Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home/askanswer/domains/askanswer.ir/public_html/qa-include/qa-db.php on line 66  تنبیه بدنی - Askanswer مرکز مشاوره سلامت ایران(هفت سیب)
  •  
    • ۷,۳۸۶ پرسش
    • ۵,۰۶۳ پاسخ
    • ۴۴۰ نظر
    • ۲۳۰,۰۱۳ کاربر
  •  

لیست برچسب‌ها

بارداري پریود آلت-تناسلی رابطه-جنسی عادت-ماهانه خودارضایی نزدیکی خارش برنامه-درمانگاه-پوست-و-مو جوش موهای قاعدگی ریزش-مو پرده-بکارت شیرخوار ادرار رشد-نوزاد جنین در و ناباروری حساسیت - لکه-پوستی وزن پوست تیروئید افسرده واژن دیابتی پستان لکه-بینی موی-زائد سلامت-جنسی طول-آلت-تناسلی قلبي رحمی درد-بیضه اختلال-نعوظ سونوگرافی از انزال-زودرس استرس تخمدان تکرر-ادرار کیست-تخمدان پریود-نامنظم جلوگیری سرفه جوش-صورت زناشویی منی جلوگیری-از-بارداری جنسي سوزش-ادرار قرص-ال-دی لاغری تیرویید برنامه-مادر-کودک-تندرستی خونریزی-رحمی عرق-کردن سرطانی سقط نوزاد خشکی-پوست چاقی عوارض-دارو خلط اضطراب ورزشی فشار-خون قد بلوغ مقاربت معده جای-جوش مثانه داروهاي کاهش-وزن زخم تهوع واریکوسل های کم-کاری-تیروئید اختلالات-اضطرابی ناباروری-مردان پروستات مقعد خونی رژیم-غذایی تپش-قلب آزمایش چین-و-چروک ترشحات-واژن زگیل-تناسلی مایع-منی اسپرم افزایش-وزن دور-چشم صرع

تنبیه بدنی

+1 امتیاز
باسلام خدمت دکتر عزیز. آیا تنبیه بدنی ، بر روی پرخاشگری کودکان اثر می گذارد؟و بگید تنبیه بدنی چه تاثیری روی رفتار کودک در بزرگسالی می گذارد؟باسپاس
پرسش ۱۰/اسفند/۱۳۹۳ ۰۰:۲۷:۴۴ در كودكان از raha24 (210 امتیاز)

