Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home/askanswer/domains/askanswer.ir/public_html/qa-include/qa-db.php on line 66  تعریف رباط زانو - Askanswer مرکز مشاوره سلامت ایران(هفت سیب)
  •  
    • ۷,۳۸۶ پرسش
    • ۵,۰۶۳ پاسخ
    • ۴۴۰ نظر
    • ۲۳۰,۵۱۱ کاربر
  •  

لیست برچسب‌ها

بارداري پریود آلت-تناسلی رابطه-جنسی عادت-ماهانه خودارضایی نزدیکی خارش برنامه-درمانگاه-پوست-و-مو جوش موهای قاعدگی ریزش-مو پرده-بکارت شیرخوار ادرار رشد-نوزاد جنین در و ناباروری حساسیت - لکه-پوستی وزن پوست تیروئید افسرده واژن دیابتی پستان لکه-بینی موی-زائد سلامت-جنسی طول-آلت-تناسلی قلبي رحمی درد-بیضه اختلال-نعوظ سونوگرافی از انزال-زودرس استرس تخمدان تکرر-ادرار کیست-تخمدان پریود-نامنظم جلوگیری سرفه جوش-صورت زناشویی منی جلوگیری-از-بارداری جنسي سوزش-ادرار قرص-ال-دی لاغری تیرویید برنامه-مادر-کودک-تندرستی خونریزی-رحمی عرق-کردن سرطانی سقط نوزاد خشکی-پوست چاقی عوارض-دارو خلط اضطراب ورزشی فشار-خون قد بلوغ مقاربت معده جای-جوش مثانه داروهاي کاهش-وزن زخم تهوع واریکوسل های کم-کاری-تیروئید اختلالات-اضطرابی ناباروری-مردان پروستات مقعد خونی رژیم-غذایی تپش-قلب آزمایش چین-و-چروک ترشحات-واژن زگیل-تناسلی مایع-منی اسپرم افزایش-وزن دور-چشم صرع

تعریف رباط زانو

0 امتیاز
روزتان بخیر. رباط زانو چیست؟متشکرم از سایت جامعتان.
پرسش ۰۶/اسفند/۱۳۹۳ ۱۵:۲۱:۱۹ در عضلاني اسكلتي و مفاصل از nila (160 امتیاز)

1 پاسخ

0 امتیاز
یکی از رباط¬های اصلی زانو رباط صلیبی خلفی یا پی¬سی¬ال است که در قسمت عقب زانو قرارگرفته و برخلاف رباط صلیبی ¬غدامی یا آی¬سی¬ال، مانع از انتقال یا حرکت استخوان ساق نسبت به استخوان ران و درواقع حرکت زانو به سمت عقب می¬شود. آسیب این رباط خوشبختانه نسبت به آسیب رباط ای¬سی¬ال از شیوع کم¬تری برخوردار است و معمولاً هم علائم کم¬تری را ایجاد می¬کند؛ اما در بعضی از ضایعاتی که ضربه به قسمت جلوی زانو وارد می¬شود مثلاً فرض کنید کسی که از جای زانوی خمیده، سقوط می¬کند و جلوی زانویش با زمین برخورد می¬کند، یا وقتی‌که ورزشکاری مورد اصابت از جلوی زانو قرار می¬گیرد، مثلاً فرض کنید که فوتبالیستی توسط حریفش، یک ضربه¬ی محکمی به قسمت جلوی زانویش وارد می¬شود، استخوان ساق به سمت عقب می¬رود و اگر ضربه به‌اندازه‌ی کافی شدید باشد، ممکن است که باعث پارگی این رباط بشود. معمولاً بیمارانی که دچار پارگی رباط صلیبی خلفی یا پی¬سی¬ال هستند، وقتی به ما مراجعه¬ می¬کنند، شاکی هستند و می¬گویند که زانویم به سمت عقب‌رفته و همچنین ممکن است که از درد و تورم زانو شاکی باشند و معمولاً از ناپایداری شاید کمتر شاکی باشند. تشخیص این بیماری و معاینه¬ی آن، توسط پزشک متخصص زانو و ارتوپد خواهد بود. در معاینه، بسیاری از علائمی که ما به دنبال آن هستیم را می¬توانیم به آن¬ها دسترسی بیابیم و در مرحله¬ی بعدی انجام رادیوگرافی و همچنین ام¬آرآی می¬تواند به تشخیص ما کمک بکند؛ اما درمان رباط صلیبی خلفی یک مقدار با درمان رباط¬ صلیبی ¬غدامی متفاوت است؛ یعنی این‌که هر مریضی که دچار پارگی رباط صلیبی خلفی است، لزوماً نیازی به جراحی ندارد. بر اساس شرایط خاصی، ما تصمیم می-گیریم که این رباط را عمل بکنیم و تصمیم در مورد درمان به عهده¬ی پزشک خواهد بود. امروزه درمان به‌صورت درمان آتروسکوپیک و یا به‌صورت درمان بسته انجام می¬شود و با استفاده از پیوند رباط ما می¬توانیم که این رباط را جراحی کنیم و عملکرد زانو را به حالت نرمال¬تر برگردانیم؛ اما آنچه باید به‌عنوان توصیه‌ی طلایی خدمت شما بگویم، این است که پارگی رباط صلیبی خلفی، گاهاً می¬تواند با پارگی سایرین رباط¬ها همراه باشد. ممکن است که با تغییر شکل زانو به‌این‌ترتیب که زانو به عقب می¬رود همراه باشد. یا حتی گاهی اوقات باعث پرانتزی شدن زانو می¬شود به این خاطر است که ممکن است که آسیب سایر رباط¬ها پیش بیاید؛ بنابراین ورزشکار یا فردی که دچار حادثه¬ی زانو شده، اگر چنین تغییر شکل¬هایی در زانویش مشاهده کند، حتماً باید به پزشک معالج مراجعه کند و به پزشک متخصص ارتوپد یا پزشک متخصص زانو مراجعه کند. معمولاً درمان جراحی این مشکل چنانچه مشکل داشته باشد، توسط پزشک فوق تخصص جراح زانو و یا پزشک جراح زانو بهتر است که انجام شود. به این خاطر که جراحی¬اش، جراحی کاملاً تخصصی است و کاهاً ممکن است که جراحی معضلات و مشکلات خودش را داشته باشد.
پاسخ در ۰۶/اسفند/۱۳۹۳ ۱۵:۲۱:۴۱ از dr.sharifi (7,320 امتیاز)

پرسش‌های مرتبط

0 امتیاز
1 پاسخ
0 امتیاز
1 پاسخ
+1 امتیاز
0 پاسخ
0 امتیاز
1 پاسخ
0 امتیاز
1 پاسخ
پرسش ۲۷/بهمن/۱۳۹۳ ۱۱:۵۰:۰۱ در عضلاني اسكلتي و مفاصل از nikoo (1,730 امتیاز)
???????
...