Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home/askanswer/domains/askanswer.ir/public_html/qa-include/qa-db.php on line 66  راههای کنترل استرس - Askanswer مرکز مشاوره سلامت ایران(هفت سیب)
  •  
    • ۷,۳۸۶ پرسش
    • ۵,۰۶۳ پاسخ
    • ۴۴۰ نظر
    • ۲۳۰,۳۱۸ کاربر
  •  

لیست برچسب‌ها

بارداري پریود آلت-تناسلی رابطه-جنسی عادت-ماهانه خودارضایی نزدیکی خارش برنامه-درمانگاه-پوست-و-مو جوش موهای قاعدگی ریزش-مو پرده-بکارت شیرخوار ادرار رشد-نوزاد جنین در و ناباروری حساسیت - لکه-پوستی وزن پوست تیروئید افسرده واژن دیابتی پستان لکه-بینی موی-زائد سلامت-جنسی طول-آلت-تناسلی قلبي رحمی درد-بیضه اختلال-نعوظ سونوگرافی از انزال-زودرس استرس تخمدان تکرر-ادرار کیست-تخمدان پریود-نامنظم جلوگیری سرفه جوش-صورت زناشویی منی جلوگیری-از-بارداری جنسي سوزش-ادرار قرص-ال-دی لاغری تیرویید برنامه-مادر-کودک-تندرستی خونریزی-رحمی عرق-کردن سرطانی سقط نوزاد خشکی-پوست چاقی عوارض-دارو خلط اضطراب ورزشی فشار-خون قد بلوغ مقاربت معده جای-جوش مثانه داروهاي کاهش-وزن زخم تهوع واریکوسل های کم-کاری-تیروئید اختلالات-اضطرابی ناباروری-مردان پروستات مقعد خونی رژیم-غذایی تپش-قلب آزمایش چین-و-چروک ترشحات-واژن زگیل-تناسلی مایع-منی اسپرم افزایش-وزن دور-چشم صرع

راههای کنترل استرس

+1 امتیاز
عصرتون بخیر.راههای کنترل استرس چه هست و افراد درمورد تغذیه شان هم دراین زمینه می توانند چه نکاتی را رعایت کنند ؟متشکرم اگر توضیح دهید.سایتتون عالیه.
پرسش ۰۴/اسفند/۱۳۹۳ ۱۷:۳۹:۰۲ در اعصاب و روان از samareh (170 امتیاز)

1 پاسخ

0 امتیاز
خوب وقتی که افراد جلسات مشاوره و کارگاه های روانشناسی را استفاده می کنند در این کارگاهها یک مدیتیشن و آرامش سازی عضلانی کار میکنندو یکسری خدماتی را دریافت می کنند که بتوانند این استرس را کاهش بدهند. اما اگر بخواهیم یکسری راهکارهایی را ارائه بدهیم. که عملیاتی باشد و دوستان از همین لحظه بکار ببندند باید عرض کنم افرادی که استرس زیادی را تحمل می کنند باید برنامه ریزی داشته باشند. برنامه ریزی در کار باعث می شود که میزان استرس در افراد کاهش پیدا کند. چون وقتی افراد یک برنامه ای را در طول روز برای خودشان منظم می کنند و در نظر می گیرند وقتی آن کارها را انجام می دهند و در پایان شب برنامه شان را مشاهده می کنند با تیک زدن در مقابل کارهایی که انجام شده احساس آرامش می کنند. و مشخص می شود که چه کارهایی انجام نشده. مقدار زیادی فشار روانی کاهش پیدا می کند. مطلب دیگه ای که باید عرض کنم خدمت دوستان. تمرکز است. تمرکز نکته ای است که پژوهشگران اعتقاد دارند افرادی که می خواهند زندگی معنا داری داشته باشند. زندگی سالم و شادابی داشته باشند باید روی قدرت تمرکز خودشان کار کنند. بهترین روش برای تمرکز کردن این هست که مثلا در منزل وقتی هستید کنار پنجره بایستید و به صدای باران گوش دهید. یا اگر در خیابان هستید کنار ویترین یک مغازه بایستید وبا دقت فراوان به جزئیات اشیایی که داخل ویترین هست نگاه کنید. اگر در پارک هستید با دقت تمام به جزئیات در ختان و گل ها نگاه کنید. این باعث افزایش تمرکز می شود و افزایش تمرکز باعث کنترل بر استرس می شود.مطلب دیگه ای که باید اشاره کنم خدت دوستان تمرین تنفس است. خیلی از ماها تنفس درست نداریم. دم و بازدم باید به درست ترین شکل ممکن صورت بگیرد و ما باید این حرکت یعنی دم و باز دم صحیح را ده بار در طول رو انجام بدهیم. برای اینکه بتوانیم به آرامش لازم دست پیدا کنیم. گوش دادن به موسیقی دلپذیر می تواند کمک کننده باشد. صوت قرآن بهترین صوتی هست که می تواند کمک کننده باشد. همچنین گوش دادن به موسیقی های بدون کلام. تحقیقات نشان داده است افرادی که موسیقی های آرام و بدون کلام گوش می دهند، کاهش ضربان قلب و استرس در آنها به خوبی مشهود است. اینها راهکارهایی هست که به لحاظ روانشناختی و رفتاری می توانند به کار ببرندو. در مورد تغذیه هم اولین موردی که می توانم اشاره کنم خدمت دوستان عزیزم صبحانه حتما باید در برنامه دوستان باشد. ثابت بودن برنامه غذایی برای وعده صبحانه باعث می شود که ثباتی در خود رفتار ایجاد شود. خیلی خیلی مهم و حائز اهمیت است. مطلب دیگه ای که باید خدمت دوستان اشاره داشته باشم رعایت کردن برخی مواد غذایی در برنامه غذایی شان هست و استفاده کردن از آنها . اسید های چرب امگا3 که در ماهی و مواد غذایی دیگری مثل بذر گیاه کتان و روغن به وفور یافت می شود تحقیقات نشان داده است که در مناطقی از جهان که افراد دربرنامه غذایی شان اسید های چرب امگا 3 هست این افراد استرس کمتری دارند . دو گروه از افرادی که خیلی استرس را تجربه می کنند خانم های باردار هستند و کسانی که متاسفانه عاداتی به استفاده از مشروبات الکلی دارند استرس بالایی را تجربه می کنند . تحقیقات نشان داده است که هر دو گروه کمبود امگا3 را دارند و این افراد متمایل می شوند به افسردگی . پس این اهمیت روغن امگا3 بود در برنامه غذایی برای افزایش سطح خون و کاهش استرس. این نکات را اگر دوستان به کار ببندند می تواند مفید فایده باشد.
پاسخ در ۰۴/اسفند/۱۳۹۳ ۱۷:۳۹:۲۷ از dr.jawaheri (5,480 امتیاز)

پرسش‌های مرتبط

0 امتیاز
1 پاسخ
+3 امتیاز
1 پاسخ
پرسش ۲۹/بهمن/۱۳۹۲ ۱۴:۱۹:۱۴ در زنان از پروانه (13,920 امتیاز)
+1 امتیاز
1 پاسخ
پرسش ۰۸/اسفند/۱۳۹۳ ۰۶:۵۷:۱۳ در اعصاب و روان از اهدائی وند (220 امتیاز)
+2 امتیاز
0 پاسخ
پرسش ۰۶/اسفند/۱۳۹۲ ۱۳:۱۳:۱۳ در اعصاب و روان از negar2829 (170 امتیاز)
+6 امتیاز
1 پاسخ
???????
...