Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home/askanswer/domains/askanswer.ir/public_html/qa-include/qa-db.php on line 66  چاقی و اثرات تغذیه - Askanswer مرکز مشاوره سلامت ایران(هفت سیب)
  •  
    • ۷,۳۸۶ پرسش
    • ۵,۰۶۳ پاسخ
    • ۴۴۰ نظر
    • ۲۳۰,۵۰۴ کاربر
  •  

لیست برچسب‌ها

بارداري پریود آلت-تناسلی رابطه-جنسی عادت-ماهانه خودارضایی نزدیکی خارش برنامه-درمانگاه-پوست-و-مو جوش موهای قاعدگی ریزش-مو پرده-بکارت شیرخوار ادرار رشد-نوزاد جنین در و ناباروری حساسیت - لکه-پوستی وزن پوست تیروئید افسرده واژن دیابتی پستان لکه-بینی موی-زائد سلامت-جنسی طول-آلت-تناسلی قلبي رحمی درد-بیضه اختلال-نعوظ سونوگرافی از انزال-زودرس استرس تخمدان تکرر-ادرار کیست-تخمدان پریود-نامنظم جلوگیری سرفه جوش-صورت زناشویی منی جلوگیری-از-بارداری جنسي سوزش-ادرار قرص-ال-دی لاغری تیرویید برنامه-مادر-کودک-تندرستی خونریزی-رحمی عرق-کردن سرطانی سقط نوزاد خشکی-پوست چاقی عوارض-دارو خلط اضطراب ورزشی فشار-خون قد بلوغ مقاربت معده جای-جوش مثانه داروهاي کاهش-وزن زخم تهوع واریکوسل های کم-کاری-تیروئید اختلالات-اضطرابی ناباروری-مردان پروستات مقعد خونی رژیم-غذایی تپش-قلب آزمایش چین-و-چروک ترشحات-واژن زگیل-تناسلی مایع-منی اسپرم افزایش-وزن دور-چشم صرع

چاقی و اثرات تغذیه

0 امتیاز
سلام دکتر عزیز. من غذا خیلی کم می خورم  یا بهتر بگم آب هم که می خورم چاق میشم . چیکار کنم ؟
پرسش ۰۹/اسفند/۱۳۹۳ ۰۹:۲۶:۵۹ در کنترل وزن و تناسب اندام از امیداوریان (300 امتیاز)
برچسب‌گذاری مجدد ۰۹/اسفند/۱۳۹۳ ۰۹:۲۷:۰۱

1 پاسخ

0 امتیاز
شما انرژی که مصرف می کنید 70 درصد آن صرف سوخت و ساز پایه تان می شود. اگر این سوخت و ساز پایه یا مقدارش به حدی برسد که شما هر چه انرژی می خورید مقدارش کمتر از آن باشد شما مقاوم می شوید به لاغری . یعنی هرچی کصرف می کنید دیگر اضافه اش می شود چربی. یعنی سوخت و ساز بدن شما به جای هزار کالری تبدیل به 500 کالری می شود. حالا چه اتفاقی برای شما افتاده که بدنتان سوخت و سازش را آورده پایین؟ میگویند پدیده یویو . یعنی فرد رژیم میگیرد لاغر می شود. وقتی لاغر می شود پروتئین و چربی باهم لاغر می شود. وقتی لاغر می شود میگوید خوب همه چیز خوب هست دوباره رها می کند همه چیز را و اضافه وزن پیدا می کند. اضافه وزن در بار دوم دیگر پروتئین نیست. سلولهای چربی هست. بافت چربی ماهیتا سوخت و ساز کمتری نسبت به پرو تئین دارد. پس بار دوم نسبت به بار اول سوخت و ساز بدن یگ پله می افتد پایین. در طول زمان این اتفاق تکرار می شود و فرد یک بدن مقاوم پیدا می کند که با حداقل انرژی آن سوخت و ساز پایه تامین میشود اگر کمی بیشتر بخورد  تبدیل به چربی می شود. یعنی سیکل معیوب می شود. این یویو افکت یا تاثیر یویو در تکرار رژیم هایی که نیمه کاره رها شدند رخ می دهد به همان تعداد سلولهای ثابت هم برمیگردد. این ها چاق می شوند، لاغر می شوند. اینها اثر روانی هم دارد. فرد انگیزه اش را از دست می دهد. اگر بخواهیم اتفاق مثبتی بیفتد باید یک برنامه جامع همراه با کاهش وزن خفیف ، آرام و آهسته در طول زمان داشنه باشیم. و وقتی تصمیم به لاغری می گیریم باید تصمیممان جدی باشد نه اینکه قطع کنیم دوباره شروع کنیم. ورزش هم باعث میشود انگیزه داشته باشیم. در کاهش وزن کمتر اثر دارد بیشتر در حفظ انگیزه اثر دارد.
پاسخ در ۰۹/اسفند/۱۳۹۳ ۰۹:۲۸:۵۵ از Dr.Shahabi (92,580 امتیاز)

پرسش‌های مرتبط

+1 امتیاز
1 پاسخ
+6 امتیاز
1 پاسخ
+6 امتیاز
1 پاسخ
پرسش ۱۵/مهر/۱۳۹۲ ۱۲:۳۹:۱۸ در کنترل وزن و تناسب اندام از ronash (210 امتیاز)
+11 امتیاز
2 پاسخ
پرسش ۲۳/اسفند/۱۳۹۱ ۱۴:۳۷:۴۶ در کنترل وزن و تناسب اندام از مجید (1,150 امتیاز)
???????
...