Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home/askanswer/domains/askanswer.ir/public_html/qa-include/qa-db.php on line 66  منشا عفونت های گوارشی در فصل تابستان - Askanswer مرکز مشاوره سلامت ایران(هفت سیب)
  •  
    • ۷,۳۸۶ پرسش
    • ۵,۰۶۳ پاسخ
    • ۴۴۰ نظر
    • ۲۳۰,۳۳۸ کاربر
  •  

لیست برچسب‌ها

بارداري پریود آلت-تناسلی رابطه-جنسی عادت-ماهانه خودارضایی نزدیکی خارش برنامه-درمانگاه-پوست-و-مو جوش موهای قاعدگی ریزش-مو پرده-بکارت شیرخوار ادرار رشد-نوزاد جنین در و ناباروری حساسیت - لکه-پوستی وزن پوست تیروئید افسرده واژن دیابتی پستان لکه-بینی موی-زائد سلامت-جنسی طول-آلت-تناسلی قلبي رحمی درد-بیضه اختلال-نعوظ سونوگرافی از انزال-زودرس استرس تخمدان تکرر-ادرار کیست-تخمدان پریود-نامنظم جلوگیری سرفه جوش-صورت زناشویی منی جلوگیری-از-بارداری جنسي سوزش-ادرار قرص-ال-دی لاغری تیرویید برنامه-مادر-کودک-تندرستی خونریزی-رحمی عرق-کردن سرطانی سقط نوزاد خشکی-پوست چاقی عوارض-دارو خلط اضطراب ورزشی فشار-خون قد بلوغ مقاربت معده جای-جوش مثانه داروهاي کاهش-وزن زخم تهوع واریکوسل های کم-کاری-تیروئید اختلالات-اضطرابی ناباروری-مردان پروستات مقعد خونی رژیم-غذایی تپش-قلب آزمایش چین-و-چروک ترشحات-واژن زگیل-تناسلی مایع-منی اسپرم افزایش-وزن دور-چشم صرع

منشا عفونت های گوارشی در فصل تابستان

0 امتیاز
دکتر عزیز. اگه میشه بگید منشا عفونت های گوارشی در فصل تابستان چیه؟با چه علائم و نشانه هایی بروز می کند؟اگه به موقع درمان نشه ممکنه چه اتفاقی بیفته؟
پرسش ۰۹/اسفند/۱۳۹۳ ۰۷:۲۸:۲۷ در دستگاه گوارش از ایمانی فرد (270 امتیاز)

