Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home/askanswer/domains/askanswer.ir/public_html/qa-include/qa-db.php on line 66  اطلاعاتی راجع بع بیماری آب سیاه - Askanswer مرکز مشاوره سلامت ایران(هفت سیب)
  •  
    • ۷,۳۸۶ پرسش
    • ۵,۰۶۳ پاسخ
    • ۴۴۰ نظر
    • ۲۳۰,۹۳۵ کاربر
  •  

لیست برچسب‌ها

بارداري پریود آلت-تناسلی رابطه-جنسی عادت-ماهانه خودارضایی نزدیکی خارش برنامه-درمانگاه-پوست-و-مو جوش موهای قاعدگی ریزش-مو پرده-بکارت شیرخوار ادرار رشد-نوزاد جنین در و ناباروری حساسیت - لکه-پوستی وزن پوست تیروئید افسرده واژن دیابتی پستان لکه-بینی موی-زائد سلامت-جنسی طول-آلت-تناسلی قلبي رحمی درد-بیضه اختلال-نعوظ سونوگرافی از انزال-زودرس استرس تخمدان تکرر-ادرار کیست-تخمدان پریود-نامنظم جلوگیری سرفه جوش-صورت زناشویی منی جلوگیری-از-بارداری جنسي سوزش-ادرار قرص-ال-دی لاغری تیرویید برنامه-مادر-کودک-تندرستی خونریزی-رحمی عرق-کردن سرطانی سقط نوزاد خشکی-پوست چاقی عوارض-دارو خلط اضطراب ورزشی فشار-خون قد بلوغ مقاربت معده جای-جوش مثانه داروهاي کاهش-وزن زخم تهوع واریکوسل های کم-کاری-تیروئید اختلالات-اضطرابی ناباروری-مردان پروستات مقعد خونی رژیم-غذایی تپش-قلب آزمایش چین-و-چروک ترشحات-واژن زگیل-تناسلی مایع-منی اسپرم افزایش-وزن دور-چشم صرع

اطلاعاتی راجع بع بیماری آب سیاه

+1 امتیاز
درود بر شما.چرا بیش از یک میلیون ایرانی به آب سیاه مبتلا هستند ؟ بیماری گلوکوم یا آب سیاه چه بیماری هست ؟ شایع ترینش چه نوعش هست؟ آیا علائمی دارد؟ اگر می شود توضیح دهید؟ ممنون از سایت خوبتون.
پرسش ۰۶/اسفند/۱۳۹۳ ۱۴:۴۷:۰۴ در چشم و بینایی از naz5 (220 امتیاز)

1 پاسخ

0 امتیاز
آمارها نشان می دهد در ایران بیش از یک میلیون نفر گلوکوم یا آب سیاه دارند که از این تعداد 90 درصد از بیماریشان اطلاع ندارند . به گفته پزشکان گلوکوم یا آب سیاه در ردیف بیماری های شایع چشمی قرار می گیرد و این بیماری دومین علت نابینایی و اولین علت نابینایی غیرقابل برگشت در دنیاست . یادآور می شوم گلوکوم از نوع زاویه باز در افراد شایع تر است که بیشتر از طریق وراثت منتقل می شود و معمولا بدون علامت است .
بیماری گلوکوم یا آب سیاه ، بیماری هست که در آن فشار داخل چشم بالا می رود و فشار چشم در اثر تولید یک مایع به اسم مایع زلالیه که طی شبانه روز تولید می شود و از طریق یک سری مجاری تخلیه می شود این تعادل بین تولید و تخلیه این مایع باعث می شود که فشار چشم تنظیم شود و وقتی که این مجاری خروجی این مایع به دلایل مختلف تنگ یا بسته شود باعث می شود مایعی که تولید می شود فشار چشمی را بالا می برد و وقتی که این فشار بالا رفت مثل یک توپی که باد بشود و فشار داخلش بالا برود باعث می شود که عصب بینایی که یک ارتباط بین شبکیه و مغز را ایجاد می کند و اطلاعات بینایی را به مغز منتقل می کند؛ این عصب تخریب می شود . عصب بینایی حدود یک میلیون و دویست هزار رشته عصبی دارد که به آن آکسون یا فیبر عصبی می گویند و چون این اعصاب به تدریج تخریب می شوند ؛ متاسفانه بیمار در ابتدای بیماری متوجه کاهش دیدش نیست تا اینکه تعداد زیادی از این فیبرها و اعصاب تخریب شود و بیمار به تدریج دید خودش را از دست بدهد و متاسفانه افت دید و از بین رفتن دید در این بیماری غیرقابل برگشت هست و اهمیت این بیماری هم در همین هست که این بیماری بایستی که سریع تشخیص داده شود .
بیماری آب سیاه انواع مختلفی دارد و به طور شایع به دو نوع زاویه باز و زاویه بسته تقسیم بندی می شود و علل متفاوتی دارد . عموما عللش ژنتیکی هست و جنبه وراثتی دارد برای همین بیمارانی که دچار گلوکوم یا آب سیاه هستند ،اقوام نزدیکشان بایستی حتما تحت معاینات مکرری قرار بگیرند چون احتمال اینکه آن ها هم آب سیاه داشته باشند زیاد هست .
فرم شایع این بیماری هیچ علامتی ندارد . یک فرم های نادری دارد که به صورت حاد علایم بروز می کند که بیمار درد دارد ، افت دید ناگهانی دارد ، هاله رنگین کمان اطراف نور می بیند که خیلی سریع بیمار متوجه می شود ولی متاسفانه خیلی درصد پایینی از بیماران به این شکل حاد هست .
فرم مزمن که شایع تر هست بیمار درد ندارد و چون افت دید از ناحیه محیطی اتفاق می افتد و دید مرکزی بیمار آخرین جایی هست که از بین می رود بیماران اغلب خیلی دیر متوجه می شوند و بهترین کاری که بایستی کرد این است که معاینات ادواری از چشم انجام بگیرد ، فشار چشم اندازه گیری شود و معاینه عصبی انجام بشود .
پاسخ در ۰۶/اسفند/۱۳۹۳ ۱۴:۴۷:۴۳ از dr.sharifi (7,320 امتیاز)

پرسش‌های مرتبط

+1 امتیاز
1 پاسخ
پرسش ۲۶/بهمن/۱۳۹۳ ۱۱:۳۱:۲۱ در چشم و بینایی از pani (1,780 امتیاز)
+1 امتیاز
1 پاسخ
پرسش ۱۰/اسفند/۱۳۹۳ ۰۷:۳۸:۳۴ در چشم و بینایی از mahdi44 (240 امتیاز)
+1 امتیاز
1 پاسخ
+1 امتیاز
1 پاسخ
پرسش ۰۴/اسفند/۱۳۹۳ ۱۹:۵۱:۳۰ در اعصاب و روان از ava22 (180 امتیاز)
+1 امتیاز
1 پاسخ
???????
...