Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home/askanswer/domains/askanswer.ir/public_html/qa-include/qa-db.php on line 66  شرایط سنی و گرفتن مغز استخوان - Askanswer مرکز مشاوره سلامت ایران(هفت سیب)
  •  
    • ۷,۳۸۶ پرسش
    • ۵,۰۶۳ پاسخ
    • ۴۴۰ نظر
    • ۲۳۰,۲۰۲ کاربر
  •  

لیست برچسب‌ها

بارداري پریود آلت-تناسلی رابطه-جنسی عادت-ماهانه خودارضایی نزدیکی خارش برنامه-درمانگاه-پوست-و-مو جوش موهای قاعدگی ریزش-مو پرده-بکارت شیرخوار ادرار رشد-نوزاد جنین در و ناباروری حساسیت - لکه-پوستی وزن پوست تیروئید افسرده واژن دیابتی پستان لکه-بینی موی-زائد سلامت-جنسی طول-آلت-تناسلی قلبي رحمی درد-بیضه اختلال-نعوظ سونوگرافی از انزال-زودرس استرس تخمدان تکرر-ادرار کیست-تخمدان پریود-نامنظم جلوگیری سرفه جوش-صورت زناشویی منی جلوگیری-از-بارداری جنسي سوزش-ادرار قرص-ال-دی لاغری تیرویید برنامه-مادر-کودک-تندرستی خونریزی-رحمی عرق-کردن سرطانی سقط نوزاد خشکی-پوست چاقی عوارض-دارو خلط اضطراب ورزشی فشار-خون قد بلوغ مقاربت معده جای-جوش مثانه داروهاي کاهش-وزن زخم تهوع واریکوسل های کم-کاری-تیروئید اختلالات-اضطرابی ناباروری-مردان پروستات مقعد خونی رژیم-غذایی تپش-قلب آزمایش چین-و-چروک ترشحات-واژن زگیل-تناسلی مایع-منی اسپرم افزایش-وزن دور-چشم صرع

شرایط سنی و گرفتن مغز استخوان

0 امتیاز
ظهربخیر.هدف از تشکیل بانک سلولهای بنیادی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد چه بود؟ آیا برای گرفتن مغز استخوان شرایط سنی که وجود دارد ؟ تا حالا چه اقداماتی در این بانک صورت گرفته است؟ کجا می تواند مراجعه کنند؟ سایت بسیار علمی دارید.
پرسش ۰۴/اسفند/۱۳۹۳ ۱۷:۱۸:۲۸ در عضلاني اسكلتي و مفاصل از مهدیه2 (190 امتیاز)

