Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home/askanswer/domains/askanswer.ir/public_html/qa-include/qa-db.php on line 66  درمان بیماری آرتروز - Askanswer مرکز مشاوره سلامت ایران(هفت سیب)
  •  
    • ۷,۳۸۶ پرسش
    • ۵,۰۶۳ پاسخ
    • ۴۴۰ نظر
    • ۲۳۰,۳۷۳ کاربر
  •  

لیست برچسب‌ها

بارداري پریود آلت-تناسلی رابطه-جنسی عادت-ماهانه خودارضایی نزدیکی خارش برنامه-درمانگاه-پوست-و-مو جوش موهای قاعدگی ریزش-مو پرده-بکارت شیرخوار ادرار رشد-نوزاد جنین در و ناباروری حساسیت - لکه-پوستی وزن پوست تیروئید افسرده واژن دیابتی پستان لکه-بینی موی-زائد سلامت-جنسی طول-آلت-تناسلی قلبي رحمی درد-بیضه اختلال-نعوظ سونوگرافی از انزال-زودرس استرس تخمدان تکرر-ادرار کیست-تخمدان پریود-نامنظم جلوگیری سرفه جوش-صورت زناشویی منی جلوگیری-از-بارداری جنسي سوزش-ادرار قرص-ال-دی لاغری تیرویید برنامه-مادر-کودک-تندرستی خونریزی-رحمی عرق-کردن سرطانی سقط نوزاد خشکی-پوست چاقی عوارض-دارو خلط اضطراب ورزشی فشار-خون قد بلوغ مقاربت معده جای-جوش مثانه داروهاي کاهش-وزن زخم تهوع واریکوسل های کم-کاری-تیروئید اختلالات-اضطرابی ناباروری-مردان پروستات مقعد خونی رژیم-غذایی تپش-قلب آزمایش چین-و-چروک ترشحات-واژن زگیل-تناسلی مایع-منی اسپرم افزایش-وزن دور-چشم صرع

درمان بیماری آرتروز

+2 امتیاز
خسته نباشید.آیا آرتروز درمانی هم دارد؟باتشکر.
پرسش ۱۰/اسفند/۱۳۹۳ ۲۰:۲۴:۱۴ در عضلاني اسكلتي و مفاصل از آیسان7 (280 امتیاز)

