Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home/askanswer/domains/askanswer.ir/public_html/qa-include/qa-db.php on line 66  وزوز گوش ودرمان آن - Askanswer مرکز مشاوره سلامت ایران(هفت سیب)
  •  
    • ۷,۳۸۶ پرسش
    • ۵,۰۶۳ پاسخ
    • ۴۴۰ نظر
    • ۲۳۰,۹۹۸ کاربر
  •  

لیست برچسب‌ها

بارداري پریود آلت-تناسلی رابطه-جنسی عادت-ماهانه خودارضایی نزدیکی خارش برنامه-درمانگاه-پوست-و-مو جوش موهای قاعدگی ریزش-مو پرده-بکارت شیرخوار ادرار رشد-نوزاد جنین در و ناباروری حساسیت - لکه-پوستی وزن پوست تیروئید افسرده واژن دیابتی پستان لکه-بینی موی-زائد سلامت-جنسی طول-آلت-تناسلی قلبي رحمی درد-بیضه اختلال-نعوظ سونوگرافی از انزال-زودرس استرس تخمدان تکرر-ادرار کیست-تخمدان پریود-نامنظم جلوگیری سرفه جوش-صورت زناشویی منی جلوگیری-از-بارداری جنسي سوزش-ادرار قرص-ال-دی لاغری تیرویید برنامه-مادر-کودک-تندرستی خونریزی-رحمی عرق-کردن سرطانی سقط نوزاد خشکی-پوست چاقی عوارض-دارو خلط اضطراب ورزشی فشار-خون قد بلوغ مقاربت معده جای-جوش مثانه داروهاي کاهش-وزن زخم تهوع واریکوسل های کم-کاری-تیروئید اختلالات-اضطرابی ناباروری-مردان پروستات مقعد خونی رژیم-غذایی تپش-قلب آزمایش چین-و-چروک ترشحات-واژن زگیل-تناسلی مایع-منی اسپرم افزایش-وزن دور-چشم صرع

وزوز گوش ودرمان آن

+1 امتیاز
سلام: مدت یک ماه ونیم قبل گوش سمت راستم خارش شدیدی داشت حالا خارش آن برطرف شده ولی وزوز آن قطع نمیشود به دکتر دکتر مراجعه کردم پرده گوش سالم است  آیا این وزوز درمان قطعی دارد(آقایی 45ساله)
ممنون از راهنمایی که خواهید فرمود.
پرسش ۱۰/اسفند/۱۳۹۳ ۱۶:۱۱:۲۲ در گوش و حلق و بيني از hasan (940 امتیاز)

