Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home/askanswer/domains/askanswer.ir/public_html/qa-include/qa-db.php on line 66  پوسته پوسته شدن پوست انگشت شست پا - Askanswer مرکز مشاوره سلامت ایران(هفت سیب)
  •  
    • ۷,۳۸۶ پرسش
    • ۵,۰۶۳ پاسخ
    • ۴۴۰ نظر
    • ۲۳۰,۰۰۹ کاربر
  •  

لیست برچسب‌ها

بارداري پریود آلت-تناسلی رابطه-جنسی عادت-ماهانه خودارضایی نزدیکی خارش برنامه-درمانگاه-پوست-و-مو جوش موهای قاعدگی ریزش-مو پرده-بکارت شیرخوار ادرار رشد-نوزاد جنین در و ناباروری حساسیت - لکه-پوستی وزن پوست تیروئید افسرده واژن دیابتی پستان لکه-بینی موی-زائد سلامت-جنسی طول-آلت-تناسلی قلبي رحمی درد-بیضه اختلال-نعوظ سونوگرافی از انزال-زودرس استرس تخمدان تکرر-ادرار کیست-تخمدان پریود-نامنظم جلوگیری سرفه جوش-صورت زناشویی منی جلوگیری-از-بارداری جنسي سوزش-ادرار قرص-ال-دی لاغری تیرویید برنامه-مادر-کودک-تندرستی خونریزی-رحمی عرق-کردن سرطانی سقط نوزاد خشکی-پوست چاقی عوارض-دارو خلط اضطراب ورزشی فشار-خون قد بلوغ مقاربت معده جای-جوش مثانه داروهاي کاهش-وزن زخم تهوع واریکوسل های کم-کاری-تیروئید اختلالات-اضطرابی ناباروری-مردان پروستات مقعد خونی رژیم-غذایی تپش-قلب آزمایش چین-و-چروک ترشحات-واژن زگیل-تناسلی مایع-منی اسپرم افزایش-وزن دور-چشم صرع

پوسته پوسته شدن پوست انگشت شست پا

+6 امتیاز

لطفااز ريش ريش شدن پوست انگشت شصت پا كه زير انگشت اتفاق ميفتد وبعضا يكمي درد دارد بفرماييد.با تشكر

پرسش ۰۵/تیر/۱۳۹۲ ۱۴:۲۸:۱۳ در سلامت پوست از kahriz (210 امتیاز)
ویرایش ۰۵/تیر/۱۳۹۲ ۱۵:۳۳:۲۲ از Dr.Shahabi

1 پاسخ

+2 امتیاز
 
بهترین پاسخ

با سلام:

در بعضی افراد این خشکی و ترک خوردن علاوه بر پا در دیگر نواحی پوست هم دیده می شود و ممکن است با درد و خونریزی نیز همراه باشد. ترک خوردن کف پا عوامل متعددی دارد؛ مانند شستن زیاد پا، نوع آب و هوا، پوشیدن صندل و کفش های روباز و خشکی عمومی پوست.
بعضی ها عادت دارند که به علت وسواس شست وشو یا دلایل دیگر مرتب پاهای خود را بشویند. دراین حالت چربی طبیعی پوست پا برداشته و پوست خشک می شود و ترک می خورد. در این موارد توصیه می شود که از شستن مداوم پاها پرهیز کنید و اگر به دلایلی مجبور به این کار هستید، حتما بعد از هر بار شست وشو پوست کف پا را کاملاً خشک کنید و با مخلوط گلیسیرین، گلاب و آبلیموی تازه، کرم هایی مثل اوسرین، وازلین، ویتامین E و یا کرم های مخصوص ترک پا که در داروخانه ها با برندهای مختلف موجود است، چرب کنید.
اصولا در نواحی با آب و هوای گرم و خشک امکان خشکی و ترک خوردن پوست بیشتر است. استفاده مداوم از کرم های مرطوب کننده و چرب برای پوست پا و دست و همچنین پوشیدن جوراب و یا دمپایی های روفرشی در منزل می تواند کمک کننده باشد.

با پوشیدن کفش های پشت باز تابستانی، پاشنه پا بیشتر در معرض گرد و خاک و آلودگی هوا قرار می گیرد و خشک می شود، بنابراین برای افرادی که دچار مشکل ترک پاشنه پا هستند پوشیدن این نوع کفش ها توصیه نمی شود.

در افرادی که به دلیل بیماری‌هایی مثل پسوریازیس، اگزما و دیابت، کمبود مصرف بعضی ویتامین ها و مواد معدنی مانند روی، اسید های چرب امگا۳ و ویتامین E، مصرف بعضی داروهای خاص و یا شرایط سنی خاص میزان چربی پوست کاهش می یابد، نه تنها کف پا بلکه پوست دیگر نقاط بدن نیز در معرض خشکی و ترک قرار می گیرد.
توصیه می شود که این افراد در حمام از شوینده‌های کرم دار و ملایم مثل شامپوبدن های کرم دار استفاده کنند و بعد از شست وشو نیز بدن را با لوسیون های بدن مرطوب کننده و یا کرم های حاوی وازلین و ویتامین E چرب کنند. اگر کف پا دچار ترک های عمیق شده است، بهتر است پس از مالیدن کرم هایی با ترکیب وازلین، اسید سالیسیلیک و اوره، از یک پوشش پلاستیکی بر روی پاشنه پا استفاده کنید تا کرم مورد استفاده بهتر جذب شود.

سعی کنید در رژیم غذایی تان به قدر کافی از میوه و سبزیجات تازه، لبنیات، ماهی و مغزها گردو، پسته، بادام استفاده کنید و نوشیدن آب را نیز افزایش دهید. تجربه نشان داده است که برخلاف تصور عموم، استفاده مداوم از سنگ پا، می تواند خشکی و ترک پا را تشدید کند. بنابراین از سنگ پا، حداکثر هفته ای یک بار برای زدودن پوسته های زاید استفاده کنید.

 
یک درمان خانگی برای ترک کف پا این است که یک عدد موز رسیده را به همراه یک قاشق روغن بادام و یک قاشق روغن نارگیل داخل مخلوط کن بریزید و سپس خمیر نرم حاصل را به مدت 10 دقیقه روی کف پا قرار دهید و سپس با آب بشویید. نکته آخر این که راه رفتن با پاهای برهنه روی موکت های زبر می تواند باعث تشدید ترک پا شود. در این موارد بهتر است از جوراب یا دمپایی روفرشی استفاده شود.

 

پاسخ در ۰۷/تیر/۱۳۹۲ ۱۱:۰۱:۰۳ از Dr.Shidvash (82,370 امتیاز)
انتخاب ۰۷/تیر/۱۳۹۲ ۲۳:۳۵:۵۰ از Dr.Khatami

پرسش‌های مرتبط

+8 امتیاز
1 پاسخ
+9 امتیاز
1 پاسخ
پرسش ۲۳/اسفند/۱۳۹۱ ۱۶:۰۴:۲۳ در سلامت پوست از حسینی (1,400 امتیاز)
0 امتیاز
1 پاسخ
+3 امتیاز
1 پاسخ
+6 امتیاز
1 پاسخ
پرسش ۰۶/اسفند/۱۳۹۲ ۱۲:۴۰:۳۰ در سلامت پوست از عسگری (860 امتیاز)
???????
...