1 پاسخ

0 امتیاز
این روزها تعداد زیادی مریض به اورژانس ها مراجعه می کنند به علت اسهال و استفراغ که این اسهال و استفراغ ممکن است به علت مسمویت غذایی، گرمازدگی و پرخوری باشد. یکی از مشکلات یکه این روزها داریم به علت گرمای زیاد مواد غذایی به سرعت فاسد می شوند و باعث ناراحتی می شوند و این مواد بیشتر گوشت چرخ کرده، ماهی و و غذاهای سرخ کرده هست که بیرون از یخچال اگر باشد ممکن است فاسد شوند و ایجاد اسهال و استفراغ کنند. متاسفانه عده ای از هموطنان ما از این غذاها با خودشان حمل می کنند بدون اینکه فریز باشد، یخ زده باشد و در طول مسافرت این ها را مصرف می کنند که یکی از مسمومیت های ما مسافرینی هستند که به شهرهای مختلف می روند و دچار ناراحتی می شوند. دوم اینکه خود گرمازدگی هم باعث ناراحتی های سیستم گوارشی می شود .اسهال و استفراغ و بیحالی و ضعف عمومی و تپش قلب. این ها از مواردی هست که بیماران به ما مراجعه می کنند . توصیه ما به این افراد این هست که سعی کنند در مواقعی که گرما خیلی گرم هست ، افرادی که  خیلی مسن هستند،  افراد بچه، کودکان ما و یا کسانی که بیمار هستند و اختلال جسمی دارند در ساعاتی که هوا بسیار گرم هست مثل ساعت 11 تا 3 بعد از ظهر از خانه شان بیرون نیایند و کسانیکه مجبور هستند در زیر نور آفتاب کار کند یا در طول روز کار کنند ، اینها لباس روشنی بپوشند، کلاه سرشان بگذارند و سعی کنند هر 2 ساعتی که کار می کنند هر نیم ساعتی که بیکارند استراحت بکنند در جای خنک تا عرق زیاد نکنند. وقتی ما عرق زیاد می کنیم آب بدنمان کم خواهد شد. زبان و اشک مان خشک می شود. ترشحات بدن کم می شود. ضعف و بی حالی به دنبال می آید. اگر این ها ادامه پیدا کند و شخص حالش بدتر شود باید به بیمارستان مراجعه کند و تحت درمان جدی تر قرار بگیرد. جهت جلوگیری از مسمویت های غذایی ما بهتر است در طول مسافرت هایی داریم از میوه جات و سبزیجات استفاده کنیم و بیشتر لبنیاتی ک فاسد نمی شوند با خود داشته باشیم و از رفتن به رستوران هایی که به سلامتشان اطمینان نداریم و از خوردن آب هایی که به سلامتی شان اطمینان نداریم اجتناب کنیم و سعی کنیم در طول مدت مسافرت یا در طول روز در فصل گرما پرخوری نکنیم. غذای کم مصرف کنیم و غذای کم حجم مصرف کنیم و بیشتر سعی کنیم از لبنیات بیشتر استفاده کنیم. نون و پنیر و سبزی که هیچگونه آلودگی و مسمومیتی ندارند استفاده کنیم تا تابستان خوبی را پشت سر بگذاریم.
عرض شود که مسمومیت اولش ممکن است خیلی خفیف و یک حالت تهوع و استفراغ باشد. اما اگر مراجعه نکنند ممکن است به دلیل اسهال و استفراغ ، سدیم ، پتاسیم و املاح بدن از دست می رود ، دل درد و سرگیجه می گیرد. حالت تهوع بیشتر و استفراغ بیشتر می شود و دیگر ممکن است با درمان های معمولی هم جواب ندهد و به نظر می رسد که به محض اینکه متوجه مسمویت شدیم به پزشک مراجعه کنیم و تحت نظر پزشک باشیم تا انشالله به صورت حاد جلوه نکند و مجبور نشویم در بیمارستان بررسی شویم.
اولین اقداماتی که خودمان می توانیم انجام دهیم تا قبل از مراجعه به دکتر این است که مایعات زیاد بخوریم. مقداری نمک داخل آب بریزیم. از پرخوری غذاهای سرخ کرده بخصوص خورشت و اینها در منزل جلوگیری کنیم. هرچقدر سبک تر بخوریم در منزلو معده مان سبک تر باشد راحت تر درمان باشیم. من همچنان توصیه میکنم به پزشک مراجعه کنید. زیرا بعضی افراد هستند که شروع می کنند به درمان های خانگی و آن شدت کم آبی بدن زیاد می شود و اثر بد روی کلیه ها می گذارد کلیه ها را از بین می برد و دیگرا احتیاج پیدا می کنند به دیالیز. بنابراین توصیه من این هست کسانی که اسهال و استفراغ شدید دارند حتما به پزشک مراجعه کنند.
پاسخ در ۰۹/اسفند/۱۳۹۳ ۰۷:۳۱:۳۲ از Dr.Shahabi (92,580 امتیاز)

پرسش‌های مرتبط

+2 امتیاز
1 پاسخ
+7 امتیاز
0 پاسخ
پرسش ۰۷/تیر/۱۳۹۳ ۱۵:۵۹:۴۲ در تغذیه و سلامت از ly.comeng (190 امتیاز)
+5 امتیاز
1 پاسخ
???????
...