Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home/askanswer/domains/askanswer.ir/public_html/qa-include/qa-db.php on line 66  زنان و هورمون های مردانه - Askanswer مرکز مشاوره سلامت ایران(هفت سیب)
  •  
    • ۷,۳۸۶ پرسش
    • ۵,۰۶۳ پاسخ
    • ۴۴۰ نظر
    • ۲۳۱,۰۰۴ کاربر
  •  

لیست برچسب‌ها

بارداري پریود آلت-تناسلی رابطه-جنسی عادت-ماهانه خودارضایی نزدیکی خارش برنامه-درمانگاه-پوست-و-مو جوش موهای قاعدگی ریزش-مو پرده-بکارت شیرخوار ادرار رشد-نوزاد جنین در و ناباروری حساسیت - لکه-پوستی وزن پوست تیروئید افسرده واژن دیابتی پستان لکه-بینی موی-زائد سلامت-جنسی طول-آلت-تناسلی قلبي رحمی درد-بیضه اختلال-نعوظ سونوگرافی از انزال-زودرس استرس تخمدان تکرر-ادرار کیست-تخمدان پریود-نامنظم جلوگیری سرفه جوش-صورت زناشویی منی جلوگیری-از-بارداری جنسي سوزش-ادرار قرص-ال-دی لاغری تیرویید برنامه-مادر-کودک-تندرستی خونریزی-رحمی عرق-کردن سرطانی سقط نوزاد خشکی-پوست چاقی عوارض-دارو خلط اضطراب ورزشی فشار-خون قد بلوغ مقاربت معده جای-جوش مثانه داروهاي کاهش-وزن زخم تهوع واریکوسل های کم-کاری-تیروئید اختلالات-اضطرابی ناباروری-مردان پروستات مقعد خونی رژیم-غذایی تپش-قلب آزمایش چین-و-چروک ترشحات-واژن زگیل-تناسلی مایع-منی اسپرم افزایش-وزن دور-چشم صرع

زنان و هورمون های مردانه

0 امتیاز
.    با سلام خدمت شما آقای دکتر. تشکر می کنم از سایت بسیار خوبتان. آقای دکترم من دخترم 15 سالش است. یک خرده زیاد هورمون های مردانه اش رفته است بالا. می خواستم ببینم این درمانش عمری است یا مقطعی است. می خواستم برایم توضیح بدهید. لطف کردید.
پرسش ۰۹/اسفند/۱۳۹۳ ۱۳:۲۶:۳۱ در زنان و مامايي از sANA92 (140 امتیاز)

1 پاسخ

0 امتیاز
خوب این تخمدان پلوتستیک؟ یک بیماری ای هست که در واقع به دلیل یک اختلال متابلویک ایجاد می شود. یعنی در واقع زمینه تخمدان پلتستیک با دیابت و بیماری هایی که باعث ایجاد اضافه وزن می شوند، چاقی می شوند، کبد چرب می شوند یک زمینه یک سانی، یک مقاومت به انسولین هست. باعث می شود که هورمون مردانه از تخمدان بیشتر ترشح بشود، هورمون پروژسترون هم کم بشود. در نتیجه این ها استروژن به اندازه کافی دارند، هیپرپلازی؟ یا به قولی افزایش سلول های رحم اتفاق می افتد، ولی پروژسترون یا کم است یا نیست درنتیجه عادت ماهانه یکی از مشکلات این ها این است که عادت ماهانه شان مختل می شود، دیرتر و با تاخیر ممکن است انجام بشود. دومین علامتشان این است که هورمون مردانه بالاست، موهای زائد ایجاد می شود، صورت و بدنشان جوش می زند و در واقع موهای زائد هم در جاهای مردانه است. در صورت در چانه، محل روی لب یا جلوی سینه، پشت سینه. روی ران ها، پایین شکم، بالای شکم و جاهای خاصی که هورمون مردانه تاثیر می گذارد. نه که روی دست و روی پا مو زیاد بشود ما فکر کنیم این هورمون مردانه اش بالاست. جاهای خاصی که گفتم نام بردم این ها هم است.  موهم باید خشن، مشکی و مجعد باشد. یعنی هر سه تا مشخصه برای ما مهم است. یکی هم ریزش موی مردانه که دو طرف پیشانی این ها ریزش مو پیدا می کنند. پس این هم دومین مشخصه. سومین مشخصه این ها این است که در سونوگرافی ممکن است که کیس در تخمدانشان دیده بشود. علتش هم این است که کیست ها ریز است، عکس بیماران ما مجردند و سونوگرافی ترانسواژنال؟ نمی شود داد. در نتیجه کیست هایشان اکثرا تشخیص داه نمیشود و دیده نمی شود. پس نبودن کیست در سونوگرافی دال بر نبودن بیماری نیست. بیشتر آن اندازه گیری هورمون مردانه، علائم هورمون مردانه بالا و همچنین اختلال حالت ماهانه معیار تشخیص ما هستند. بیماری ، بیماری طولانی مدت است. گاهی ممکن است خاموش بشود ولی گاهی ممکن است است فعال بشود. به همین دلیل است که ما درمان را شروع می کنیم به بیمار می گوییم که انتظار داشته باشد که همیشه باهاش هست. پس بنابراین خدمت شما عرض کنم ما درمان می کنیم گهگاه یک مقدار عقب نشینی می کنیم یعنی درمان ها را کم می کنیم یا قطع می کنیم. هورمون ها را اندازه می گیریم وسط درمان ببینیم آیا این کاهشی افزایشی داشته یا عقب گرد کرده است بیماری یا نه. و بعد دوباره در سیر بعد.
پس بنابراین این ها باید همیشه تحت کنترل باشند به خاطر پیشگیری از دیابت، به خاطر پیشگیری از سرطان های رحم و به خاطر پیشگیری از بیماری های متابولیک و اضافه وزنی که ممکن است ایجاد شود.
پاسخ در ۰۹/اسفند/۱۳۹۳ ۱۳:۲۸:۴۰ از dr.sharifi (7,320 امتیاز)

پرسش‌های مرتبط

+4 امتیاز
1 پاسخ
+1 امتیاز
1 پاسخ
0 امتیاز
1 پاسخ
???????
...