Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home/askanswer/domains/askanswer.ir/public_html/qa-include/qa-db.php on line 66  مصرف زیاد پروتئین - Askanswer مرکز مشاوره سلامت ایران(هفت سیب)
  •  
    • ۷,۳۸۶ پرسش
    • ۵,۰۶۳ پاسخ
    • ۴۴۰ نظر
    • ۲۳۱,۰۳۵ کاربر
  •  

لیست برچسب‌ها

بارداري پریود آلت-تناسلی رابطه-جنسی عادت-ماهانه خودارضایی نزدیکی خارش برنامه-درمانگاه-پوست-و-مو جوش موهای قاعدگی ریزش-مو پرده-بکارت شیرخوار ادرار رشد-نوزاد جنین در و ناباروری حساسیت - لکه-پوستی وزن پوست تیروئید افسرده واژن دیابتی پستان لکه-بینی موی-زائد سلامت-جنسی طول-آلت-تناسلی قلبي رحمی درد-بیضه اختلال-نعوظ سونوگرافی از انزال-زودرس استرس تخمدان تکرر-ادرار کیست-تخمدان پریود-نامنظم جلوگیری سرفه جوش-صورت زناشویی منی جلوگیری-از-بارداری جنسي سوزش-ادرار قرص-ال-دی لاغری تیرویید برنامه-مادر-کودک-تندرستی خونریزی-رحمی عرق-کردن سرطانی سقط نوزاد خشکی-پوست چاقی عوارض-دارو خلط اضطراب ورزشی فشار-خون قد بلوغ مقاربت معده جای-جوش مثانه داروهاي کاهش-وزن زخم تهوع واریکوسل های کم-کاری-تیروئید اختلالات-اضطرابی ناباروری-مردان پروستات مقعد خونی رژیم-غذایی تپش-قلب آزمایش چین-و-چروک ترشحات-واژن زگیل-تناسلی مایع-منی اسپرم افزایش-وزن دور-چشم صرع

مصرف زیاد پروتئین

+1 امتیاز
باسلام خدمت دکتر عزیز. آیا   می‌تواند عوارض جبران ناپذیری داشته باشه؟ممنون از شما.
پرسش ۱۰/اسفند/۱۳۹۳ ۱۶:۱۰:۳۱ در تغذیه و سلامت از اسماعلیی (240 امتیاز)
برچسب‌گذاری مجدد ۱۰/اسفند/۱۳۹۳ ۱۶:۱۰:۳۱

