Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home/askanswer/domains/askanswer.ir/public_html/qa-include/qa-db.php on line 66  لکه های پوستی - Askanswer مرکز مشاوره سلامت ایران(هفت سیب)
  •  
    • ۷,۳۸۶ پرسش
    • ۵,۰۶۳ پاسخ
    • ۴۴۰ نظر
    • ۲۳۱,۴۹۵ کاربر
  •  

لیست برچسب‌ها

بارداري پریود آلت-تناسلی رابطه-جنسی عادت-ماهانه خودارضایی نزدیکی خارش برنامه-درمانگاه-پوست-و-مو جوش موهای قاعدگی ریزش-مو پرده-بکارت شیرخوار ادرار رشد-نوزاد جنین در و ناباروری حساسیت - لکه-پوستی وزن پوست تیروئید افسرده واژن دیابتی پستان لکه-بینی موی-زائد سلامت-جنسی طول-آلت-تناسلی قلبي رحمی درد-بیضه اختلال-نعوظ سونوگرافی از انزال-زودرس استرس تخمدان تکرر-ادرار کیست-تخمدان پریود-نامنظم جلوگیری سرفه جوش-صورت زناشویی منی جلوگیری-از-بارداری جنسي سوزش-ادرار قرص-ال-دی لاغری تیرویید برنامه-مادر-کودک-تندرستی خونریزی-رحمی عرق-کردن سرطانی سقط نوزاد خشکی-پوست چاقی عوارض-دارو خلط اضطراب ورزشی فشار-خون قد بلوغ مقاربت معده جای-جوش مثانه داروهاي کاهش-وزن زخم تهوع واریکوسل های کم-کاری-تیروئید اختلالات-اضطرابی ناباروری-مردان پروستات مقعد خونی رژیم-غذایی تپش-قلب آزمایش چین-و-چروک ترشحات-واژن زگیل-تناسلی مایع-منی اسپرم افزایش-وزن دور-چشم صرع

لکه های پوستی

+2 امتیاز
باسلام و خسته نباشید خدمت دکتر عزیز.  لکه های پوستی به چند دسته تقسیم می شوند؟متشکرم
پرسش ۱۰/اسفند/۱۳۹۳ ۰۷:۵۸:۴۵ در سلامت پوست از زهرا 91 (300 امتیاز)

1 پاسخ

0 امتیاز
در مورد لکه های پوستی بیشتر به مواردی که با آن سرو کار داریم اشاره می کنیم. بیشترلکه های قهوه ای و سفید جزء تقسم بندی ما هستند، و نمی توان لکه های قرمز را به شکل لکه های قهوه ای و سفید جزء تقسیم بندی قرار دهیم.
در داخل سلول های پوست یک سلولی وجود دارد به نام ملانوسیت که رنگدانه پوست را تولید می کند. گفته شده است به ازای هر 36 عدد سلول کراتینوسیت که سلول سازنده پوست می باشد یک عدد ملانوسیت یا سلول رنگدانه ساز، که این سلول رنگدانه ساز وسط این سلول های سازنده پوست قرار گرفته است و این سلول از خود ملانین که همان پیگمان یا رنگدانه پوست است تولید می کند و این ملانین و پیگمان در سطح پوست پخش می شود و رنگ پوست افراد را ایجاد می کند. بعضی مواقع افراد فکر می کردند که تعداد تعداد سلول های رنگدانه ساز افراد سیاه پوست از افراد سفید پوست بیشتر است. اما بعد از بررسی های لازم متوجه شدند که تعداد برابر است. به طور مثال  در 1 سانتی متر مربع  مثلاً 100 تا سلول ملانوسیت در افراد سیاه پوست و سفید پوست وجود دارد.
ولی پراکندگی و غلظت رنگدانه ای که ساخته می شود بر اساس ژنتتیک در نژاد سیاه پوست ها بیشتر است که باعث تولید و پراکندگی بسیار زیاد آن رنگدانه می شود. که این مسئله باعث می شود که رنگدانه پوست بیشتر باشد و پوست بدن یک فرد سیاه شود یا کسی پوست بدنش سفید شود.
پس در اینجا لکه ها را به دو قسمت تیره و روشن تقسیم می کنیم.
اگر یک بیماری اتفاق بیفتند که این سلول های رنگدانه ساز، ملانوسیت ها بیشتر فعال شوند و رنگدانه بیشتری تولید کنند لک های قهواه ای ایجاد می شود. این لک ها یک طیف بسیار وسیعی دارد. لک های حاملگی، لک های کک و مک، لک های داروئی، لک های ناشی از پیری و لک هایی که بعد از برنزه کردن ایجاد می شود. در طرف دیگر طیف، لک های سفید هست که رنگدانه پوست در بدترین حالت در بیماری به نام برص یا ویتیلیگو یا لک و پیس از بین می رود. و در حالتهای کمتر آن قارچ های پوستی، بعضی اگزماهای پوستی و بعضی بیماری های پوستی مانند جذام که این بیماری کمتر دیده می شود باعث ایجاد لکه های سفید پوستی می شوند.
پاسخ در ۱۰/اسفند/۱۳۹۳ ۰۸:۰۱:۳۶ از Dr.D00sti (7,140 امتیاز)

پرسش‌های مرتبط

+2 امتیاز
1 پاسخ
پرسش ۱۰/اسفند/۱۳۹۳ ۰۷:۵۹:۰۲ در سلامت پوست از کیارش 45 (280 امتیاز)
+2 امتیاز
1 پاسخ
پرسش ۱۰/اسفند/۱۳۹۳ ۰۷:۵۸:۵۶ در سلامت پوست از کیارش 45 (280 امتیاز)
+6 امتیاز
1 پاسخ
پرسش ۱۶/مهر/۱۳۹۲ ۱۳:۴۷:۳۶ در سلامت پوست از bandari (270 امتیاز)
+6 امتیاز
1 پاسخ
???????
...