Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home/askanswer/domains/askanswer.ir/public_html/qa-include/qa-db.php on line 66  تغییرات هورمونی و ابتلا به زدن جوش - Askanswer مرکز مشاوره سلامت ایران(هفت سیب)
  •  
    • ۷,۳۸۶ پرسش
    • ۵,۰۶۳ پاسخ
    • ۴۴۰ نظر
    • ۲۳۱,۷۲۵ کاربر
  •  

لیست برچسب‌ها

بارداري پریود آلت-تناسلی رابطه-جنسی عادت-ماهانه خودارضایی نزدیکی خارش برنامه-درمانگاه-پوست-و-مو جوش موهای قاعدگی ریزش-مو پرده-بکارت شیرخوار ادرار رشد-نوزاد جنین در و ناباروری حساسیت - لکه-پوستی وزن پوست تیروئید افسرده واژن دیابتی پستان لکه-بینی موی-زائد سلامت-جنسی طول-آلت-تناسلی قلبي رحمی درد-بیضه اختلال-نعوظ سونوگرافی از انزال-زودرس استرس تخمدان تکرر-ادرار کیست-تخمدان پریود-نامنظم جلوگیری سرفه جوش-صورت زناشویی منی جلوگیری-از-بارداری جنسي سوزش-ادرار قرص-ال-دی لاغری تیرویید برنامه-مادر-کودک-تندرستی خونریزی-رحمی عرق-کردن سرطانی سقط نوزاد خشکی-پوست چاقی عوارض-دارو خلط اضطراب ورزشی فشار-خون قد بلوغ مقاربت معده جای-جوش مثانه داروهاي کاهش-وزن زخم تهوع واریکوسل های کم-کاری-تیروئید اختلالات-اضطرابی ناباروری-مردان پروستات مقعد خونی رژیم-غذایی تپش-قلب آزمایش چین-و-چروک ترشحات-واژن زگیل-تناسلی مایع-منی اسپرم افزایش-وزن دور-چشم صرع

تغییرات هورمونی و ابتلا به زدن جوش

0 امتیاز
تغییرات هورموین باعث جوش میشه؟؟ چرا بعضیا جوششون کمتره بعضیا بیشتر؟ به پوست ربط داره یا چرب بودن و اینا؟ ممنون
پرسش ۰۶/اسفند/۱۳۹۳ ۱۶:۳۷:۴۷ در سلامت پوست از فرزام5 (160 امتیاز)

1 پاسخ

0 امتیاز
به طور کلی اگر بخواهیم تعریف بکنیم آکنه یا جوش در واقع بیماری التهابی غدد سباسه است. غدد سباسه همان غدد چربی هستند. غددی هستند که از بدو جنینی در همه جای پوست غیر از کف دست و پا ایجاد می شوند و فعالیت خود را در دوران بلوغ آغاز می کنند. در واقع تحت تاثیر هورمون های جنسی فعالیت آنها آغاز می شود و ماده چربی که اصطلاحا سبوم نامیده می شود را به فولیکل مو و منفذ مو باز می کنند و به سطح پوست می آید. کسانی که از نظر ژنتیکی مستعد باشند به خصوص افرادی که پدر و مادر آنها در دوران جوانی خود دچار آکنه بوده اند در این افراد احتمال بیشتری دارد بنابراین ژنتیک نقش  دارد و همینطور اثر هورمون ها بنابراین در برخی افراد این ترشح چربی بیش از اندازه صورت می گیرد. بعد به دلایلی منافذ این غدد چربی بسته می شود و چربی ها درون غدد سباسه احتباس می یابند و جوش های سر سفید و سر سیاه را ایجاد می کنند به دنبال آن باکتری ها اضافه می شوند و میکروب هایی که به طور طبیعی وجود دارند و در این شرایط بیشتر رشد می کنند مجرا غده در زیر پوست پاره می شود و جوش های التهابی و قرمز و حتی حالت کیستی را می تواند در صورت ایجاد کند. بنابراین کسانی که بیشتر در آنها آکنه ایجاد می شود پوست چرب تری دارند و از نظر ژنتیکی استعداد بیشتری دارند که چربی از غدد آنها ترشح شود.
پاسخ در ۰۶/اسفند/۱۳۹۳ ۱۶:۳۸:۰۶ از dr.amiri (8,700 امتیاز)

پرسش‌های مرتبط

0 امتیاز
1 پاسخ
پرسش ۰۶/اسفند/۱۳۹۳ ۱۶:۴۷:۴۶ در سلامت پوست از نمکین (160 امتیاز)
0 امتیاز
1 پاسخ
پرسش ۰۶/اسفند/۱۳۹۳ ۱۶:۵۸:۲۶ در سلامت پوست از raz (160 امتیاز)
0 امتیاز
1 پاسخ
پرسش ۰۶/اسفند/۱۳۹۳ ۱۶:۵۰:۲۹ در سلامت پوست از niaz (170 امتیاز)
0 امتیاز
1 پاسخ
???????
...