Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home/askanswer/domains/askanswer.ir/public_html/qa-include/qa-db.php on line 66  دلیل اصلی افزایش دیابت نوع 2 - Askanswer مرکز مشاوره سلامت ایران(هفت سیب)
  •  
    • ۷,۳۸۶ پرسش
    • ۵,۰۶۳ پاسخ
    • ۴۴۰ نظر
    • ۲۳۰,۲۷۹ کاربر
  •  

لیست برچسب‌ها

بارداري پریود آلت-تناسلی رابطه-جنسی عادت-ماهانه خودارضایی نزدیکی خارش برنامه-درمانگاه-پوست-و-مو جوش موهای قاعدگی ریزش-مو پرده-بکارت شیرخوار ادرار رشد-نوزاد جنین در و ناباروری حساسیت - لکه-پوستی وزن پوست تیروئید افسرده واژن دیابتی پستان لکه-بینی موی-زائد سلامت-جنسی طول-آلت-تناسلی قلبي رحمی درد-بیضه اختلال-نعوظ سونوگرافی از انزال-زودرس استرس تخمدان تکرر-ادرار کیست-تخمدان پریود-نامنظم جلوگیری سرفه جوش-صورت زناشویی منی جلوگیری-از-بارداری جنسي سوزش-ادرار قرص-ال-دی لاغری تیرویید برنامه-مادر-کودک-تندرستی خونریزی-رحمی عرق-کردن سرطانی سقط نوزاد خشکی-پوست چاقی عوارض-دارو خلط اضطراب ورزشی فشار-خون قد بلوغ مقاربت معده جای-جوش مثانه داروهاي کاهش-وزن زخم تهوع واریکوسل های کم-کاری-تیروئید اختلالات-اضطرابی ناباروری-مردان پروستات مقعد خونی رژیم-غذایی تپش-قلب آزمایش چین-و-چروک ترشحات-واژن زگیل-تناسلی مایع-منی اسپرم افزایش-وزن دور-چشم صرع

دلیل اصلی افزایش دیابت نوع 2

+1 امتیاز
خسته نباشید. دلیل اصلی افزایش دیابت نوع 2 چه هست؟و در این زمینه آموزش وپرورش هم می تواند کمک کننده باشد باسپاس از سایت خوبتان.
پرسش ۰۴/اسفند/۱۳۹۳ ۱۹:۳۴:۰۲ در هورمونی و غدد از نینا1 (190 امتیاز)

1 پاسخ

0 امتیاز
هم شیوع بیشتری دارد دیابت نوع 2 هم متاسفانه سن ابتلا به دیابت نوع 2 هم دارد کمتر می شود . یعنی اگر ما دیابت را در زمان قدیم یک مشکل افراد میانسال و سالمند می دونستیم متاسفانه امروز جوانان و نوجوانان و کوکان ما دارند مبتلا به دیابت نوع 2 می شوند و شاید بگوییم که مهترین عامل در این زمینه شیوه زندگی ناسالم هست. شیوه زندگی که در آن تغذیه ناسالم وجود دارد و همینطور عدم فعالیت مناسب بدنی وجود دارد و متاسفانه محیط های پر استرس که این هم در حقیقت نیاز به آموزش دارد. وقتی ما صحبت از آموزش می کنیم آموزش فقط در لولی برای افراد دیابتی نیست. ما لولی رو از اموزش را برای آموزش همگانی تعریف می کنیم که واقعا رسانه ها مثل تلویزیون واقعا خیلی نقش عمده ای دارند در این زمینه که بتوانیم شیوه زندگی صحیحی را ترویج بدهیم به افراد جامعه. چون نشان داده شده تنها با یک کلام تغییر شیوه زندگی   تا درصد می توانیم جلوی موارد ابتلا به دیابت را بگیریم و یا به زمانی ساده تر فقط با جلوگیری از چاق شدن حدود نیمی از ابتلا به دیابت نوع 2 می تواند قابل پیشگیر یباشد
صد در صد همه افراد در جامعه در حقیقت باید دخیل باشند . ما این وظیفه را نمی توانیم به عهده یک گروه خاص در نظر بگیریم. اینکه پزشکان فقط باید دخیل باشند یا اینکه وزارت بهداشت دخیل باشد . خیر . وزارت آموزش و پرورش نقش بسیار پیچیده ای دارد. باید در کتب درسی بچه ها در مورد شیوه زندگی صیحیح اطلاعاتی داده باشه. ما متاسفانه در این زمینه اطلاعاتی که داریم خیلی کم هست. واگرم وجود دارد به صورت تئوری هست و ما باید این دستورات را به صورت عملی در بیاوریم. عملی یعنی چی؟ یعنی ما باید بوفه های مدارس را تغییر بدهیم . مواد غذایی که ناسالم هستند در بوفه های مدارس به فروش نروند و همینطور فرهنگ سازی بکنیم چون متاسفانه بسیاری از بچه های ما اگر فرض کنیم بخواهد نون پنیر مدرسه ببرد می گوید من خجالت می کشم و بنابراین از تغذیه صحیح به دور هستند همینطور در فعالیت های بدنی. بسیار بسیار اندک هست . شاید در مدارس ما در هفته 1 زنگ به ورزش اختصاص داده می شود ولی در کشورهای پیشرفته مثل کانادا بچه ها هر روز ورزش دارند . در کشورما اساسا خیلی از مدارس اصلا جایگاهی برای ورزش برای بچه ها باز نکردند. جایگاهی اصلا برای ورزش وجود ندارد در روزهایی که الان شاهد هستیم یک ماه از سال که گذشت هوا آلوده بود به بچه ها می گفتند بچه ها ورزش نکنید. اگر باز برف بیاید ورزش بچه ها تعطیل می شود بنابراین واقعا یک محیط مناسب برای ورزش بچه ها وجود نداشته باشد. ما این شیوه زندگی غلط را در بچه ها داریم ایجاد میکنیم. همانطور که اشاره کردم رسانه ها نقش بسیار عمده ای دارند که بتوانند به این آموزش همگانی دیابت بپردازند.
پاسخ در ۰۴/اسفند/۱۳۹۳ ۱۹:۳۶:۵۳ از dr.ashna (10,400 امتیاز)

پرسش‌های مرتبط

+1 امتیاز
1 پاسخ
پرسش ۲۴/بهمن/۱۳۹۳ ۱۷:۱۴:۲۲ در هورمونی و غدد از soodeh (2,350 امتیاز)
+5 امتیاز
1 پاسخ
پرسش ۲۹/خرداد/۱۳۹۲ ۱۰:۱۲:۵۸ در هورمونی و غدد از amir_m (170 امتیاز)
0 امتیاز
1 پاسخ
پرسش ۰۱/اسفند/۱۳۹۳ ۰۵:۳۹:۴۵ در دستگاه گوارش از سوده5 (450 امتیاز)
0 امتیاز
1 پاسخ
+2 امتیاز
0 پاسخ
پرسش ۰۶/اسفند/۱۳۹۲ ۱۲:۵۲:۲۴ در تغذیه و سلامت از mokhar (270 امتیاز)
???????
...