دقت بکنیم ان شاء الله سلامت جسم و روانمان بیشتر تامین و تضمین می شود.
پاسخ در ۰۴/اسفند/۱۳۹۳ ۱۷:۰۷:۴۵ از Dr.Shahabi (92,580 امتیاز)

پرسش‌های مرتبط

0 امتیاز
1 پاسخ
0 امتیاز
1 پاسخ
پرسش ۰۴/اسفند/۱۳۹۳ ۱۶:۳۳:۰۰ در زیبایی از امیدوار وارسته (160 امتیاز)
0 امتیاز
1 پاسخ
0 امتیاز
1 پاسخ
پرسش ۰۴/اسفند/۱۳۹۳ ۱۶:۰۲:۴۸ در زیبایی از کیانوش 99 (210 امتیاز)
???????
...