Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home/askanswer/domains/askanswer.ir/public_html/qa-include/qa-db.php on line 66  به آرامش ذهنی رسیدن - Askanswer مرکز مشاوره سلامت ایران(هفت سیب)
  •  
    • ۷,۳۸۶ پرسش
    • ۵,۰۶۳ پاسخ
    • ۴۴۰ نظر
    • ۲۳۰,۳۴۷ کاربر
  •  

لیست برچسب‌ها

بارداري پریود آلت-تناسلی رابطه-جنسی عادت-ماهانه خودارضایی نزدیکی خارش برنامه-درمانگاه-پوست-و-مو جوش موهای قاعدگی ریزش-مو پرده-بکارت شیرخوار ادرار رشد-نوزاد جنین در و ناباروری حساسیت - لکه-پوستی وزن پوست تیروئید افسرده واژن دیابتی پستان لکه-بینی موی-زائد سلامت-جنسی طول-آلت-تناسلی قلبي رحمی درد-بیضه اختلال-نعوظ سونوگرافی از انزال-زودرس استرس تخمدان تکرر-ادرار کیست-تخمدان پریود-نامنظم جلوگیری سرفه جوش-صورت زناشویی منی جلوگیری-از-بارداری جنسي سوزش-ادرار قرص-ال-دی لاغری تیرویید برنامه-مادر-کودک-تندرستی خونریزی-رحمی عرق-کردن سرطانی سقط نوزاد خشکی-پوست چاقی عوارض-دارو خلط اضطراب ورزشی فشار-خون قد بلوغ مقاربت معده جای-جوش مثانه داروهاي کاهش-وزن زخم تهوع واریکوسل های کم-کاری-تیروئید اختلالات-اضطرابی ناباروری-مردان پروستات مقعد خونی رژیم-غذایی تپش-قلب آزمایش چین-و-چروک ترشحات-واژن زگیل-تناسلی مایع-منی اسپرم افزایش-وزن دور-چشم صرع

به آرامش ذهنی رسیدن

+2 امتیاز
درود بر شما. چطور به آرامش ذهنی رسید؟ اگه این افکار مثبت باشند روی انسان اثر می گذراه؟اگه میشه کمی توضیح بدید.متشکرم.
پرسش ۰۷/اسفند/۱۳۹۳ ۱۳:۵۶:۲۶ در اعصاب و روان از حمدی نژاد (240 امتیاز)
برچسب‌گذاری مجدد ۰۷/اسفند/۱۳۹۳ ۱۳:۵۶:۲۸

