Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home/askanswer/domains/askanswer.ir/public_html/qa-include/qa-db.php on line 66  دلایل بروز آرتروز - Askanswer مرکز مشاوره سلامت ایران(هفت سیب)
  •  
    • ۷,۳۸۶ پرسش
    • ۵,۰۶۳ پاسخ
    • ۴۴۰ نظر
    • ۲۳۰,۸۹۶ کاربر
  •  

لیست برچسب‌ها

بارداري پریود آلت-تناسلی رابطه-جنسی عادت-ماهانه خودارضایی نزدیکی خارش برنامه-درمانگاه-پوست-و-مو جوش موهای قاعدگی ریزش-مو پرده-بکارت شیرخوار ادرار رشد-نوزاد جنین در و ناباروری حساسیت - لکه-پوستی وزن پوست تیروئید افسرده واژن دیابتی پستان لکه-بینی موی-زائد سلامت-جنسی طول-آلت-تناسلی قلبي رحمی درد-بیضه اختلال-نعوظ سونوگرافی از انزال-زودرس استرس تخمدان تکرر-ادرار کیست-تخمدان پریود-نامنظم جلوگیری سرفه جوش-صورت زناشویی منی جلوگیری-از-بارداری جنسي سوزش-ادرار قرص-ال-دی لاغری تیرویید برنامه-مادر-کودک-تندرستی خونریزی-رحمی عرق-کردن سرطانی سقط نوزاد خشکی-پوست چاقی عوارض-دارو خلط اضطراب ورزشی فشار-خون قد بلوغ مقاربت معده جای-جوش مثانه داروهاي کاهش-وزن زخم تهوع واریکوسل های کم-کاری-تیروئید اختلالات-اضطرابی ناباروری-مردان پروستات مقعد خونی رژیم-غذایی تپش-قلب آزمایش چین-و-چروک ترشحات-واژن زگیل-تناسلی مایع-منی اسپرم افزایش-وزن دور-چشم صرع

دلایل بروز آرتروز

0 امتیاز
درود برشما. چرا اضافه وزن یکی از مهم ترین دلایل بروز آرتروز در افراد است؟و که چه باید کرد و دوما جوان ها خصوصا چه توصیه هایی دارید که از این خطر مصون بشوند؟و می خواستم بدانم چه غذاهایی کمک می کند به درمان یا جلوگیری از آرتروز. متشکرم از سایت زیباتون.
پرسش ۰۹/اسفند/۱۳۹۳ ۱۴:۴۱:۲۶ در عضلاني اسكلتي و مفاصل از zahra44 (230 امتیاز)