1 پاسخ

0 امتیاز
تزریق نوعی ژل به داخل پرده ی گوش افراد مبتلا به وزوز گوش می تواند در درمان این بیماری موثر باشد. ژل جدید حاوی دارویی به نام ای ام 101 است که با هدف قرار دادن گیرنده ها بر روی سلول های عصبی از آسیب دیدن سلول های عصبی در گوش داخلی جلوگیری می کند . این ژل جدید بر روی 248 بیمار در 8 مرکز درمانی آمریکا و انگلیس در یک دوره ی 5 روزه به صورت سه بار در روز مورد استفاده قرار گرفته است که نتایج آن حاکی از کاهش 40 درصدی میزان صدای وزوز گوش در افراد مبتلا بوده است . اضافه می کنم وزوز گوش عبارت است از صدای پایداری که وقتی سر و صدای محیطی وجود ندارد در یک یا هر دو گوش شنیده می شود که تا کنون درمان قطعی برای آن ابداع نشده است اما صدا درمانی یکی از روش های متداول برای کاهش علائم آن است که شامل تمرکز دادن بیمار به صدا های دیگر به جای توجه به صدای وزوز است .
وزوز گوش یک بیماری نیست بلکه یک نشانه است که می تواند بیماری های دیگری را نشان بدهد در واقع نشانه ای است که می تواند ناشی از بیماری های گوش ، بیماری های سلسله اعصاب و حتی یک دسته از استرس های باشد مسائلی که خب می تواند خیلی هم منشاء بدنی و فیزیلوژیکی نداشته باشد . این سن مشخص ندارد بیشترین شیوع آن در سن 50 سال است من یک پنجم افراد 55 تا 60 سال رو دیدم که به آن مبتلا می شوند یعنی حدود 20 درصد افراد بالای 55 سالگی تجربه می کنند این پدیده رو . می تواند دائمی باشد می تواند موقت باشد انواع موقت آن را خوب فرد با آن کنار می آید ولی وقتی دائمی می شود معمولا مسئله آفرین باشد . وزوز گوش حالا در لفظ انگلیسی و پزشکی حالا هرو یک لفظ دارد و به آن تینیتوس می گویند تینیتوس ریشه ی لاتین آن یعنی زنگ زدن صدا زنگ شنیدن . در واقع از لحاظ نشانه این نشانه ای است که مربوط است به احساس صدای اضافه بدون منشاء خارجی ، بدون این که منشایی وجود داشته باشد ما در گوش مان صدایی را می شنویم الان در این تصویر داریم نگاه می کنیم که گوش خارجی در واقع معمولا تحت تاثیر امواجی که از هوا به آن می رسد صدا رو تجزیه و تحلیل می کند اما اگر هیچ موجی وجود نداشته باشد از آن قسمت حلزون به بعد ، ما ببینید از آن قسمت حلزون به بعد بدون منشاء خارجی صدایی رو حس بکنیم می شود وزوز گوش ، می شود در واقع پدیده ی غیر طبیعی . می تواند ذهنی باشد یا می تواند عینی باشد ممکن است مشکل از خود حلزون باشد آن قسمت های زرد رنگ حالا آن قسمت های مارپیچ های زرد رنگ سمت راست سلول های مویی روی آن قرار گرفته است . آن سلول ها وقتی دچار اختلال بشوند یک تینیتوس واقعی داخل گوش قسمت داخلی حلزونی گوش رخ بدهد اما ممکن است تینیتوس یا وزوز گوش فقط در مغز شنیده بشود و در واقع در گوش منشایی نداشته باشد . یک قصه ای در مورد تینیتوس هست در واقع وزوز هست و این که درمانش در واقع خیلی وابسته است به آن نوع علتی که پدیدار آن بوده است . ما اگر بخواهیم علت های مختلف آن را مرور بکنیم ببینید این علامتی که این علامت می تواند در بیماری های کاهش شنوایی در اثر نویز همان کری شغلی یا کری سنی ، می تواند در ام اس رخ بدهد ، می توان در عفونت گوش ، در جسم خارجی ، آلرژی ، تجمع واکس بعضی از افراد هستند که در واقع آن سرومن آن واکسی که تولید می شود با خون سخت می ود و این می تواند ایحاد بکند و از همه این ها جالب تر این است که یک صدا های شدید که مثلا در برخی از مجالس حالا این شب ها ، شب هایی است که ما مجالس عزاداری و سوگواری داریم ولی چه در مجالس عزاداری و چه در مجالس شادمانی که عروسی و این ها است من خواهش می کنم که توجه به بهداشت صوتی محیط کنید وقتی صدا از حدی رد بشود که گوش آزار ببیند می تواند بعدا در طول دراز مدت وزوز گوش ایجاد بکند .
پاسخ در ۱۰/اسفند/۱۳۹۳ ۱۶:۲۳:۳۰ از Dr.Shahabi (92,580 امتیاز)

پرسش‌های مرتبط

+6 امتیاز
1 پاسخ
پرسش ۲۳/اسفند/۱۳۹۱ ۱۶:۰۲:۳۸ در گوش و حلق و بيني از مجید (1,150 امتیاز)
0 امتیاز
0 پاسخ
پرسش ۱۳/مرداد/۱۳۹۹ ۱۳:۵۰:۰۰ در گوش و حلق و بيني از م.س (160 امتیاز)
+1 امتیاز
1 پاسخ
پرسش ۱۰/اسفند/۱۳۹۳ ۱۴:۵۸:۲۲ در گوش و حلق و بيني از اکبری زاده (250 امتیاز)
0 امتیاز
0 پاسخ
پرسش ۰۶/اسفند/۱۳۹۲ ۱۲:۳۴:۵۹ در گوش و حلق و بيني از reza1334 (250 امتیاز)
+3 امتیاز
1 پاسخ
???????
...