Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home/askanswer/domains/askanswer.ir/public_html/qa-include/qa-db.php on line 66  آسیب ها مو - Askanswer مرکز مشاوره سلامت ایران(هفت سیب)
  •  
    • ۷,۳۸۶ پرسش
    • ۵,۰۶۳ پاسخ
    • ۴۴۰ نظر
    • ۲۳۱,۸۶۱ کاربر
  •  

لیست برچسب‌ها

بارداري پریود آلت-تناسلی رابطه-جنسی عادت-ماهانه خودارضایی نزدیکی خارش برنامه-درمانگاه-پوست-و-مو جوش موهای قاعدگی ریزش-مو پرده-بکارت شیرخوار ادرار رشد-نوزاد جنین در و ناباروری حساسیت - لکه-پوستی وزن پوست تیروئید افسرده واژن دیابتی پستان لکه-بینی موی-زائد سلامت-جنسی طول-آلت-تناسلی قلبي رحمی درد-بیضه اختلال-نعوظ سونوگرافی از انزال-زودرس استرس تخمدان تکرر-ادرار کیست-تخمدان پریود-نامنظم جلوگیری سرفه جوش-صورت زناشویی منی جلوگیری-از-بارداری جنسي سوزش-ادرار قرص-ال-دی لاغری تیرویید برنامه-مادر-کودک-تندرستی خونریزی-رحمی عرق-کردن سرطانی سقط نوزاد خشکی-پوست چاقی عوارض-دارو خلط اضطراب ورزشی فشار-خون قد بلوغ مقاربت معده جای-جوش مثانه داروهاي کاهش-وزن زخم تهوع واریکوسل های کم-کاری-تیروئید اختلالات-اضطرابی ناباروری-مردان پروستات مقعد خونی رژیم-غذایی تپش-قلب آزمایش چین-و-چروک ترشحات-واژن زگیل-تناسلی مایع-منی اسپرم افزایش-وزن دور-چشم صرع

آسیب ها مو

+2 امتیاز
سلام.  دکتر در مورد آسیب های مو کمی بگید. همیشه نمیشه گفت، ولی متاسفانه میشه گفت که الان، یک مقداری دارد بیشتر میشود، زیبایی و فکر زیبایی بر سلامت. این که خوب موهای خوش حالتی داشته باشیم. موهایی که به قول خودمان مد روز باشد که در نوجوانان و جوانان مقداری بیشتر شده است. انواع و اقسام وسایلی که مورا به آن سمت ببرد. مو را به آن حالتی که ما دوست داریم ببرد. مثل انواع اتوی مو، سشوارها، ژل مو، تافت و همه و همه اینها. می خواهیم در مورد اینها بدانیم که آیا اینها در دراز مدت می تواند آسیب بزند به سلامت مویا نه؟
پرسش ۱۰/اسفند/۱۳۹۳ ۰۹:۱۲:۰۴ در مو از گایانه37 (300 امتیاز)

1 پاسخ

0 امتیاز
نکته مهمی که در این زمینه وجود دارد این است که ما باید در مورد ساختمان مو یک مختصر اطلاعات داشته باشیم. خوب ببینید مو که ماساقه اش را در واقع در بالای سر و پوست سر می بینیم عبارت است از یک فولیکول زنده مو که در عمق مو پوست قرار داره، پیاز مو که حاوی خون رسانی قوی هست. سلول های رنگدانه ساز که در آنجا هستند. از چند لایه اینها تشکیل شده اند که به همدیگر می پیوندند و آنچه که از سطح پوست می آید بیرون همان ساقه مو یا شفت مو هست که خوب چیزی هست که در سر نمایان هست و باعث زیبایی خاصی که نوع مو به فرد می دهد . خوب این قسمت ساقه عبارت است از یک قسمت کراتینه. که اصطلاحا ان قسمت خارجی اش را می گوییم کوتیکول مو. خیلی از بلاهایی که ما سر مو می آوریم شامل دکلوره کردن، رنگ کردن های متعدد، استفاده از تافت، استفاده از ژل هایی که استفاده می کنیم روی مو برای درواقع حالت بخشیدن به آن و بعضا ممکن است مواد شیمیایی خوبی نداشته باشد و باعث آسیب به این کوتیکول شود و همینطو رآسیب های حرارتی مختلفی که ما میرسانیم به ساقه مو شامل، حرارت های بیش از حد مثل استفاده از اتوی مو، استفاده از سشوارهای خیلی داغ به خصوص اگرکه این تغییر حرارت ها از حالت خیس بلافاصله انجام شود. یعنی ما اجازه ندهیم هنوز مو بعد از استحمام و شستشوی مو هنوز خشک نشده بلافاصله بیاییم اتوی مارا قرار بدهیم که مورا صاف کنیم یا حالت خاص به آن بدهیم . همه این اتفاقات بخصوص  زمانی که به صورت ناگهانی انجام شود می توانند در کوتیکول مو اختلالاتی ایجاد بکنند که باعث شکنندگی شود.
پاسخ در ۱۰/اسفند/۱۳۹۳ ۰۹:۲۳:۲۴ از dr.salimi (7,640 امتیاز)

پرسش‌های مرتبط

0 امتیاز
1 پاسخ
پرسش ۰۶/اسفند/۱۳۹۳ ۱۶:۱۷:۰۹ در مو از ناز2 (180 امتیاز)
0 امتیاز
1 پاسخ
پرسش ۰۶/اسفند/۱۳۹۳ ۱۶:۰۸:۱۰ در مو از somsom (160 امتیاز)
0 امتیاز
0 پاسخ
پرسش ۱۱/مرداد/۱۳۹۹ ۱۲:۲۶:۰۰ در مو از مهرداد الف (120 امتیاز)
+3 امتیاز
1 پاسخ
پرسش ۱۱/اسفند/۱۳۹۳ ۰۶:۱۰:۴۷ در مو از nima22 (350 امتیاز)
+3 امتیاز
1 پاسخ
پرسش ۱۱/اسفند/۱۳۹۳ ۰۶:۱۰:۴۷ در مو از nima22 (350 امتیاز)
???????
...