1 پاسخ

0 امتیاز
مهم ترین دلیل بروز آرتروز اضافه وزن است و افراد چاق معمولا با آرتروز زانو مبتلاء می شوند. نشانه های آرتروز در گروه سوم به میزان قابل توجهی کاهش یافته بود. محققان بر این باورند که با انتخاب الگوی مناسب زندگی به راحتی می توان این عارضه شایع را کنترل کرد و دستیابی به وزن مناسب ، مهم ترین قدم در این راه هست. آمارها حاکی از آن است که حدود سه چهارم افراد میانسال و سالخورده به آرتروز مبتلا هستند که شایع ترین درد های ناشی از آرتروز در نواحی، زانو، لگن و ستون فقرات و همچنین دست دیده می شود.
این webda می شود آن محل و گره اصلی که تویش اطلاعات جامع سلامت وجود دارد. آنجا نکات زیادی را گفته است ولی عمده اش همین چیزهایی بود که خدمتتان گفتم. امیدوارم که در واقع همه مان بتوانیم با یک کنترل مجدد توی محی کارمان به این عنصر توجه بکنیم که چون به هر حال ساعات زیادی را در محیط کار می گذرانیم، 6 ساعت 8 ساعت گاهی اوقات بیشتر، کاملا مهم است برایمان این مسئله.
خوب آرتروز که اسم پزشکی استوآرترید؟ است و البته برخی بهش استوارتروز؟ هم می گویند و هر سه اصطلاح به یک موضوع اشاره می کند، یک جور فرسایش پیشرونده و تخریب پیشرونده غضروف مفصلی است. تصاویر خوبی همکارانمان پخش کردند راجع به آن کیسه مفصلی آن غضروفی که وجود دارد. دو تا استخوان به هم می رسند در ناحیه مفصل. خوب این دو استخوان اگر قرار باشد به هم بسابند که قطعاً فرسایش خیلی سریع ایجاد می شود. در نظام خلقت لایه های .. الان می بینیم لایه های غضروف مفصلی به صورت قرمز چشمک زننده دیده می شدند. این لایه های غضروفی که روی آن ها را می پوشاند نقش ایجاد کننده امکان لغزش دارد یعنی لغزندگی مفصل درش ایجاد می شود و دومی هم ضربه گیر. درست مثل کمک فنر ماشین که ضربه گیر است. این دو تا نقش را دارد. در بیماری آرتروز به تدریج آن غضروف آسیب می بیند. آستروآرترید؟ که اضافه وزن یکی از عواملش است که شما در خبرها بهش اشاره کردید. بعد که آسیب دید آرام آرام ممکن است تا حدی نازک بشود که استخوان ها روی همدیگر مجاور بشوند. این التهاب و قرمزی میرسد به تاندون ها . به اطراف کپسول مفصلی. بافت نرم، استخوان و همین طور درد به همه جا منتشر می شود و این فرآیند از طریق خون هم همین طور که تو این تصاویر هم می خواهد این پیام دهنده های عصبی توی خون را نشان بدهد منتشر خواهن شد. اگر مثلاً تو ناحیه ی مفصل ستون فقرات باشد پشت باشد، مهره ها باشد، این البته دیسک عملا بین دو تا مهره حذف شد ولی در نظر بگیرید که اگر این فرسایش بین این دو استخوان صورت بگیرد چقدر می تواند مشکل آفرین باشد و چه عوارض جداگانه ای ایجاد بکند. بحث اصلی توی پیشگیری در واقع چون ما اشاره کردیم در جوان ها، پیشگیری از آرتروز این است که ما یک شیوه زندگی سالم داشته باشیم. اولین اصلش این است که وزن را بیاوریم در محدوده وزن طبیعی مناسب. حالا برخی یک مقدار وزنشان شاید بیشتر از حد طبیعی باشد. و کاهش وزن برایشان سخت باشد. حداقل عضلات دور آن مفاصلی که بیشتر مبتلاء می شوند مثل مفاصل زانو را تقویت کنند. با انواع ورزش هایی که پا را تقویت می کند. چهار سر ران مهمترین عضله است که جلوی ران را گرفته. ما مشخصا اگر بخواهیم بگوییم که آن 80% مردمی که بالای 65 سال آرتروز ایجاد می شود و خیلی هایشان هم تا آن موقع تشخیص ندادند این نازک شدن غضروف چه بایستی می کردند در طول زمان این بود که عضلات قوی تری در ناحیه ی مفصل زانو می داشتند و از آن طرف هم وزن را کاهش می دادند تا حد زیادی بتواند جلوگیری کند. علاوه بر این مفصل، مفاصل دیگری هم درگیر می شوند و نکاتی هم راجع به تغذیه وجود دارد. من حفظ وزن را گفتم داشتن فعالیت فیزیکی مناسب را گفتم و همچنین تغذیه مناسب و بررسی های فیزیکی.
اگر ما امکان زندگی در واقع نرمال را در یک جهاتی نداشته باشیم می توانیم برا جبران کردنش از طریق ورزش مناسب و آنتی اکسیدان ها یعنی غذاهایی که سلامت ما را تامین می کنند تا حدی می تواند جبران بکند.  آنتی اکیسدان ها اینجا هم نقش اصلی در درمان را ایفا می کنند. در درمان گرچه ما سراغ گردن بند طبی می رویم، سراغ تشک های صفت می رویم بحث هایی مثل گرم کردن مفاصل ماساژ را ارائه می کنیم ولی همیشه در یک عنصر اصلی در درمان آرتروز استفاده از آنتی اکسیدان هایی مثل ویتامین های گروه D، C، E، فلوات و فرنیوم هستند. حالا در مواد غذایی که این ها بیشتر پیدا می شود، این ها می شوند غذاهای مناسب برای پیشگیری و درمان. اومگا3 را اجازه بدهید اشاره بکنم، انواع ماهی، روغن گردو، کتان، سویا و حتی نور آفتاب که می تواند ویتامین دی را افزایش دهد، اینجا می تواند کمک کننده باشد. گوشت و لبنیات را برویم به سمت کم چرب مصرف کنیم. و اگر بتوانیم در واقع ورزش های سبک تا متوسط مثل شنا و پیاده روی را داشته باشیم، به شرط اینکه به حد درد مفاصل نرسد این هم می تواند به آن تقویت عضلات که گفتیم کمک بکند.
پاسخ در ۰۹/اسفند/۱۳۹۳ ۱۴:۴۳:۵۹ از dr.sharifi (7,320 امتیاز)

پرسش‌های مرتبط

+3 امتیاز
1 پاسخ
پرسش ۲۶/بهمن/۱۳۹۲ ۱۱:۰۶:۲۱ در عضلاني اسكلتي و مفاصل از پروانه (13,920 امتیاز)
+7 امتیاز
1 پاسخ
پرسش ۱۱/اسفند/۱۳۹۳ ۱۴:۱۴:۴۹ در عضلاني اسكلتي و مفاصل از بهداد009 (430 امتیاز)
+2 امتیاز
1 پاسخ
پرسش ۱۱/اسفند/۱۳۹۳ ۱۳:۴۱:۳۸ در عضلاني اسكلتي و مفاصل از yalda44 (320 امتیاز)
+2 امتیاز
1 پاسخ
پرسش ۱۰/اسفند/۱۳۹۳ ۲۰:۳۰:۱۷ در عضلاني اسكلتي و مفاصل از کاوه2 (210 امتیاز)
???????
...