1 پاسخ

0 امتیاز
با توجه به اینکه ما در سطح جامعه خودمون و در سطح دنیا بیماران متعددی را داریم که به دلیل ابتلا به سطان یا بیماری خونی یا ابتلا به برخی از نواقص سیستمی و ژنتیکی اینها نیاز دارند که پیوند مغز استخوان یا  پیوند سلولهای بنیادی خون ساز در این بیماران انجام شود. نیاز هست که یک فرد مناسب و دهنده پیوند هم برای این بیماران پیدا کنیم. بهترین دهنده پیوند برای یک بیماری که نیاز به پیوند مغز استخوان دارد خواهر یا برادرش هست و با توجه به اینکه بعد خانواده در جامعه کم شده، بنابراین پیدا کردن یک دهنده مناسب شاید د رحدود مثلا 25 درصد موارد ما شاید بیشتر نتونیم پیدا کنیم. بنابراین 70 تا 75 درصد بیماران ما نیاز خواهند داشت که از منایع دیگر بتوانیم سلولهای بنیادی را برایش پیدا بکنیم. چندتا منبع خیلی خوب ما برای سلول های بنیادی داریم و درواقع سلول بنیادی هم یک موهبتی هست که خدا در اختیار ما قرار داده و پایان ناپذیر هست. و ما هر لحظه می توانیم از این برای خودمان یا افراد دیگر استفاده کنیم. یک بانکی هست به نام بانک سلولهای بنیادی بند ناف ، که منبع خیلی خوبی هست و در رویان تهران وجود دارد که می توانیم سلولهای بنیادی را بگیریم و به فرد بیمارمان تزریق کنیم. برای همین این بانک در اکثر دنیا به نام بانک 3:06 راه اندازی شده است. و نزدیک شاید 25 الی 30 میلیون نفر عضو این بانک باشند. پیش قدم این این قضیه بیمارستان شریعتی تهران بود که بانک سلولهای بنیادی اش را از دهندگان سالم تشکیل داد و اما در سطخ استان خودمان و برای کمک به اینها و توصیه می کنیم بقیه استان ها هم برای کمک بیماران استان خودشون و سطح جامعه این بانک را تشکیل بدهند. بانک اینجوری هست که فردی که سالم هست می آید عضو می شود در بانک ما. هیچ گونه هزینه ای ازش گرفته نمی شود. فقط یکسری اطلاعات شخصی ازش گرفته می شود آن هم به صورت کاملا محرمانه و یک آزمایش خون ساده که وضعیت ژنتیکی فرد مشخص شود. این وضعیت ژنتیکی فرد که مشخص شد در بانک ثبت می شود. واگر روزی بیماری داشتیم که نیاز به این سلولهای بنیادی داشت با اوتماش میگیریم و با رضایت کامل سلولها را از او می گیریم. روند گرفتن سلول ها هم بسیار ساده است. بیمار روی تخت خودش می نشیند و از طریق ورید یا رگ خون محیطی اشريال  سلول بنیادی گرفته می شود و حین گرفتن سلول هم که 4 الی 5 ساعت طول میکشه بیمار فعالیت های فیزیکی مثل روزنامه خاندن و ... میتواند داشته باشد و هدف هم این هست که آن 75 درصدی که محکوم هستند که پیوند مغزایتخوان در آنها انجام شود و برایشان دهنده مناسب اگر پیدا نشود متاسفانه آنها را از دست می دهیم، هدف این است که از طریق این بتوانیم آن 75 درصد را هم پوشش بدهیم و تحولی ایجاد بشود برای بیمارانی که نیاز به پیوند مغز استخوان دارند.
باتوجه به اینکه فرد باید رضایت آگاهانه بدهد و یک داوطلب آگاهانه است باید سن قانونی را گذرانده باشد و بالای 18 سال باشد و بهتر است که سن بیمار هم زیر 60 سال باشد تا مشکلی برایش ایجاد نشود. هم در گرفتن سلول هم سلولس که میگیرد مناسب باشد.
اقداماتی که صورت گرفته یکی طراحی نرم افزاری بوده که این اطلاعات را بتواند ثبت کند و ثبت اطلاعات بیمار هست به اضافه گذاشتن فرم رضایت نامه هست و خوب از جایی که ما شروع کردیم این بود که ما همراهان بیماری که خودشان آزمایشات را انجام داده بودند برای فرزند خودشان که پیوند مغز استخوان انجام شود، ما از آنها خواهش کردیم که بیایند و عضو بانک ما بشوند تا اگر بچه یا فرد دیگری هم در جامعه بود که نیاز داشته باشه از این بانک استفاده بکنه و هر فردی هم که توی سطح جامعه می خواهد می تواند عضو بانک ما بشود و ثبت نامش را د ربانک انجام دهد.
شماره تلفن 0511 که کد مشهد هست، 2221525 می توانند تماس تلفنی بگیرد و اطلاعاتش را وارد بکند. و یا می تواند وارد سایت به اصطلاح فارسی علوم پزشکی مشهد بشود و در قسمت مراکز تحقیقاتش بزند ستاد پژوهش و کاربرد سلولهای بنیادی. و یا آدرس  www. Muns.ac.ir/s مراجعه کند و عضوبانک شود.
پاسخ در ۰۴/اسفند/۱۳۹۳ ۱۷:۱۸:۴۳ از dr.amiri (8,700 امتیاز)

پرسش‌های مرتبط

0 امتیاز
1 پاسخ
پرسش ۳۰/بهمن/۱۳۹۳ ۱۹:۲۳:۲۳ در عضلاني اسكلتي و مفاصل از سام3 (440 امتیاز)
0 امتیاز
1 پاسخ
0 امتیاز
0 پاسخ
پرسش ۱۳/مرداد/۱۳۹۹ ۱۲:۳۸:۳۳ در عضلاني اسكلتي و مفاصل از هستی69 (120 امتیاز)
???????
...