Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home/askanswer/domains/askanswer.ir/public_html/qa-include/qa-db.php on line 66  کرم های ضد چروک - Askanswer مرکز مشاوره سلامت ایران(هفت سیب)
  •  
    • ۷,۳۸۶ پرسش
    • ۵,۰۶۳ پاسخ
    • ۴۴۰ نظر
    • ۲۳۱,۸۰۶ کاربر
  •  

لیست برچسب‌ها

بارداري پریود آلت-تناسلی رابطه-جنسی عادت-ماهانه خودارضایی نزدیکی خارش برنامه-درمانگاه-پوست-و-مو جوش موهای قاعدگی ریزش-مو پرده-بکارت شیرخوار ادرار رشد-نوزاد جنین در و ناباروری حساسیت - لکه-پوستی وزن پوست تیروئید افسرده واژن دیابتی پستان لکه-بینی موی-زائد سلامت-جنسی طول-آلت-تناسلی قلبي رحمی درد-بیضه اختلال-نعوظ سونوگرافی از انزال-زودرس استرس تخمدان تکرر-ادرار کیست-تخمدان پریود-نامنظم جلوگیری سرفه جوش-صورت زناشویی منی جلوگیری-از-بارداری جنسي سوزش-ادرار قرص-ال-دی لاغری تیرویید برنامه-مادر-کودک-تندرستی خونریزی-رحمی عرق-کردن سرطانی سقط نوزاد خشکی-پوست چاقی عوارض-دارو خلط اضطراب ورزشی فشار-خون قد بلوغ مقاربت معده جای-جوش مثانه داروهاي کاهش-وزن زخم تهوع واریکوسل های کم-کاری-تیروئید اختلالات-اضطرابی ناباروری-مردان پروستات مقعد خونی رژیم-غذایی تپش-قلب آزمایش چین-و-چروک ترشحات-واژن زگیل-تناسلی مایع-منی اسپرم افزایش-وزن دور-چشم صرع

کرم های ضد چروک

+2 امتیاز
باسلام. خیلی کرم های ضد چروک در بازار موجود هست و تبلیغات عجیب و غریبی برای آن ها می شود. مثلاً اینکه مثل یک جراحی عمل می کند و همه چروک های شما را از بین می برد، این کرم های ضد چروک تا چه حد تأثیر گذار هستند؟متشکرم.
پرسش ۱۰/اسفند/۱۳۹۳ ۰۹:۲۴:۲۷ در زیبایی از mahdi46 (300 امتیاز)

1 پاسخ

0 امتیاز
یک توضیح کلی در مورد کرم ها وجود دارد، چون کرم ها به عنوان دارو شناخته نمی شوند چه در وزارت بهداشت ما و چه در کشورهای دیگر چون به شکل دارو به آن ها دیده نمی شود و جزء مواد آرایشی محسوب می شود بررسی دقیقی که روی یک دارو انجام می شود، چون وقتی دارو وارد بازار می شود و تجویز می شود هم باید مطمئن باشند که عوارضی ندارد یا عوارض شدیدی ندارد هم مؤثر بودن آن تأیید بشود. یک سلسله مراحل دارد که این آزمایش ها انجام می شود. در مورد کرم ها خیلی روی مؤثر بودن آزمایش نمی کنند بیشتر روی بی خطر بودن آزمایش می کنند بنابراین اگر این مرحله را گذرانده و مشکلی ایجاد نکرده می تواند وارد شود. ولی ادعایی که سازنده کرم می کند که مثلاً مثل جراحی عمل می کند تا چه حد مؤثر هست و تا چه حد تأثیر دارد ممکن است که آنقدر که آن ها ادعا می کنند نباشد و چون خیلی روی آن ها آزمایش هم انجام نشده پس ما خیلی نمی دانیم. ولی موادی که در این کرم ها استفاده می شود یکسری از آن ها از نظر علمی ثابت شده هستند که مؤثر هست. مثل ترکیبات رفینوئیک اسید که از مشتقات ویتامین A هست. در خیلی از کرم های ضد چروک این ترکیب وجود دارد. این باعث می شود که پوست حالت لایه برداری بشود و سلول های مرده لایه شاخی که باعث می شود پوست ضخیم بشود برداشته می شود و در نتیجه یک سلول جدید و پوست جدید ساخته بشود و روی چروک های ریز که تازه به وجود آمده اند کمک می کند که از بین بروند. یعنی بیشتر روی چروک های ریز تأثیر می گذارد تا چروک های عمیق . کلاً کرم ها در مرحله اول کمک می کند و فردی که چروک هایش خیلی عمیق شده، درست است که کرم باید استفاده بکند تا پیشگیری کند چروک ها عمیق تر نشود ولی اینکه بخواهدآن ها را برطرف بکندبا کرم امکان پذیر نیست.
ار تزکیبات دیگری که در این کرم ها استفاده می شود مشتقات هیدروکسی اسیدها هستند. آلفا هیدروکسی اسید و بتا هیدروکسی اسید. این ها اسیدهای میوه هستند که از قدیم هم راجع به آن صحبت بوده. مثلاً در نیشکر، ماست سید لاکتیک در مرکبات اسیدهای میوه هستند و باز در پوست تأثیر خوبی دارند. باعث می شوند که پوست لایه برداری بشود . شفاف تر بشود و حالت کدری که وقتی سن بالا می رود کمرنگی و پررنگی در یک جاهایی لک می شود و در یک جاهایی تیره و روشن تر آن ها را می تواند برطرف بکند و یکنواخت بکند. البته هم این کرم ها و هم کرم هایی که ترکیبات *رتی... را دارند پوست را نسبت به آفتاب حساس می کنند. یعنی در کنار استفاده از این کرم ها حتماً  فرد باید کرم ضد آفتاب را استفاده بکند.
پاسخ در ۱۰/اسفند/۱۳۹۳ ۰۹:۲۶:۳۱ از dr.salimi (7,640 امتیاز)

پرسش‌های مرتبط

+3 امتیاز
1 پاسخ
پرسش ۱۰/اسفند/۱۳۹۳ ۱۷:۱۹:۳۶ در زیبایی از fakhri4 (300 امتیاز)
+3 امتیاز
1 پاسخ
پرسش ۲۴/بهمن/۱۳۹۳ ۰۵:۱۹:۲۶ در زیبایی از Msaberi_moghadam (11,390 امتیاز)
+7 امتیاز
1 پاسخ
پرسش ۰۸/خرداد/۱۳۹۲ ۱۱:۴۳:۰۸ در سلامت پوست از zahra kuchuloo (630 امتیاز)
+2 امتیاز
1 پاسخ
پرسش ۱۰/اسفند/۱۳۹۳ ۰۹:۳۲:۰۴ در سلامت پوست از دانیال37 (280 امتیاز)
+2 امتیاز
1 پاسخ
پرسش ۱۰/اسفند/۱۳۹۳ ۰۸:۱۵:۵۵ در سلامت پوست از مازیار33 (290 امتیاز)
???????
...