Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home/askanswer/domains/askanswer.ir/public_html/qa-include/qa-db.php on line 66  رابطه اضطراب والدین گفتار و غیر واضح در کودکان - Askanswer مرکز مشاوره سلامت ایران(هفت سیب)
  •  
    • ۷,۳۸۶ پرسش
    • ۵,۰۶۳ پاسخ
    • ۴۴۰ نظر
    • ۲۳۱,۰۴۵ کاربر
  •  

لیست برچسب‌ها

بارداري پریود آلت-تناسلی رابطه-جنسی عادت-ماهانه خودارضایی نزدیکی خارش برنامه-درمانگاه-پوست-و-مو جوش موهای قاعدگی ریزش-مو پرده-بکارت شیرخوار ادرار رشد-نوزاد جنین در و ناباروری حساسیت - لکه-پوستی وزن پوست تیروئید افسرده واژن دیابتی پستان لکه-بینی موی-زائد سلامت-جنسی طول-آلت-تناسلی قلبي رحمی درد-بیضه اختلال-نعوظ سونوگرافی از انزال-زودرس استرس تخمدان تکرر-ادرار کیست-تخمدان پریود-نامنظم جلوگیری سرفه جوش-صورت زناشویی منی جلوگیری-از-بارداری جنسي سوزش-ادرار قرص-ال-دی لاغری تیرویید برنامه-مادر-کودک-تندرستی خونریزی-رحمی عرق-کردن سرطانی سقط نوزاد خشکی-پوست چاقی عوارض-دارو خلط اضطراب ورزشی فشار-خون قد بلوغ مقاربت معده جای-جوش مثانه داروهاي کاهش-وزن زخم تهوع واریکوسل های کم-کاری-تیروئید اختلالات-اضطرابی ناباروری-مردان پروستات مقعد خونی رژیم-غذایی تپش-قلب آزمایش چین-و-چروک ترشحات-واژن زگیل-تناسلی مایع-منی اسپرم افزایش-وزن دور-چشم صرع

رابطه اضطراب والدین گفتار و غیر واضح در کودکان

0 امتیاز
خسته نباشید. آیا اضطراب والدین گفتار غیر واضح در کودکان را تشدید می کند؟و والدین باید چه رفتاری را با این کودکان داشته باشند تا اینکه این کودکان در آرامش بهتری بتوانند به ارتباط با دیگران بپردازند ؟ متشکرم از سایت جامع شما.
پرسش ۰۶/اسفند/۱۳۹۳ ۱۴:۴۱:۳۲ در كودكان از naz5 (220 امتیاز)

1 پاسخ

0 امتیاز
والدین باید اضطراب و نگرانی خود را در برابر گفتار غیرواضح کودکان کنترل کنند چرا که تغییر چهره و پدیدار شدن اضطراب و نگرانی در رفتار و ظاهر فرد شنونده ، کودک را حساس کرده و مشکلش را دو چندان می کند . پزشکان می گویند اطرافیان ، به ویژه والدین ، تا حد امکان باید در برخورد با مشکل گفتار کودک کاملا طبیعی و مانند مواقعی که کودک گفتار روان دارد برخورد کنند . به گفته متخصصین به اجای امر و نهی کردن کردن به کودک و ایجاد شرایط استرس زا باید با وی ارتباطی صمیمانه ایجاد کرد.
بر اساس آمار معاصری که وجود دارد ، حدود نیم میلیون نفر افراد در کشور ما دچار عارضه لکنت زبان هستند ؛ در کودکان و بزرگسالان . خب پس این آمار نشان می دهد که ما باید دقت بیشتری در برخورد با افرادی که دچار این عارضه هستند داشته باشیم ، خصوصا اگر این افراد از اعضای نزدیک و بستگان ما باشند . پس باید دقت بیشتری داشته باشیم . فراموش نکنیم زمان برخورد با افرادی که لکنت دارند به خصوص در رابطه با کودکان اگر ما احساس ناراحتی بکنیم ؛ این ناراحتی به آن ها منتقل می شود ، پس دقت بیشتری داشته باشیم . نکته دیگری که وجود دارد حتما توسط یک پاتالاژیست گفتار باید معاینات دقیق درباره کودکان خصوصا صورت بگیرد چون درمان مفید برای این قضیه قبل از 7 سالگی هست . باید درمان لازم صورت بگیرد . پس تشخیص باید اتفاق بیفتد تا درمان صورت بگیرد بایستی مشخص بشود که آیا مشکل ، مشکل دستگاه گویایی هست یا مشکلات زبانی ، عوامل محیطی و عاطفی سبب ساز این قضیه شده است . درمان هایی در این خصوص ، گفتاردرمانی ، روان درمانی صورت بگیرد . این باز باید دقت بشود .
برخورد دیگری که والدین باید با فرزندشان داشته باشند سعی نکنند آن ها جمله کودک را کامل بکنند . سعی نکنند فشار بهش بیاورند که درست کلمه را ادا کند . سعی کنند تمام آن مدتی را که با فرزندشان در حال گفت و گو هستند بهش این را وانمود و منتقل کنند که آن ها منتظر این هستند که او چه چیزی را می گوید نه این که چطور می گوید . بیشتر آن مفهومی که می خواهد به ما منتقل کند مفید هست . فشارهایی که روی ادا کردن کلمات هست از کودکانمان برداریم . تشویق کنیم در جمع صحبت کند . این کودکان ، کودکانی که لکنت دارند یا افراد بزرگسالی که کلا لکنت دارند ، یکی از مشکلات عمده آن ها کاهش اعتماد به نفسشان است . پس باید به این نکته دقت داشته باشیم که سعی کنیم این اعتماد به نفس را در آن ها ارتقا ببخشیم با تشویق صحبت کردن در جمع یا بهشان متذکر شویم ما افراد بزرگ سال هم ممکن است در هنگام صحبت کردن دچار چنین مشکلاتی بشویم .
این ها راهکارهایی هست که والدین باید به کار ببرند . درمورد روش های درمانی باید خدمتتان عرض کنم که دارودرمانی ، گفتاردرمانی ، درمان دوجانبه یا مکمل مخصوصا درمورد کودکان2 تا 7 سال بسیار مفید می تواند واقع شود و این درمان های تلفیقی می تواند کمک کننده باشد .
پاسخ در ۰۶/اسفند/۱۳۹۳ ۱۴:۴۱:۵۲ از dr.amiri (8,700 امتیاز)

پرسش‌های مرتبط

0 امتیاز
1 پاسخ
+1 امتیاز
1 پاسخ
+1 امتیاز
1 پاسخ
0 امتیاز
1 پاسخ
پرسش ۰۳/اسفند/۱۳۹۳ ۱۸:۴۲:۴۵ در كودكان از goochi (140 امتیاز)
0 امتیاز
1 پاسخ
پرسش ۰۳/اسفند/۱۳۹۳ ۱۱:۴۳:۰۳ در كودكان از hatef r. (200 امتیاز)
???????
...