Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home/askanswer/domains/askanswer.ir/public_html/qa-include/qa-db.php on line 66  در تحقق نیاز کودکان - Askanswer مرکز مشاوره سلامت ایران(هفت سیب)
  •  
    • ۷,۳۸۶ پرسش
    • ۵,۰۶۳ پاسخ
    • ۴۴۰ نظر
    • ۲۳۰,۴۱۵ کاربر
  •  

لیست برچسب‌ها

بارداري پریود آلت-تناسلی رابطه-جنسی عادت-ماهانه خودارضایی نزدیکی خارش برنامه-درمانگاه-پوست-و-مو جوش موهای قاعدگی ریزش-مو پرده-بکارت شیرخوار ادرار رشد-نوزاد جنین در و ناباروری حساسیت - لکه-پوستی وزن پوست تیروئید افسرده واژن دیابتی پستان لکه-بینی موی-زائد سلامت-جنسی طول-آلت-تناسلی قلبي رحمی درد-بیضه اختلال-نعوظ سونوگرافی از انزال-زودرس استرس تخمدان تکرر-ادرار کیست-تخمدان پریود-نامنظم جلوگیری سرفه جوش-صورت زناشویی منی جلوگیری-از-بارداری جنسي سوزش-ادرار قرص-ال-دی لاغری تیرویید برنامه-مادر-کودک-تندرستی خونریزی-رحمی عرق-کردن سرطانی سقط نوزاد خشکی-پوست چاقی عوارض-دارو خلط اضطراب ورزشی فشار-خون قد بلوغ مقاربت معده جای-جوش مثانه داروهاي کاهش-وزن زخم تهوع واریکوسل های کم-کاری-تیروئید اختلالات-اضطرابی ناباروری-مردان پروستات مقعد خونی رژیم-غذایی تپش-قلب آزمایش چین-و-چروک ترشحات-واژن زگیل-تناسلی مایع-منی اسپرم افزایش-وزن دور-چشم صرع

در تحقق نیاز کودکان

+1 امتیاز
درود برشما دکتر عزیز. تأخیر در تحقق نیاز کودکان باعث میشه که قهر بکنند و یا لجبازی بکنند. به نظر شما دلیلش چیه؟ پدر و مادرها در این شرایط چه رفتاری را باید در پیش بگیرند؟با سپاس از شما.
پرسش ۱۰/اسفند/۱۳۹۳ ۱۶:۴۱:۴۵ در كودكان از اصغر زادگان (230 امتیاز)
برچسب‌گذاری مجدد ۱۰/اسفند/۱۳۹۳ ۱۶:۴۱:۴۵

1 پاسخ

0 امتیاز
اما تأخیر در تحقق نیاز عاملی برای قهر کردن کودکان است.  اگر به نیاز کودک به‌درستی پاسخ داده نشود و یا تحقق آن تأخیر پیدا بکند، این پدیده می¬تواند زمینه¬ی بروز قهر آن¬ها از والدین خود را به همراه داشته باشد. لجاجت کودکان و عدم داشتن توان دشمنی با والدین توسط کودک از عوامل بروز این رفتار در آن¬ها است .کودکان در سنین اولیه به‌شدت نیاز دارند که پدر و مادر آن¬ها را به آغوش طبیعت و گردش برده و بیش‌ازپیش به آن¬ها توجه کنند.
نیازهای کودکان که سبب¬ساز می¬شود و عدم توجه به آن¬ها و قهر کودک را رقم می¬زند، اشاره داشته باشیم به کودکان. ما یکسری نیازهای اساسی را برای هر فردی مدنظر داریم مثل نیاز تشنگی و گرسنگی و خوراک و پوشاک و توجه به ساعات خواب که این¬های نیازهای اساسی کودک هستند و بایستی تحت هر شرایطی در اسرع وقت تأمین بشوند. چون بقای کودک را هم به لحاظ جسمی و هم به لحاظ روانی تحت¬الشعاع قرار می¬دهند. پس باید به آن¬ها دقت بشود. مطلب دیگری که باید فراموش نکنیم، احساس امنیت است. اگر کودک احساس امنیت را از مادر که اولین فردی است که ارتباطات عاطفی را با کودک برقرار می‌کند را دریافت بکند، می¬تواند در آینده با جامعه بهتر در تعامل باشد و با اطرافیان خودش ارتباط مناسب و اعتماد برانگیز تری را برقرار کند. مطلب دیگری که نباید فراموش کنیم، عشق و محبت است که باید به کودکانمان در هر شرایطی عشق بورزیم. عشق و محبت است که بی‌قیدوشرط است و یکی از نیازهای اساسی است و به لحاظ روانی کودک را خیلی تحت تأثیر قرار می¬دهد و باید مدنظر قرار بگیرد. تمجید و تعریف از کودکان یکی دیگر از نیازهای آن¬ها است. وقتی کار خوب و مناسبی را انجام می¬دهند، فراموش نکنیم که تمجید بکنیم. لبخند زدن یکی دیگر از نیازهای کودک است که راه¬کار بسیار ساده¬ای هم هست؛ اما پل ارتباطی بسیار قوی می¬شود که می¬تواند ازلحاظ روانی کودکمان را بسیار تحت تأثیر قرار بدهد. امنیت لازم را فراهم بکند؛ اما در مورد قهر کردن که شما فرمودید، قهر کردن معمولاً در بین افرادی اتفاق می¬افتد که رابطه‌ی بسیار عاطفی و عمیقی دارند. به‌نوعی گسستن رابطه¬ی عاطفی با فرد است که معمولاً از شیوه¬های مختلفی اتفاق می‌افتد که از کانال-های مختلف شاهد قهر کردن می¬شویم. ممکن است که ارتباط کلامی فرد با طرف مقابلش قطع بشود یا ممکن است که ارتباط غیرکلامی‌اش با او قطع بشود. در کودکان معمولاً والدین این¬طور فکر می¬کنند که به دلیل ناز کردن این اتفاق می¬افتد. درصورتی‌که چنین نیست. علت قهر کردن در کودکان این است که در ناخودآگاه کودکان احساس ناامنی و ترس و عدم توجه و کمبود توجه زمینه¬ساز این موضوع می¬شود. در برخی از موارد هم مشاهده می¬شود که قهر کردن به خاطر طلبیدن توجه افراطی از والدین باشد. پس بایستی والدین یک شناخت کافی از یک موضوع داشته باشند. با شناخت علت قهر بهتر می¬توانند راه¬کارهای مناسب را مدنظر داشته باشند. در مورد برطرف کردن قهر در کودکان روش¬های مناسبی توصیه می¬شود؛ اما باید ابتدا علتش شناخته و بر اساس آن علت راه¬کار را به کار ببریم. روشی مثل محرومیت از امتیاز و یا اصلاح جبرانی و سکوت کردن از مواردی است که برای قهر کردن کودکان مورداستفاده قرار می¬گیرد. بهترین و مطلوب‌ترین شیوه نادیده گرفتن است. آن‌هم راه¬کار ساده¬ای است. بله نادیده گرفتن قهر کودکان به¬خصوص کودکی که قصدش از این کار باج گرفتن هست
پاسخ در ۱۰/اسفند/۱۳۹۳ ۱۶:۴۴:۴۶ از dr.amiri (8,700 امتیاز)

پرسش‌های مرتبط

+3 امتیاز
1 پاسخ
0 امتیاز
1 پاسخ
???????
...