1 پاسخ

0 امتیاز
برخی از ورزشکاران حرفه‌ای در رشته‌های بدنسازی به میزان چندین برابر  مقدار توصیه شده پروتئین دریافت می‌کنند که متأسفانه این پدیده می‌تواند عوارض جبران‌ناپذیری برای سلامتی آن‌ها در پی داشته باشد. رژریم غذایی پرپرتئین، کم‌‌کربوهیدرات در افرادی که قصد کاهش وزن دارند و یا در ورزشکاران بدنساز جهت افزایش حجم عضلات استفاده می‌شود. دریافت مازاد پروتئین سبب افزایش تولید مواد زائد آن در بدن می‌شود که دفع این مواد بار فعالیت کلیه را افزایش می‌دهد بنابراین زیاده‌روی در مصرف پروتئین در دراز مدت ممکن است منجر به مشکلات کلیوی مانند نارسایی کلیه شود. همچنین به دنبال دفع این مواد از ادرار ،آب نیز دفع می‌شود که این ام،ر سبب کم‌آبی بدن خواهد شد.
مصرف زیاد پروتئین می‌تواند عوارض جبران‌ناپذیری مثل اختلالات گوارشی، فشار خون بالا و .... داشته باشد. مصرف پروتئین‌های مصنوتی که در قوطی‌های بزرگ می‌فروشند در اکثر افرادی که دوست دارند ورزشکار شوند و ورزش بدنسازی انجام دهند خیلی زیاد شده، توصیه ما به آن‌ها این است که حتماً بخورند. شاید برای افرادی که به طور حرفه‌ای مشغول فعالیت در این رشته هستند، یک مقدار مشخص زیر نظر کارشناس خبره که به  حساب کتاب این مواد آشنا باشد، جثه این فرد را بشناسد،  در یک دوره‌ای ، البته منظور من به ورزشکاران حرفه‌ای است  لازم باشد.
اما برای انسان‌هایی مثل ما که بعضی اوقات عادت به خوردن زیاد پروتئین داریم لازم نیست. بعضی از افراد هستند که روزانه دوالی سه وعده گوشت می‌خورند، حداقل دو وعده گوشت 100 گرم یا 80 گرمی گوشت مصرف می‌کنند.
پروتئین‌ها به دو دسته تقسیم می‌شوند: 1- پروتئین‌های گیاهی 2- پروتئین‌های حیوانی
به طور مسلم عوارض پروتئین‌های حیوانی که در میان آن‌ها گوشت قرمز را می‌توانیم نام ببریم بیشتر است. البته فواید خیلی زیادی دارند گوشت به دلیل کلسیم زیاد باعث خون‌سازی ، افزایش قد فرزندان شود.
وقتی که سنی از ما گذشت و وارد دوره‌ی بزرگسالی یا میانسالی شدیم حتماً در خوردن پروتئین و گوشت رعایت کنیم.
چند سال پیش یک رژیم غذایی به نام رژیم ادکینز برای لاغری مد شده بود گفتند که به طور کامل کربوهیدرات، نشاسته و شیرینی‌ها  را کنار بگذارید و فقط گوشت و پروتئین و تخم‌مرغ به میزان دلخواهتان  بخورید.و هر چه بیشتر بخورید بیشتر لاغر می‌شوید.
ثابت شد این رژیم یکی از بدترین رژیم‌های غذایی برای لاغری بود به دلیل اینکه پروتئین از نوع  گوشتی باشد یا گیاهی؛ به یک مجموعه‌ای از متابولیت‌ها تبدیل می‌شود یعنی محصولات سمی که باید از بدن دفع شوند. به هر حال استفاده می‌شوند و یک فضولاتی دارند.این مواد شامل بیلی‌روبین، اسید یوریک، کراتین است که از کلیه‌ها باید دفع شوند.
 کلیه‌های ما در دفع این فضولات قدرتی دارند وقتی حجم این مواد زیاد شود، بار اضافی به آن‌ها تحمیل شود آهسته آهسته خسته و تنبل می‌شوند و حتی ممکن است در دراز مدت از کار بیفتند.
 و از طرف دیگر وقتی ما مقدار زیادی پروتئین مصرف می‌کنیم بدن ما مجبور به استفاده و ذخیره کردن از این مواد است کبد این مواد را به اسیدهای آلی تبدیل می‌کند و این اسیدهای آلی باعث اسیدی شدن خون می‌شوند. کلیه‌ها وارد عمل می‌شوند. نباید خون به صورت اسیدی باقی بماند، ادرار نباید اسیدی شود اگر اسیدی باشد به بدن صدمه می‌زند، کلیه‌ها می‌خواهند جبران کنند بنابراین برای جبران،مقدار زیادی کلسیم به صورت ترکیب بازی از ادرار دفع می‌شود.
دفع کلسیم زیاد باعث پوکی استخوان می‌شود، بدن نمی‌تواند به اندازه‌کافی کلسیم دریافت کند مجبور است از استخوان‌ها بگیرد و دفع کند که بتواند اسیدی بودن را جبران کند.
پاسخ در ۱۰/اسفند/۱۳۹۳ ۱۶:۲۵:۴۵ از Dr.Shahabi (92,580 امتیاز)

پرسش‌های مرتبط

0 امتیاز
1 پاسخ
پرسش ۰۹/اسفند/۱۳۹۳ ۰۷:۲۸:۲۵ در تغذیه و سلامت از ایمانی فرد (270 امتیاز)
+2 امتیاز
1 پاسخ
0 امتیاز
1 پاسخ
0 امتیاز
1 پاسخ
پرسش ۰۹/اسفند/۱۳۹۳ ۱۲:۵۵:۳۸ در تغذیه و سلامت از sajjad21 (200 امتیاز)
???????
...