Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home/askanswer/domains/askanswer.ir/public_html/qa-include/qa-db.php on line 66  در ماه رمضان خوردن خرما بیشتر مفید است یا خوردن زولبیا و بامیه - Askanswer مرکز مشاوره سلامت ایران(هفت سیب)
  •  
    • ۷,۳۸۶ پرسش
    • ۵,۰۶۳ پاسخ
    • ۴۴۰ نظر
    • ۲۳۰,۴۵۹ کاربر
  •  

لیست برچسب‌ها

بارداري پریود آلت-تناسلی رابطه-جنسی عادت-ماهانه خودارضایی نزدیکی خارش برنامه-درمانگاه-پوست-و-مو جوش موهای قاعدگی ریزش-مو پرده-بکارت شیرخوار ادرار رشد-نوزاد جنین در و ناباروری حساسیت - لکه-پوستی وزن پوست تیروئید افسرده واژن دیابتی پستان لکه-بینی موی-زائد سلامت-جنسی طول-آلت-تناسلی قلبي رحمی درد-بیضه اختلال-نعوظ سونوگرافی از انزال-زودرس استرس تخمدان تکرر-ادرار کیست-تخمدان پریود-نامنظم جلوگیری سرفه جوش-صورت زناشویی منی جلوگیری-از-بارداری جنسي سوزش-ادرار قرص-ال-دی لاغری تیرویید برنامه-مادر-کودک-تندرستی خونریزی-رحمی عرق-کردن سرطانی سقط نوزاد خشکی-پوست چاقی عوارض-دارو خلط اضطراب ورزشی فشار-خون قد بلوغ مقاربت معده جای-جوش مثانه داروهاي کاهش-وزن زخم تهوع واریکوسل های کم-کاری-تیروئید اختلالات-اضطرابی ناباروری-مردان پروستات مقعد خونی رژیم-غذایی تپش-قلب آزمایش چین-و-چروک ترشحات-واژن زگیل-تناسلی مایع-منی اسپرم افزایش-وزن دور-چشم صرع

در ماه رمضان خوردن خرما بیشتر مفید است یا خوردن زولبیا و بامیه

0 امتیاز
می خواستم بدونم در ماه رمضان خوردن خرما بیشتر مفید است یا خوردن زولبیا و بامیه لطفا توضیح بدید؟و کمی در مورد فواید خرما
پرسش ۰۷/اسفند/۱۳۹۳ ۱۳:۵۶:۴۳ در تغذیه و سلامت از حمدی نژاد (240 امتیاز)
برچسب‌گذاری مجدد ۰۷/اسفند/۱۳۹۳ ۱۳:۵۶:۴۴

1 پاسخ

0 امتیاز
تغذیه خرما، کشمش و توت خشک جایگزین مناسبی برای زولبیا و بامیه بر سر سفره های افطاری هستند . مصرف خرما در ماه مبارک رمضان و هنگام افطار توصیه میشور چرا که سبب افزایش سریع قند خون و به دنبال آن هضم و جذب سریع غذا می شود. دکتر بهمن فروزنده با اشاره به استفاده از زولبیا و بامیه در ماه رمضان اظهار کرد زیاده روی در مصرف این دسته از شیرینی ها به ضوح موجب افزایش وزن می شود بنابراین مصرف قندها و شیرینی های طبیعی مانند خرما، کشمش و توت خشک که منبع خوبی از املاح و ویتامین ها و انرژی های هستند به جای انواع شیرینی های تهیه شده از شکر  می شود. وی همچنین افزود خرما سبب تحریک رشد کودکان و نوجوانان می شود و با تقویت سیستم ایمنی بدن از ابتلا به بیماری های مختلف از جمله برخی سرطان ها و کم خونی جلوگیری می کند.
امام متقین حضرت علی (علیه السلام) می فرمایند : خرما بخورید چرا که شفای دردهاست و همین طور پیامبر نیکی ها رسول اکرم  (صلی الله علیه و آله وسلم) می فرمایند: اگر کسی از شما روزه بود با خرما روزه خود را بگشاید . همین سخنان کافیست تا بدانیم چقدر در این فوایدی هست برای انسان ها .
در 8 آیه نخل به تنهایی ذکر شده و دوازده آیه دیگر در جمع میوه های دیگر مثل زیتون، انار و انگور به آن اشاره شده است. این خودش بیانگر این هست که چقدر این میوه مهم، نیروبخش و اثر بخش هست در سلامت  و باید دقت داشته باشیم در برنامه روزانه خصوصا در ایام ماه مبارک رمضان باید دقت ویژه ای شود. این میوه سرشار از آنتی اکسیدان هست و املاح خیلی خوبی در آن هست و ویتانین های بسیار مفیدی مخصوصا ویتامین های گروه B در این میوه سرشار از انرژی وجود دارد که باید به آن توجه بیشتری داشته باشیم. این نکته قابل توجه هست که خرما فاقد چربی و پروتئین هست . دارای 70 درصد کربوهیدرت بیشتر از نوع قندهای محلول. مهمترین قندهایی که در خرما وجود دارد گلوکوز و فروکتوز هست که باعث تولید انرژی زیادی میشود. سبب تقویت سیستم ایمنی بدن می شود و از ابتلا به انواع بیماری ها و انواع سرطان ها و کم خونی می تواند جلوگیری کند. در جریان خونسازی به دلیل داشتن آهن می تواند تاثیر بگذارد و همه اینها حامی از این هست که از قندهای سالم تر و طبیعی تر در برنامه غذایی مان استفاده کنیم. یک نکته دیگر باید در مورد خرما اشاره کنم که معمولا برای افرادی که دیابت دارند سوال هست. افرادی که دیابت دارند باید با توجه میزان قند خونشان در واقع این میوه ارزشمند را مورد استفاده قرار بدهند . خیلی از مواقع ممکن است بر اساس کنترل قندی که صورت می گیرد این امکان وجود داشته باشد که از این میوه ارزشمند استفاده بکنند. پس این سوال را حتما از متخصص خودشان داشته باشند تا بهره کافی از این میوه خوب داشته باشند. معمولا هم خرمای زرد زاهدی برای افرادی که  دیابت دارند توصیه می شود که استفاده کنند . نکته دیگری هم شما در خبر به آن اشاره کردید که باعث تقویت رشد و خصوصا در مورد استحکام و رشد استخوانها به دلیل کلسیمی که دارد تاثیر مطلوبی دارد. پس والدین باید حتما به این نکته دقت داشته باشند و در برنامه روزانه کودکان و نوجوانان از این میوه ارزشمند نهایت استفاده را بکنند.
برای خانم های باردار. در یکی از سوره های قرآن به حضرت مریم اشاره شده اگر اشتباه نکنم در سوره مائده که حتما پیش از زایمان یعنی در دوران بارداری استفاده شود و پس از زایمان هم توصیه ای شده این هست که خانم ها ابتدا از خرما استفاده بکنند.
پاسخ در ۰۸/اسفند/۱۳۹۳ ۰۶:۳۰:۲۴ از Dr.Shahabi (92,580 امتیاز)

پرسش‌های مرتبط

+1 امتیاز
1 پاسخ
???????
...