Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home/askanswer/domains/askanswer.ir/public_html/qa-include/qa-db.php on line 66  درمان و پیشگیری لک های دوران بارداری - Askanswer مرکز مشاوره سلامت ایران(هفت سیب)
  •  
    • ۷,۳۸۶ پرسش
    • ۵,۰۶۳ پاسخ
    • ۴۴۰ نظر
    • ۲۳۱,۴۷۸ کاربر
  •  

لیست برچسب‌ها

بارداري پریود آلت-تناسلی رابطه-جنسی عادت-ماهانه خودارضایی نزدیکی خارش برنامه-درمانگاه-پوست-و-مو جوش موهای قاعدگی ریزش-مو پرده-بکارت شیرخوار ادرار رشد-نوزاد جنین در و ناباروری حساسیت - لکه-پوستی وزن پوست تیروئید افسرده واژن دیابتی پستان لکه-بینی موی-زائد سلامت-جنسی طول-آلت-تناسلی قلبي رحمی درد-بیضه اختلال-نعوظ سونوگرافی از انزال-زودرس استرس تخمدان تکرر-ادرار کیست-تخمدان پریود-نامنظم جلوگیری سرفه جوش-صورت زناشویی منی جلوگیری-از-بارداری جنسي سوزش-ادرار قرص-ال-دی لاغری تیرویید برنامه-مادر-کودک-تندرستی خونریزی-رحمی عرق-کردن سرطانی سقط نوزاد خشکی-پوست چاقی عوارض-دارو خلط اضطراب ورزشی فشار-خون قد بلوغ مقاربت معده جای-جوش مثانه داروهاي کاهش-وزن زخم تهوع واریکوسل های کم-کاری-تیروئید اختلالات-اضطرابی ناباروری-مردان پروستات مقعد خونی رژیم-غذایی تپش-قلب آزمایش چین-و-چروک ترشحات-واژن زگیل-تناسلی مایع-منی اسپرم افزایش-وزن دور-چشم صرع

درمان و پیشگیری لک های دوران بارداری

+2 امتیاز
ظهرتون بخیر. راه های درمان و پیشگیری لک های دوران بارداری و بعد از آن دوران و همچنین دلیل به وجود این لک ها چیست؟متشکرم.
پرسش ۱۰/اسفند/۱۳۹۳ ۰۷:۵۸:۵۲ در سلامت پوست از زهرا 91 (300 امتیاز)

1 پاسخ

0 امتیاز
اسم های مختلف این نوع لک ها ملاسما یا کلوآسما یا ماسک حاملگی یا لک های حاملگی می باشد، که این لک ها را حدود 70 تا 80 درصد خانم ها در دوران بارداری به خصوص در ماه های آخر پیدا می کنند و باز در درصد زیادی از خانم ها بعد از زایمان این لک ها خود به خود کمرنگ و محو می شود. متأسفانه کمتراز 15 تا 20 درصد از این لک ها باقی می ماند و هنوز در دنیا درمان قطعی برای این ملاسمای باقی مانده بعد از حاملگی وجود ندارد. در ضمن تمام تبلیغاتی که برای درمان قطعی این نوع  لک ها می شود همه جنبه تبلیغایت دارد و این لک ها را برطرف نمیکند.
یکی از تئوری های ایجاد ملاسما، به هم خوردن بالانس هورمونی استروژن و پروژسترون می باشد که در دوران بارداری میزان این دو هورمون بیشتر می شود و فکر می کنند شاید بالا رفتن این دو هورمون بتواند رنگدانه های پوست را بیشتر تحریک کند و سلول های رنگدانه ساز را ایجاد کند. ولی مشاهده شده است که این لک های حاملگی در خانم های غیر حامله هم اتفاق می افتد. در خیلی مواقع یک خانمی هست که مجرد است و ازدواج نکرده است و حاملگی هم ندارد ولی این مدل لک ها در صورت او ایجاد شده است. این لک ها بیشتر در صورت و در ناحیه بینی، پیشانی و گونه ها به وجود می آید و در کناره های صورت که آفتاب نمی خورد خیلی کمتر اتفاق می افتد. پس یک فاکتور برای ایجاد این لکه ها می تواند آفتاب باشد. یک فاکتور مصرف قرص های ضد بارداری می باشد.  فکر می کنند باز به خاطر استروژن و پروژسترونی که وجود دارد ممکن است این لک ها با مصرف این قرص ها تشدید شود. زمانی که بیماری با این لک ها به ما مراجعه می کند ما توصیه می کنیم که در آینده از قرص های ضد بارداری استفاده نکند. این مدل لک ها در آقایان نیز وجود دارد و مسائل هورمونی و دیگر مسائل در این رابطه مطرح نیست و می گویند دلیل این لک ها ژنتیک یا ارثی است یعنی ممکن است مادر یا خواهر این آقا این لک ها را داشته باشد و این لک ها در این آقا به ارث رسیده است.
یک علت دیگر نیز وجود دارد و این درگذشته گفته شده است کسانی که ملاسما دارند ممکن است یک اختلال تخمدان داشته باشند و این علت هنوز ثابت نشده است و چندین مطالعه در دنیا انجام گرفت و آزمایش های مختلف هورمونی انجام گرفت و یک اختلال بسیار کمی در آزمایش افرادی که ملاسما دارند دیده شد که این خیلی ارزشمند نبود و هیچ گاه نتوانستند ثابت کنند کسانی که لک های حاملگی دارند به همراه آن اختلالات تخمدان دارند.
حاملگی، مصرف قرص های ضد بارداری، آفتاب، ارث و ژنتیک عامل ایجاد این لک ها می باشد. و در مواردی که ذکر شد از لکهایی که آفتاب و قرص های ضد بارداری عامل ایجاد آن است می توان پیشگیری کرد. همچنین بعضی از داروهای اعصاب و داروهای دیگر ممکن لک هایی مشابه لک های حاملگی ایجاد کنند که افتراق این دو کمی مشکل است. در اینگونه موارد مصرف این داروها در کنار داروی های ضد بارداری می تواند باعث تشدید لک های حاملگی شود.
پاسخ در ۱۰/اسفند/۱۳۹۳ ۰۸:۰۴:۴۱ از Dr.D00sti (7,140 امتیاز)

پرسش‌های مرتبط

+3 امتیاز
1 پاسخ
پرسش ۲۳/بهمن/۱۳۹۳ ۰۶:۳۵:۳۴ در سلامت پوست از Msaberi_moghadam (11,390 امتیاز)
+2 امتیاز
1 پاسخ
پرسش ۱۰/اسفند/۱۳۹۳ ۰۸:۱۶:۰۵ در زیبایی از vahe44 (370 امتیاز)
+2 امتیاز
1 پاسخ
پرسش ۲۵/بهمن/۱۳۹۳ ۰۳:۰۶:۵۲ در زیبایی از Msaberi_moghadam (11,390 امتیاز)
+2 امتیاز
1 پاسخ
پرسش ۲۵/بهمن/۱۳۹۳ ۰۲:۵۴:۰۹ در زیبایی از Msaberi_moghadam (11,390 امتیاز)
+3 امتیاز
1 پاسخ
پرسش ۱۰/اسفند/۱۳۹۳ ۰۸:۱۵:۴۹ در سلامت پوست از مازیار33 (290 امتیاز)
???????
...