1 پاسخ

0 امتیاز
تنبیه کردن کودکان نه تنها اثر مثبت تربیتی نداشته بلکه زمینه را برای پرخاشگری و بروز سایر مشکلات رفتاری در کودک فراهم می کند اثرات حاصل از تنبیه بدنی کاملا موقتی بوده و به هیچ عنوان کودک را نسبت به زشتی کار آگاه نمی کند . رفتار های ضد اجتماعی مانند بزه کاری در سنین بالاتر و همچنین اختلافات شدید زناشویی پس از ازدواج مهمترین پیامد قابل پیش بینی تنبیه بدنی کودکان است و همچنین کتک زدن کودکان می تواند با کاهش رشد ذهنی و تاثیرات بسیار نامطلوب بر روی دستاوردهای تحصیلی کودک همراه باشد.
اولین بار در هزار و هفتصد و هشتاد و سه بعد از این که از نظر علوم تربیتی اثبات شد که فایده ای ندارد تنبیه بدنی در لهستان حرکت هایی شروع شد برای غیرقانونی کردن آن . و در سال هزار و نهصدو بیست و سه بیانیه بین المللی کودکان را نجات دهیم ایجاد شد و الان هم دفتری ایجاد شده است که کمیته حقوق کودکان در سازمان ملل که قوانین را پیگیری می کند، که به صورت جدی تنبیه کودکان را در مدرسه و خانه جلویش را می گیرد. در کشور ما خوشبختانه قوانین جلوگیرنده وجود دارد اگرچه زیاد خیلی روی این قوانین کار نشده است در آسیا ، علت آن هم این است که کارشناسان علوم رفتاری و روانشناسی دیده اند که تنبیه بدنی نمی تواند تغییر رفتار ایجاد بکند ، تغییر رفتار حال تغییر نگرش یا تغییر ذهنیت کودک است. تنبیه بدنی فقط تا زمانی که احتمال مشاهده شدن و گرفته شدن مچ بچه وجود دارد برایش یک ترس  و نگرانی برایش ایجاد می کند و او  ممکن است یک رفتار مخفی انجام بدهد و بعدا هم ادامه پیدا بکند به شکلی که در خبر گفته شده بود ، خشونت ، چون تنبیه بدنی شکلی از خشونت است دیگر ، تبدیل می شود به خشونت با همسر ، خشونت با دیگر همکاران و مسائلی از این دست. تعریف تنبیه بدنی هم بد نیست بگوییم : هر گونه تنبیهی که با نیروی فیزیکی برای ایجاد درد حتی خفیف صورت بگیرد . این نوع تنبیه تنبیه بدنی است. از نظر قانون خوش بختانه خیلی از جاهای دنیا ممنوع است . کشور ما ممنوعیت تنبیه در مدارس است. در شمال اروپا ممنوعیت تنبیه در منزل را هم داریم یعنی بچه ها می توانند گزارش کنند. در کشور ما هم تحت حمایت هستند و قوانین آن در حال بازنگری است و جالب است بدانید که آمریکا از این جهت نسبت به دنیا عقب هست یعنی در برخی از ایالات جنوبی آمریکا و همچنین ایالت های شرقی آمریکا قوانین ممنوعیت تنبیه در مدارس وجود ندارد و در مدارس امکان استفاده از تنبیه بدنی وجود دارد و این نگاه سنتی است که در بخشی از ایالات متحده وجود دارد. می توانیم به جایگزین های تنبیه بدنی بپردازیم گرچه بحث طولانی ای می شود اما فهرست وار بگویم که به جای تنبیه بدنی چه بکنیم؟
با توجه به نیاز های کودک ، اجازه بدهیم گاهی وقت ها بازی بکند ،  اطلاعات بدهید ، با او صحبت کنید ، دلیل رفتار خود را به او بگویید ، این طوری نیاز به درگیری نخواهد بود ، احساس زیربنایی کودک را شناسایی بکنید ، اگر با برادر و خواهرش دارد دعوا می کند اگر آن احساس زیرین را شناسایی بکنید از طریق دیگری به او می گویید این احساس را تخیله بکند مثلا خشم ، محیط را تغییر بدهید ، بچه را از آن محیط بیرون ببرید ،  نگویید که این کار را بکن و این کار را  نکن  ، مستقیم به او دستور ندهید، در عمل رفتار درست را به او نشان دهید ، تخفیف های کوچکی به او بدهید ، و از همه مهمتر با بچه رابطه عاطفی داشته باشید و احساس خودتان را وقتی با او هستید بیان کنید ، بچه با شما همدل و هم سو می شود و مقابل شما نخواهد بود . بحث تغییر رفتار ، بحث بسیار کامل و مطولی است که ما فقط به آن اشاره کردیم.
پاسخ در ۱۰/اسفند/۱۳۹۳ ۰۰:۳۱:۱۹ از dr.sharifi (7,320 امتیاز)

پرسش‌های مرتبط

0 امتیاز
0 پاسخ
پرسش ۰۶/اسفند/۱۳۹۲ ۱۲:۳۱:۰۱ در كودكان از فارابی (120 امتیاز)
+1 امتیاز
1 پاسخ
+3 امتیاز
1 پاسخ
پرسش ۲۹/دی/۱۳۹۳ ۰۱:۵۵:۳۳ در زنان از ElB (180 امتیاز)
+6 امتیاز
1 پاسخ
پرسش ۲۴/بهمن/۱۳۹۲ ۱۵:۵۲:۳۱ در سیستم ادراري تناسلي از پروانه (13,920 امتیاز)
???????
...