Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home/askanswer/domains/askanswer.ir/public_html/qa-include/qa-db.php on line 66  آنتی بیوتیک - Askanswer مرکز مشاوره سلامت ایران(هفت سیب)
  •  
    • ۷,۳۸۶ پرسش
    • ۵,۰۶۳ پاسخ
    • ۴۴۰ نظر
    • ۲۳۰,۴۴۳ کاربر
  •  

لیست برچسب‌ها

بارداري پریود آلت-تناسلی رابطه-جنسی عادت-ماهانه خودارضایی نزدیکی خارش برنامه-درمانگاه-پوست-و-مو جوش موهای قاعدگی ریزش-مو پرده-بکارت شیرخوار ادرار رشد-نوزاد جنین در و ناباروری حساسیت - لکه-پوستی وزن پوست تیروئید افسرده واژن دیابتی پستان لکه-بینی موی-زائد سلامت-جنسی طول-آلت-تناسلی قلبي رحمی درد-بیضه اختلال-نعوظ سونوگرافی از انزال-زودرس استرس تخمدان تکرر-ادرار کیست-تخمدان پریود-نامنظم جلوگیری سرفه جوش-صورت زناشویی منی جلوگیری-از-بارداری جنسي سوزش-ادرار قرص-ال-دی لاغری تیرویید برنامه-مادر-کودک-تندرستی خونریزی-رحمی عرق-کردن سرطانی سقط نوزاد خشکی-پوست چاقی عوارض-دارو خلط اضطراب ورزشی فشار-خون قد بلوغ مقاربت معده جای-جوش مثانه داروهاي کاهش-وزن زخم تهوع واریکوسل های کم-کاری-تیروئید اختلالات-اضطرابی ناباروری-مردان پروستات مقعد خونی رژیم-غذایی تپش-قلب آزمایش چین-و-چروک ترشحات-واژن زگیل-تناسلی مایع-منی اسپرم افزایش-وزن دور-چشم صرع

آنتی بیوتیک

+1 امتیاز
سلام ، ارتباط مصرف آنتی بیوتیک چه ارتباطی با چاقی در کودکان دارد؟ سپاس
پرسش ۰۹/اسفند/۱۳۹۳ ۱۴:۵۷:۱۵ در كودكان از shahab58 (250 امتیاز)

1 پاسخ

0 امتیاز
تحقیقات انجام گرفته توسط محققان آمریکایی نشان می دهد ، کودکانی که در ماه های نخست عمر خود از آنتی بیوتیک استفاده می کنند بیشتر در معرض خطر ابتلا به چاقی و اضافه وزن تا بیش از سن هفت سالگی قرار می گیرند . براساس این گزارش محققان با بررسی تاثیر مصرف دوزهای پایین آنتی بیوتیک در ماه های نخست زندگی موش های آزمایشگاهی و پیگیری وضعیت جسمانی آن ها پس از گذشت چند ماه نسبت به موش های همسن بدون دریافت پنی سیلین مشاهده کردند . موش های گروه اول بیست و پنج درصد سنگین تر از موش های معمولی بودند . پژوهشگران بر این باورند ، مصرف آنتی بیوتیک در ماه های نخست زندگی باعث مختل کردن سطوح باکتری های کلیدی در روده و سوخت و ساز نا مناسب بدن می شود که در نهایت باعث بروز چاقی می گردد و ایجاد اختلال در عملکرد میکروبیوم در مراحل اولیه ی زندگی از طریق مصرف آنتی بیوتیک منجر به تغییرات دراز مدت در نحوه ی رشد و تکامل بدن خواهد شد .
کاهش وزن سریع موجب مقاومت بدن در برابر لاغری می شود . به گفته ی متخصصین کاهش وزن سریع که به طور معمول در جریان کم خوری بیش از حد و انجام فعالیت بدنی شدید رخ می دهد ، بدن را تحت فشار زیادی قرار می دهد . که این پدیده موجب می شود ، بدن در برابر لاغری مقاومت کند . به این ترتیب به تدریج سرعت کاهش وزن کند و بالاخره د رجایگاه کاهش وزن متوقف می شود . متخصصین می گویند ، علت این امر نیاز بدن به حفظ بافت چربی به عنوان ذخیره ی حیاتی انرژی بدن در مواقع گرسنگی و قحطی است و بدن تلاش می کند به هر صورت ممکن ذخیره ی چربی را حفظ کند . پزشکان علاوه بر این می گویند ، اشخاصی که با انجام تمرینات ورزشی شدید و کم خوری های افراطی لاغر می شوند ، اگر به هر دلیل نتوانند به همان شدت سابق ورزش کنند و ورزش را رها کرده یا غذای خود را افزایش دهند بدن سریع واکنش نشان می دهد و دوباره وزن افزایش پیدا می ککند .
متخصصین تغذیه با تاکید بر اینکه کاهش وزن اصولی و تناسب اندام ماندگار نیازمند زمان و ایجاد عادت های غذایی مناسب است ف تاکیید می کند ، این نوع کاهش وزن بدون گرسنگی و عوارض بوده و امکان چاقی مجدد در ان ها بسیار کم است .
پاسخ در ۰۹/اسفند/۱۳۹۳ ۱۵:۰۳:۳۸ از dr.salimi (7,640 امتیاز)

پرسش‌های مرتبط

+1 امتیاز
1 پاسخ
+2 امتیاز
0 پاسخ
0 امتیاز
0 پاسخ
+4 امتیاز
1 پاسخ
0 امتیاز
1 پاسخ
???????
...