Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home/askanswer/domains/askanswer.ir/public_html/qa-include/qa-db.php on line 66  روزه گرفتن چه تاثیری در آرامش روح داره؟ - Askanswer مرکز مشاوره سلامت ایران(هفت سیب)
  •  
    • ۷,۳۸۶ پرسش
    • ۵,۰۶۳ پاسخ
    • ۴۴۰ نظر
    • ۲۳۰,۵۲۳ کاربر
  •  

لیست برچسب‌ها

بارداري پریود آلت-تناسلی رابطه-جنسی عادت-ماهانه خودارضایی نزدیکی خارش برنامه-درمانگاه-پوست-و-مو جوش موهای قاعدگی ریزش-مو پرده-بکارت شیرخوار ادرار رشد-نوزاد جنین در و ناباروری حساسیت - لکه-پوستی وزن پوست تیروئید افسرده واژن دیابتی پستان لکه-بینی موی-زائد سلامت-جنسی طول-آلت-تناسلی قلبي رحمی درد-بیضه اختلال-نعوظ سونوگرافی از انزال-زودرس استرس تخمدان تکرر-ادرار کیست-تخمدان پریود-نامنظم جلوگیری سرفه جوش-صورت زناشویی منی جلوگیری-از-بارداری جنسي سوزش-ادرار قرص-ال-دی لاغری تیرویید برنامه-مادر-کودک-تندرستی خونریزی-رحمی عرق-کردن سرطانی سقط نوزاد خشکی-پوست چاقی عوارض-دارو خلط اضطراب ورزشی فشار-خون قد بلوغ مقاربت معده جای-جوش مثانه داروهاي کاهش-وزن زخم تهوع واریکوسل های کم-کاری-تیروئید اختلالات-اضطرابی ناباروری-مردان پروستات مقعد خونی رژیم-غذایی تپش-قلب آزمایش چین-و-چروک ترشحات-واژن زگیل-تناسلی مایع-منی اسپرم افزایش-وزن دور-چشم صرع

روزه گرفتن چه تاثیری در آرامش روح داره؟

0 امتیاز
روزتون بخیر روزه گرفتن چه تاثیری در آرامش روح داره؟کلا روزه گرفتن چه تاثیرایی داره بر آدم؟باسپاس.
پرسش ۰۷/اسفند/۱۳۹۳ ۱۳:۵۶:۳۱ در تغذیه و سلامت از حمدی نژاد (240 امتیاز)
برچسب‌گذاری مجدد ۰۷/اسفند/۱۳۹۳ ۱۳:۵۶:۳۲

1 پاسخ

0 امتیاز
میلیون ها انسان در دنیا به خصوص در کشورهای توسعه یافته از بیماری های روانی بخاطر نبود آرامش روحی رنج می برند. با توجه به مسائل عبادی و معنوی در این میان بهترین شیوه برای درمان ان بیماری هاست و روزه که از مهمترین عبادات الهی و اساسی ترین فرائض دینی به شمار می رود شایسته ترین درمان برای فشارهای روحی و بیماری های روانی دانسته شده است . روزه برای سلامت روان مفید است و موجب افزایش خودباوری، اعتماد به نفس و تقویت اراده می شود و توان و مقاومت افراد را در برابر مشکلات و ناملایمات زندگی بیشتر می کند. نقش روزه در سلامت روان و طهارت روح به مراتب فزون تر از نقش آن در سلامت جسم است. زیرا گرفتن روزه سبب کاهش بیماری های روانی می شود و پاکی و بزرگی روح را در پی دارد.

سلامت روان در تعاریفی که از آن ارئه شده، حداکثر رضایت در فتارهای فرد و احتماعی اش را بیانگر هست. خصوصا سبک و سیاق زندگی فرد، تاثیر مستقیمی روی این موضوع دارد. 7 ملاک را مطرح کردند در خصوص سلامت روان برای ارزیابی سلامت . اگر بخواهیم این ملاکها را اشاره ای بکنیم اولی رفتارهای اجتماعی مناسب هست. دومی رهایی از نگرانی و گناه هست. عامل بعدی گرفتاری به بیماری روانی هست. عامل بعدی کفایت فردی و خودمهار گری هست. همینطور بیشتر پذیری و خود شکوفایی جزء ملاک های دیگری هست که مدنظر قرار گرفته. همینطور باید اشاره بکنیم به توحید یافتگی و سازماندگی شخصیت. همینطور گشاده نگری و انعطاف پذیری از دیگر ملاک هایی هست که برای ارزیابی سلامت روان مدنظر هست. اما اگر بخواهیم به ارتباط آن بپردازیم با بحث روزه داری. فردی که روزه دار هست درواقع یکی از این ملاک های عمده که خودمهارگری هست را ارتقاء می دهد. یعنی فرد روزه دار در حین روزه داری دارد به کنترل تکانه های درونی خودش می پردازد و این موضوع حائز اهمیت هست. و یکی از ملاک هایی هست که فرد را به سمت و سوی سلامت روان سوق می دهد. مطلب دیگری که باید اشاره کنیم این هست که افراد روزه دار انعطاف پذیری را در خودشان تقویت می کنند که یکی از ملاک هایی هست برای ارزیابی سلامت روان. افرادی که 11 ماه سال را به خوردن و آشامیدن عادت داشتند در این ماه در واقع تمرین انعطاف پذیری را انجام میدهند. افراد روزه دار بر اساس تحقیق هایی که صورت گرفته کمتر دچار مشکلات روانی میشوند. کمتر دچار افسردگی می شوند. آمار خودکشی کاهش پیدا می کند که این خود یکی از مواردی هست که باید به آن اشاره کنیم. از ملاک های سلامت روان افزایش کفایت فردی هست. افراد با تقویت روحیه و اراده خودشان به توانمندی های خود پی می برند و این باعث می شود که اعتماد به نفس آنها و کفایت فردی شان افزایش پیدا کند. نکته دیگری که باید به آن دقت داشته باشیم رفتار اجتماعی مناسب است که در خلال روزه داری افزایش پیدا می کند. شما اگر دقت داشته باشید بر اساس آمار جرائمی که توسط نیروی انتظامی ارائه می شود در ماه مبارک رمضان و ماه محرم آمار جرائم پایین می آید. افرادی که مقید می شوند به روزه داری و یکسری تقیداتی را برای فرد می آورد یکسری رفتارهای اجتماعی مناسب را هم برای فرد می آورد که این نباید فراموش شود. پس ببینیم برای هر نوعی که به این قضیه نگاه می کنیم چقدر روزه داری می تواند به سلامت روان افراد در کنار سلامت جسمی آنها تاثیر مطلوب داشته باشد
کسانی که تقیدات دینی دارند و قائل به مذهب خاصی هستند، فعالیت مغزی این افراد در بعضی نقاط مغزشان افزایش پیدا می کند و به این ترتیب احساس اضطراب و اندوه در این افراد کاهش پیدا می کند. آمار افسردگی کاهش پیدا می کند.
پاسخ در ۰۸/اسفند/۱۳۹۳ ۰۶:۳۸:۲۳ از Dr.Shahabi (92,580 امتیاز)

پرسش‌های مرتبط

+1 امتیاز
1 پاسخ
+1 امتیاز
1 پاسخ
+6 امتیاز
0 پاسخ
پرسش ۲۳/تیر/۱۳۹۳ ۰۷:۰۱:۰۸ در دستگاه گوارش از sahra (180 امتیاز)
+2 امتیاز
1 پاسخ
???????
...