Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home/askanswer/domains/askanswer.ir/public_html/qa-include/qa-db.php on line 66  اشتهای بچه - Askanswer مرکز مشاوره سلامت ایران(هفت سیب)
  •  
    • ۷,۳۸۶ پرسش
    • ۵,۰۶۳ پاسخ
    • ۴۴۰ نظر
    • ۲۳۰,۸۶۰ کاربر
  •  

لیست برچسب‌ها

بارداري پریود آلت-تناسلی رابطه-جنسی عادت-ماهانه خودارضایی نزدیکی خارش برنامه-درمانگاه-پوست-و-مو جوش موهای قاعدگی ریزش-مو پرده-بکارت شیرخوار ادرار رشد-نوزاد جنین در و ناباروری حساسیت - لکه-پوستی وزن پوست تیروئید افسرده واژن دیابتی پستان لکه-بینی موی-زائد سلامت-جنسی طول-آلت-تناسلی قلبي رحمی درد-بیضه اختلال-نعوظ سونوگرافی از انزال-زودرس استرس تخمدان تکرر-ادرار کیست-تخمدان پریود-نامنظم جلوگیری سرفه جوش-صورت زناشویی منی جلوگیری-از-بارداری جنسي سوزش-ادرار قرص-ال-دی لاغری تیرویید برنامه-مادر-کودک-تندرستی خونریزی-رحمی عرق-کردن سرطانی سقط نوزاد خشکی-پوست چاقی عوارض-دارو خلط اضطراب ورزشی فشار-خون قد بلوغ مقاربت معده جای-جوش مثانه داروهاي کاهش-وزن زخم تهوع واریکوسل های کم-کاری-تیروئید اختلالات-اضطرابی ناباروری-مردان پروستات مقعد خونی رژیم-غذایی تپش-قلب آزمایش چین-و-چروک ترشحات-واژن زگیل-تناسلی مایع-منی اسپرم افزایش-وزن دور-چشم صرع

اشتهای بچه

+1 امتیاز
. آیا تزئین غذا می¬تواند به اشتهای بچه¬ها کمک کنه؟ و باعث بشه که بچه¬ها بیشتر میل به غذا داشته باشن؟ ممکن است در این مورد توضیح بدهید و بفرمایید علل غذا نخوردن در کودکان ممکنه چه چیزهایی باشه؟
پرسش ۱۰/اسفند/۱۳۹۳ ۱۶:۴۱:۳۸ در كودكان از اصغر زادگان (230 امتیاز)

1 پاسخ

0 امتیاز
یکی از دغدغه¬های والدین همیشه تغذیه¬ی کودکان بوده و هست. اگر بخواهیم به دلایل آن اشاره¬ای داشته باشیم دلایل متعددی را شمال می¬شود اما ما به¬طور گذرا و کوتاه به آن اشاره می¬کنیم. یکی از دلایل می¬تواند دلیل فیزیکی باشد. مثل دندان‌درآوردن. به دلیل دندان‌درآوردن کودک اشتهای خودش را از دست می¬دهد و به دلیل زخم و التهابی که در لثه¬هایش وجود دارد غذا خوردن برایش سخت و دشوار می¬شود. در چنین شرایطی ما باید شرایط فرزند خودمان را درک کنیم و غذاهایی که برای کودک بیشتر مورداستفاده می¬دهیم بیشتر از مایعات باشد و یا نوشیدنی¬ها و یا غذاهایی باشد که جویدن آ¬ن¬ها برای کودک راحت¬تر باشد. مطلب دیگر بیماری-های مختلفی است که اشتهای کودک را تحت¬الشعاع قرار می¬دهد و باعث کاهش اشتهای کودک می¬شود که با مراجعه به پزشک و یک برنامه¬ی غذایی مدون می‌توانیم این برنامه را جبران بکنیم و بازهم در بیماری¬ها توصیه به این می‌شود که نوشیدنی¬های سالم و متنوع و مایعات بیشتر مورداستفاده قرار بگیرد که سلامت کودک بیشتر تضمین بشود. مطلب دیگری که باعث مشکلات تغذیه¬ای در کودکان می¬شود و اشتهای کودکان را کاهش می¬دهد، خستگی است. خستگی¬های بیش‌ازحد می¬تواند سبب¬ساز بی¬اشتهایی در کودکان بشود. یادآوری این نکته هم خالی از لطف نیست که استرس هم از دیگر عواملی است که سبب¬ساز کاهش اشتها و بی¬میلی به غذا در کودکان بشود. استرس می¬تواند شامل مشاجرات والدین باشد. شرایط محیطی که آرام نباشد می-تواند این مسئله را برای کودک فراهم کند. به دنیا آمدن خواهر و یا برادر جدید و مشکلاتی ازاین‌دست می¬تواند زمینه¬ی استرس در کودکان را فراهم کند و روی اشتهای کودک تأثیر بگذارد. اگر بخواهیم به موارد دیگری اشاره بکنیم، به تنوع غذایی کم باید اشاره داشته باشیم. اضطراب مادران برای خوردن غذا در کودکان می¬تواند باعث کاهش میل آن¬ها به غذا بشود. پر کردن بیش‌ازحد غذا و تنوع غذایی کم از دیگر مواردی است که یادشده است. فرم غذاها مثلاً برخی از غذاها آن‌قدر نرم هستند که کودک میل و رغبتش را برای خوردن غذا از دست می¬دهد. این‌ها همه مواردی است که یاد می¬شود و نکته¬ی پایانی که رعایت نکردن نظم در غذا خوردن است که می¬تواند بر روی اشتهای کودک تأثیرگذار باشد.
پاسخ در ۱۰/اسفند/۱۳۹۳ ۱۶:۴۳:۵۹ از dr.amiri (8,700 امتیاز)

پرسش‌های مرتبط

+2 امتیاز
0 پاسخ
پرسش ۱۰/اسفند/۱۳۹۳ ۰۰:۲۳:۳۴ در كودكان از بردیا (140 امتیاز)
0 امتیاز
1 پاسخ
پرسش ۰۳/اسفند/۱۳۹۳ ۱۵:۵۸:۳۰ در كودكان از mahsa7 (240 امتیاز)
+1 امتیاز
0 پاسخ
پرسش ۰۶/اسفند/۱۳۹۲ ۱۳:۱۵:۴۶ در كودكان از ف. رضایی (180 امتیاز)
0 امتیاز
0 پاسخ
پرسش ۱۳/مرداد/۱۳۹۹ ۱۲:۳۴:۲۳ در مغز و اعصاب از nasehkh (120 امتیاز)
???????
...