Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home/askanswer/domains/askanswer.ir/public_html/qa-include/qa-db.php on line 66  ارتباط بیماری قلبی با افسردگی - Askanswer مرکز مشاوره سلامت ایران(هفت سیب)
  •  
    • ۷,۳۸۶ پرسش
    • ۵,۰۶۳ پاسخ
    • ۴۴۰ نظر
    • ۲۳۱,۰۳۵ کاربر
  •  

لیست برچسب‌ها

بارداري پریود آلت-تناسلی رابطه-جنسی عادت-ماهانه خودارضایی نزدیکی خارش برنامه-درمانگاه-پوست-و-مو جوش موهای قاعدگی ریزش-مو پرده-بکارت شیرخوار ادرار رشد-نوزاد جنین در و ناباروری حساسیت - لکه-پوستی وزن پوست تیروئید افسرده واژن دیابتی پستان لکه-بینی موی-زائد سلامت-جنسی طول-آلت-تناسلی قلبي رحمی درد-بیضه اختلال-نعوظ سونوگرافی از انزال-زودرس استرس تخمدان تکرر-ادرار کیست-تخمدان پریود-نامنظم جلوگیری سرفه جوش-صورت زناشویی منی جلوگیری-از-بارداری جنسي سوزش-ادرار قرص-ال-دی لاغری تیرویید برنامه-مادر-کودک-تندرستی خونریزی-رحمی عرق-کردن سرطانی سقط نوزاد خشکی-پوست چاقی عوارض-دارو خلط اضطراب ورزشی فشار-خون قد بلوغ مقاربت معده جای-جوش مثانه داروهاي کاهش-وزن زخم تهوع واریکوسل های کم-کاری-تیروئید اختلالات-اضطرابی ناباروری-مردان پروستات مقعد خونی رژیم-غذایی تپش-قلب آزمایش چین-و-چروک ترشحات-واژن زگیل-تناسلی مایع-منی اسپرم افزایش-وزن دور-چشم صرع

ارتباط بیماری قلبی با افسردگی

+2 امتیاز
باسلام. چه ارتباطی بین افسردگی و بیماری های قلبی وجود دارد ؟ راهکارهایی که افراد افسرده می توانند انجام بدهند تا این که افسردگی کاهش پیدا کند چیست؟ باسپاس از سایتتون.
پرسش ۰۶/اسفند/۱۳۹۳ ۱۴:۴۴:۳۵ در قلب و عروق از naz5 (220 امتیاز)

1 پاسخ

0 امتیاز
افسردگی یکی از رایج ترین اختلالات روانی در دنیا هست و کشور ما هم از این قاعده مستثنی نیست . به قدری شیوع دارد که تحت عنوان سرماخوردگی روانی از آن یاد می کنند . مطلبی که وجود دارد افسردگی به صورت مستقل خودش موجب افزایش فشار خون می شود و همین طور می تواند که باعث کمبود فعالیت های فیزیکی و همین طور عادات نامطلوبی مثل سیگار کشیدن بشود که همه این موارد می توانند عوامل افزایش خطر ابتلا به بیماری های قلبی-عروفی در واقع بشوند .
نکته دیگری که وجود دارد و باید خدمت دوستان خوبم عرض کنم علائم فیزیکی افسردگی مثل بی اشتهایی ، کم خوابی و خستگی مفرط جزو مواردی هستند که مثل سم برای بدن عمل میکنند و حتما باید درمان بشوند چون می توانند عوارض جسمی جدی را به دنبال داشته باشند . نکته قابل توجه دیگری که باید خدمت دوستان عرض کنم این است که پژوهشگران با بررسی زخامت داخل دیواره های قلب سیصد و بیست و چهار فرد بزرگسال در مدت سه سال به این نتیجه رسیده اند که افرادی که دچار افسردگی بودند ، با گذشت زمان به زخیم شدن دیواره های شریان های قلب دچار می شدند که در نتیجه سبب کاهش جریان خون رسانی به قلب می شدند و خطر ابتلا به حمله های قلبی در این افراد افزایش پیدا می کرد و حتما بایستی افرادی که افسردگی دارند این موضوع را جدی بگیرند و به دنبال درمان اساسی این اختلال باشند .
نکته اول این که حتما باید درمان های روان شناختی و دارودرمانی درمورد کسانی که افسردگیشان محرز شده توسط متخصص صورت بگیرد . در کنار این ها افرادی که افسرده هستند باید یک برنامه منسجمی برای خودشان داشته باشند ، هرچند که افراد افسرده غالبا اذعان می کنند که ما رغبتی برای انجام فعالیت نداریم ولی تا آنجایی که می توانید برنامه منظم برای فعالیت های روزانه ، خواب ، بیداری ، غذا خوردن ، سایر فعالیت های حرفه ای و فعالیت های اجتماعیتان در نظر بگیرید. تا آنجایی که می توانید خودتان را ملزم به انجام آن فعالیت ها بکنید حتی به مقدار کمی هم شده . این می تواند خیلی کمک کننده باشد . از سوی دیگر ارتباط موثر و مفیدی با اطرافیان داشته باشید . دایره ارتباطاتتان را وسیع کنید . برخورداری از پایگاه های حمایتی اجتماعی خیلی کمک کننده است برای درمان افسردگی . از سوی دیگر پرداختن به ورزش بسیار می تواند مفید باشد برای کسانی که افسرده هستند . یکی از ورزش هایی که خیلی می تواند کمک کند پیاده روی هست چون فعالیت ماهیچه های درشت بدن می تواند مفید باشد . تحقیقات نشان داده که 30 دقیقه پیاده روی در روز باعث کاهش 18 درصدی بیماری های قلبی-عروقی می شود . پس خیلی می تواند کمک کننده باشد .
به ظاهرشان توجه بیشتری بکنند . پرداختن به ظاهر و آراستگی ظاهر می تواند کمک کننده باشد .
یادداشت کردن فعالیت های روزمره . اگر موفقیت کوچکی در طول هفته ، در طول روز کسب می کنند آن را حتما به خودشان متذکر باشند .این کارها می تواند در کنار درمان های اساسی که در این حوطه صورت می گیرد مفید باشد .
پاسخ در ۰۶/اسفند/۱۳۹۳ ۱۴:۴۴:۵۶ از dr.sharifi (7,320 امتیاز)

پرسش‌های مرتبط

+2 امتیاز
1 پاسخ
پرسش ۱۱/اسفند/۱۳۹۳ ۱۰:۲۳:۰۴ در قلب و عروق از کیانوش65 (290 امتیاز)
+1 امتیاز
1 پاسخ
+2 امتیاز
1 پاسخ
پرسش ۱۱/اسفند/۱۳۹۳ ۱۰:۲۲:۵۴ در قلب و عروق از رضا89 (270 امتیاز)
+2 امتیاز
1 پاسخ
پرسش ۱۰/اسفند/۱۳۹۳ ۱۷:۱۶:۱۱ در قلب و عروق از ایمان منش (290 امتیاز)
???????
...