Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home/askanswer/domains/askanswer.ir/public_html/qa-include/qa-db.php on line 66  تغذیه با شیر مادر - Askanswer مرکز مشاوره سلامت ایران(هفت سیب)
  •  
    • ۷,۳۸۶ پرسش
    • ۵,۰۶۳ پاسخ
    • ۴۴۰ نظر
    • ۲۳۰,۹۲۱ کاربر
  •  

لیست برچسب‌ها

بارداري پریود آلت-تناسلی رابطه-جنسی عادت-ماهانه خودارضایی نزدیکی خارش برنامه-درمانگاه-پوست-و-مو جوش موهای قاعدگی ریزش-مو پرده-بکارت شیرخوار ادرار رشد-نوزاد جنین در و ناباروری حساسیت - لکه-پوستی وزن پوست تیروئید افسرده واژن دیابتی پستان لکه-بینی موی-زائد سلامت-جنسی طول-آلت-تناسلی قلبي رحمی درد-بیضه اختلال-نعوظ سونوگرافی از انزال-زودرس استرس تخمدان تکرر-ادرار کیست-تخمدان پریود-نامنظم جلوگیری سرفه جوش-صورت زناشویی منی جلوگیری-از-بارداری جنسي سوزش-ادرار قرص-ال-دی لاغری تیرویید برنامه-مادر-کودک-تندرستی خونریزی-رحمی عرق-کردن سرطانی سقط نوزاد خشکی-پوست چاقی عوارض-دارو خلط اضطراب ورزشی فشار-خون قد بلوغ مقاربت معده جای-جوش مثانه داروهاي کاهش-وزن زخم تهوع واریکوسل های کم-کاری-تیروئید اختلالات-اضطرابی ناباروری-مردان پروستات مقعد خونی رژیم-غذایی تپش-قلب آزمایش چین-و-چروک ترشحات-واژن زگیل-تناسلی مایع-منی اسپرم افزایش-وزن دور-چشم صرع

تغذیه با شیر مادر

+2 امتیاز
با سلام و خسته نباشید خدمت دکتر عزیز. می خواستم بدونم تغذیه با شیر مادر چه فوایدی دارد؟باتشکر.
پرسش ۱۰/اسفند/۱۳۹۳ ۱۶:۱۰:۲۴ در كودكان از اسماعلیی (240 امتیاز)
برچسب‌گذاری مجدد ۱۰/اسفند/۱۳۹۳ ۱۶:۱۰:۲۴

1 پاسخ

0 امتیاز
شیر مادر غذایی کامل و بدون جانشین برای کودکان شیرخوار است که ضریب هوشی آنان را تا 8 واحد افزایش می‌دهد. شیرمادر باعث افزایش مقاومت نوزاد در برابر عفونت‌های تنفسی، گوش میانی و مننژیت شده و از سوء تغذیه شیرخوار جلوگیری می‌کند. تغذیه با شیر مادر از خطر ابتلاء به آلرژی، مشکلات قلبی و عروقی و دیابت در آینده تا حد چشمگیری جلوگیری می‌کند.
شیر مادر حاوی مواد حفاظتی است و از بیماری‌های عفونی و غیرعفونی پیشگیری می‌کند به خاطر اسیدهای چرب اشباع نشده داخل آن در افزایش  ضریب هوشی کودک نقش مهمی دارد اگر بخواهم جمع در جمع خدمت شما عرض کنم معمولاً حدود هشت درجه افزایش ضریب هوشی را خواهیم داشت این مطلب حتی در نوزادان  5 دقیقه و 3 ثانیه در مرتبه‌ی ضریب هوشی و در رفتارهایی که بعدها خواهند داشت خیلی مهم است.
در سنین میانسالگی و بزرگسالی نسب به بقیه انسانها، افراد بالغی خواهند بود که رفتارهای بهنجاری و افتخار خاصی را خواهند داشت از نظر 28ثانیه در سطح بهتری خواهند بود فقط از نظر هوشی را دربرنخواهد گرفت .
وقتی که نوزاد به دنیا می‌آید مادرها درگیر بیماری‌های عفونی متعدد مثل اسهال، استفراغ و اگر در فصل تابستان باشد بیماری ذات‌الریه، عفونت‌های تنفسی می‌شوند. کودکی که شیر مادر خورده با کودکان دیگر تفاوتی دارد. کودکی که از شیر مادرتغذیه می‌شود کاهش بیماری عفونی بهتری خواهد داشت یعنی از همان آغوزی که درابتدا نوزاد استفاده می‌کند مواد اسپارتوسی که در آغوز به میزان بالا  وجود دارد از نوزاد تا مدتی حفاظت می‌کند، حتی در ساعت‌های اول نوزادی که در زایشگاه است ضمن شیر مادر از تماس پوستی برخوردار بشوند. ما به اندازه‌ کافی آموزش ندادیم ،متأسفانه سطح آموزش شیر مادر در ایران خیلی پایین است، اطلاع رسانی خیلی کم است  حتی پزشکان اطفال ما در این مورد ضعیف هستند. درحال

 تغذیه با شیر مادر منجر به کاهش مرگ و میر نوزادان و شیرخوارگان به میزان 22 درصد را خواهد داشت. این مطلب خیلی مهمی است زیرا پیشگیری بهتری از بیماری خواهد کرد و از نوزاد حفاظت می‌کند علاوه بر این وقتی سن کودک افزایش یابد . عفونت‌های تنفسی او کم می‌شود. به طور معمول کودکی که واقعاً از شیر مادر تغذیه شود در سال اول به میزان 72 درصد کاهش در بیماری تنفسی و عفونت گوش ، نسبت به کودکی که از شیر مصنوعی استفاده می‌کند خواهند داشت.
پاسخ در ۱۰/اسفند/۱۳۹۳ ۱۶:۲۷:۲۰ از Dr.Shahabi (92,580 امتیاز)
ویرایش ۱۱/اسفند/۱۳۹۳ ۰۰:۴۶:۵۷ از Dr.Shahabi

پرسش‌های مرتبط

0 امتیاز
1 پاسخ
پرسش ۰۹/اسفند/۱۳۹۳ ۱۲:۳۴:۲۹ در كودكان از shahrzad (200 امتیاز)
+2 امتیاز
1 پاسخ
پرسش ۱۰/اسفند/۱۳۹۳ ۱۶:۴۱:۳۳ در كودكان از اصغر زادگان (230 امتیاز)
???????
...