1 پاسخ

+1 امتیاز
اهمیت تغییر افکاربه اندازه ای است که می تواند افراد را به آرامش ذهنی برساند. لازم است رویدادهای زندگی را قابل کنترل بدانیم تا توان مقابله با آنها را داشته باشیم و این موضوع نیاز به تفکر صحیح و اصولی دارد. گاهی چالش ها و دغدغه های افراد به دلایل محیطی است و گاهی نیز علت فردی دارد و اگر این افکار انسانها را به این افکار برساند که وقایع زندگی را نمی توان کنترل کرد، آنگاه آنها به نوعی درماندگی می رسند و افراد بد بین راه ورود راه حل مسئله را بر ذهن خود می بندند و همیشه احساسات ناخوشایند را بازتولید میکنند.
ما همانطور هستیم که فکر میکنیم . یعنی تمام افعال زندگی ما را افکار ما تشکیل می دهند. اگر خواهان زندگی با آرامش هستیم باید افکار مثبت را بیشتر در ذهن خود بسط و گسترش بدهیم. افراد یکه تفکر مثبت دارند در واقع احساسات خوشایندی را دارد و این تجربه احساسات خوشایند در ذهن ما جا برای تفکر منطقی باز کند. یعنی تمام کانال هایی که برای حل مسئله در افرادی که برای حل مسئله تفکر مثبت دارند باز بگذارد و این باعث می شود در صورت مواجه با مشکلات و چالش ها و موانع کمتر دچار اضطراب و استرس بشوند و در صورتیکه دچار شکست بشوند افرادی که احساسات مثبت دارند، کمتر دچار سرخوردگی و اضطراب و ناکامی می شوند. به عکس افراد یکه بدبین هستند و دائما افکار ناخوشایند را تجربه می کنند افرادی هستند که تمام کانال ها را برای حل مسئله می بندند. معمولا افرادی که تفکر منفی دارند تاریک ترین مسائل را تجربه می کنند و هیچ نقطه امیدی در زندگی شان وجود ندارد برای اینکه به دنبال راهکاری برای چالش ها  مقابله با آنها باشند. برای همین باید افراد به افکارشان دقت ویژه ای داشته باشند. به تعبیر حضرت امیر (علیه السلام) مراقب افکارمان باید باشیم که زمینه ساز بروز کلاممان می شوند. مراقب کلاممان باشیم که رفتار ما را شکل می دهند . مراقب رفتارمان باشیم که رفتارمان عادات ما را زمینه ساز می شوند. مراقب عادات خودمان باشیم که عاداتمان شخصیتمان را می سازند و مراقب شخصیتمان باشیم که سرنوشتمان را رقم می زنند . یعنی بایستی دقیقا این روند را دقت داشته باشیم اگر خواهان تغییر در زندگی خودمان هستیم ابتدا بایستی از افکارمان شروع بکنیم و افکار خودمان را تغییر بدهیم تا شاهد تغییر در بقیه ارکان زندگیمان باشیم.
اگر می خواهند آرامش وارد زندگی شان بشود و آرامش را به سمت و سوی خود دعوت کنند بایستی این آرامش را از کلام و رفتار خودشان شروع کنند. افرادی که کلام آرام و رفتار آرامی دارند ، معمولا دنیای پیرامون خودشان را هم آرام می کنند. شما حتما مواجه شدید با افرادی که آرامش لازم را در رفتار خودشان دارند. در مناسک ارتباطی خودشان ، در مهارت ارتباطی خودشان. نمی دانید چه تاثیر مثبتی در طرف مقابلشان می توانند بگذارند. یعنی در واقع هم خودشان از این آرامش استفاده می کنند و هم به طرف مقابلشان منتقل می کنند. نکته مهم این ست که یاد بگیریم گاهی از مواقع مسائل را به حال خودش رها کنیم. دائما خودمان را با مسائل مختلف گره نزنیم. اگر خاطرتان باشد که در مبحثی که در مورد کنترل استرس داشتیم صحبتی از این کردیم که ما یک موقعی را اختصاص بدهیم به دل مشغولی ها و مشکلاتمان و در آن موقع خاص به آنها بپردازیم و فکر کنیم. اگر قرار باشد من در حین صبح کردن با شما، با همسرم و فرزندم  به اون مسئله فکر کنم، نه از ارتباطتم با همکارم، با همسرم و با فرزندم لذت می برم نه اون مشکل و چالش حل می شود. یاد بگیریم که مسائل زندگی را بعضی مواقع رها کنیم و موقع خاصی به آن اختصاص بدهیم. مسئله دیگر این هست که شناخت مناسبی داشته باشیم از توانمندی های خودمان. من اگر توانمندی های خودم را بشناسم متناسب با آن انتظارات خودم را رقم میزنم و متناسب با آن برنامه ریزی می کنم. یک مثال اگر بخواهیم بزنیم که برای دوستان ملموس تر باشد به دانش آموزان اشاره می کنم. دانش آموزی که توانایی و استعداد لازم در ریاضی را ندارد. می آید در رشته ریاضی ثبت نام می کند و متناسب با آن می خواهد رشته تحصیلی اش را در دانشگاه رقم بزندو می خواهد در رشته فنی مهندسی شرکت کند. چون در آن موفق نمی شود مدام ذهنش درگیر این هست که آیا موفق خواهد شد یا خیر و آرامش ذهنی را ندارد . این نکته بسیار مهمی هست که شناخت از توانمندی های خودمان داشته باشیم. متناسب با آن توانمندی ها انتظارات خودمان را و برنامه ریزی های خودمان را مشخص کنیم. مطلب دیگری که باید به آن اشاره بکنیم این هست که اعتماد لازم به خودمان و خدای خودمان داشته باشیم. این اعتماد به خود و خدای خودمان باعث میشود آرامش لازم را داشته باشیم و از زندگی لذت بیشتری ببریم که این هم باز نکته در خور توجهی هست و باید به آن دقت شود.
مطلب دیگری که باید حتما به آن توجه کنیم نسبت به هم نوعان خودمان، اطرافیان خومان عشق و علاقه بیش از حد داشته باشیم. در مقابل اشتباهاتی که انجام می دهند صبوری بیشتری داشته باشیم. معایب آنها را به رویشان نیاوریم. اگر اشتباهی  از سمت و سوی آنها صورت می گیرد، گذر کنیم. این بخشش و گذشت باعث می شود که ما آرامش بیشتری داشته باشیم. همانطور که ما بارها به لحاظ مذهبی می گوییم لذتی که در گذشت و عفو هست در انتقام نیست وقتی ما این گذشت و عفو را انجام آرامش بیشتری را تجربه می کنیم.
مطلب دیگری که باید دقت داشته باشیم، بخشش را در رفتارمان هم نشان بدهیم . الان ماه مبارک رمضان هست و ما می توانیم از طریق اکرام ایتام این مسئله را به معنای واقعی به مرحله ظهور برسانیم. این بخشش و گشاده دستی را به معنای واقعی اش به ظهور برسانیم و این خود باعث می شود که آرامش زیادی را تجربه کنیم.
پاسخ در ۰۸/اسفند/۱۳۹۳ ۰۶:۴۱:۱۴ از Dr.Shahabi (92,580 امتیاز)

پرسش‌های مرتبط

0 امتیاز
1 پاسخ
پرسش ۱۰/اسفند/۱۳۹۳ ۱۷:۱۶:۰۹ در ساير موضوعات از ایمان منش (290 امتیاز)
0 امتیاز
1 پاسخ
پرسش ۰۴/اسفند/۱۳۹۳ ۱۷:۰۰:۳۹ در ساير موضوعات از اعظم السعادات (270 امتیاز)
???????
...