1 پاسخ

0 امتیاز
وقتی شما می بینید در مورد یک بیماری درمان های مختلف پیشنهاد می شود در طی گذشت زمان معلوم است که درمانهای قبلی 100درصد مطمئن نبوده که هی درمان های جدید پیشنهاد می شود . ببینید من اگر بخواهم طبقه بندی شده پیش بروم عرض می کنم که مثل سایر بیماری ها پیشگیری همیشه بهتر از درمان است. پس ما اول بپردازیم به بحث پیشگیری. در امر پیشگیری باید یک یادآوری بکنم بازدیدکنندگان محترم از عللی که من عرض کردم. خب جلوی افزایش سن را که نمی شود گرفت. جلوی این که فرد جنسیتش چه هست هم که نمی وشد تغییر داد؟ ولی جلوی افزایش وزن را می توان گرفت. واقعا کاهش وزن حتی به میزان 5 کیلوگرم می تواند کلی از علائم آرتروز را کم کند. بعضی مقالات می گویند 5 کیلوگرم کاهش وزن حدود 20% از علائم آرتروز را می تواند  کاهش دهد. لذا ما هم به پیشگیری توصیه می کنیم. 1 کاهش وزن 2 تغییر شیوه زندگی. مثلا از دو زانو و چهارزانو نشستن. استفاده از سرویس ایرانی، سعی کنیم که اجتناب کنیم و ضمنا سعی کنیم در غیر موارد ضروری از رفت و آمد از پله اجتناب کنیم. این امر پیشگیری اش. بعضی ها هم سوال می پرسند که آیا غذایی هست که ما استفاده کنیم که بتوانیم جلوی آرتروز را بگیریم؟ خیر. واقعا ماده غذایی که من بخواهم اسم ببرم که این غذا خورده شود که جلو آرتروز را بگیرد هنوز علمی نیست. اگرچه بطور کلی کلسیم، ویتامین D3 ، سویا به اندازه های متعارفش چون زیادی اینها می تواند عوارض خودش را داشته باشد. و موادی مثل سویا می تواند تا قدری پیشگیری کند اما واقعا نمی توانیم نام ببریم از ماده ای که زیاد مصرف کنید تا آرتروز نگیرید. در امر درمان ما همیشه به بیمارانمان پیشنهاد می کنیم که شما به جبران تخریب غضروف مفصل زانوتان سعی کنید عضلات اطراف زانو را تقویت بکنید تا جبران کم کاری غضروف توسط عضلات شود. لذا همیشه توصیه مان این هست که ورزش هایی انجام دهید که عضلات اطراف زانو از جمله، عضله چهارسر و عضله پشت زانو، عضلات پشت زانو که تحت عنوان عضلات همسترینگ می شناسیم و نقش خیلی مهمی در سلامت زانو دارند تقویت شوند. وقتی عضلات تقویت شوند علائم خیلی خیلی کم و پیشرفت آرتروز کند می شود. این از بحث پیشگیری. ببینید ما در مورد آر برخلاف سایر مشکلات زانو درد مزمن داریم. درد حاد نداریم. پس درمانمان هم باید یک درمان نگه دارنده باشد. لذا توصیه می کنیم که علاوه بر ورزش هایی که عرض کردم که انجام شود ت عضلات تقویت شود در صورت لزوم از یخ درمانی و گرما درمانی به جای خودش استفاده شود. مثلا وقتی که درد زانو به علتی تبدیل شده به یک درد حاد . طرف آرتروز داشته یک پیاده روزی طولانی ، یک کوهنوردی کرده حالا درد حادی دارد. توصیه می کنیم چند ساعت از یخ درمانی استفاده کنید. آن هم به شیوه خودش . یخ را مستقیم روی زانو قرار ندهیم و لای حوله ای باشد. بیشتر از 15 دقیقه مستقیم قرار نگیرد و ...
درمان های جراحی مختلفی وجود دارد برای آرتروز . یک سیر تاریخی هم وجود داشته. درمانهایی شروع شده تا رسیده است به این درمان های جدید. برخی از این درمان ها یواش یواش دیگه دارد کنار گذاشته می شود و به درمانهای جدید منجر می شود. ببینید برخی از این درمانها ، درمانهای جراحی جنبه پیشگیری دارد. مثلا فردی که دچار انحراف زانو هست ، حالا به شکل پرانتزی یا به شکل ضربدری. در سنین قبل از ایجاد آرتروز ما سعی می کنیم برای اینها جراحی انجام بدهیم تا از ایجاد آرتروز پیشگیری شود. جراحی که برای اینها ما انجام می دهیم تحت عنوان استوتومی می شناسیم. در استخوان یک شکستگی انجام می دهیم. یک شکستگی که خودمان ایجاد کردیم. انحراف را اصلاح می کنیم. به چه لحاظ؟ برا اینکه بتوانیم فشار را از قسمتی از زانو که او لصحبت ها عرض کردم مثلا از سر به سمت داخل زانو، از آرتروز زودرس پیشگیری کنیم. این یکسری درمانهای جراحی هست. یکسری درمان ها ، درمانهای نگه دارنده است. درمان های قطعی نیست. مثل درمان با آرتروسکوپ. حالا آرتروسکوپ یک شیوه ای است . یک درمانی هست که وقتی می خواهم به بیمارانم توضیح بدهم می گویم شما آندوسکوپی کردید؟ آرتروسکوپی هم تقریبا مثل همان آندوسکوپی هست. با دستگاهی در داخل زانو با تلویزیون می بینیم. و زانو را شست وشو می دهیم. قسمت های غضروفی را اگر بشود قسمت های خرابش را یک شست و شوو می دهیم و خارج می شویم. علائم کم می شود اما از بین نمی رود. تعویض مفصل زانو که درمان های قطعی مان هست را دیرتر انجام می دهیم . درمان بعدی یا درمان آخرتعویض مفصل زانو هستش. تعویض مفصل زانو و اصولا تعویض مفصل ، آرتروپلاستی، درمان مدرنی است که فرد را از دردهای وحشتناک نجات می دهد اما همه اش خوب نیست. از این ور هم باید فکر کنیم که به هر حال مفصل یه فصل عاریتی هست. مفصل خود فرد نیست. مفصل عاریتی هم مستعد مشکلات هست. ببینید اگر درد زانو آن قدری شود که فرد احساس کند که از زندگی روزمره اش افتاده نمی تواند فعالیت اجتماعی داشته باشد و سن مناسبی داشته باشد اگر چه الان بحث سن دیگر آنطور نیست که ما بگوییم که سن بالای 65 سال یا برالای 60 سال خیلی وقت ها می شود فرد 45 سالش است، 50 سالش است و آنقدر دردش شدید است که مجبور هستیم تعویض مفصل انجام دهیم اما معمولا عرض کردم سعی می کنیم سن را بالاتر برویم.
  از آن طرف محدودیت نداریم. شرایط فیزیک فرد جسم فرد، فشار خون و .. اجازه عمل را بدهد .داریم جراحی انجام می دهیم که فرد به زندگی اجتماعی برگردد . اگر مشکلات دیگری داشته باشد که نتواند به زندگی اجتماعی اش برگردد خوب ان کار انجام نشود بهتر است. و خوب درمان تعویض مفصل زانو درمان بسیار خوبی است. اگر بیمار درست انتخاب شود و به درستی امجام شود درمانی است که فرد را رضایت مند می کند و بیمار ما قطعا راضی خواهد بود و درمان بسیار خوبی است. اینکه می گویند مفصل چقدر عمر می کند و اینکه چند سال بعد باید عوض کنیم نمی دانیم. معمولا 10 – 15 سال طول می کشد اما همه اینهها به چند فاکتور بشسگی دارد. 1 چگونه ما از آن زانو استفاده می کنیم. من همیشه به بیمارانم می گویم مفصلی که خدا به تو اهدا کرده را اینقدر زود خراب کردی اگر قرار باشد وزنت همینطور بالا باشد مفصل مصنوعی  ساخت بشر هم حتما زود خراب می شود. اگر قرار باشد فرد زمین بخورد و زمین خوردگی های مکرر داشته باشد حتما مفصل شل می شود. اگر به درستی تعبیه نشده باشد یعنی جراحی ، جراحی درستی نباشد، می بینید که یک مفصل 2 سال کار می کنید و یک مفصل 15 سال. این ها همه فاکتورهایی هست که در عمر مفصل مصنوعی موثر هست.
پاسخ در ۱۰/اسفند/۱۳۹۳ ۲۰:۲۵:۵۸ از dr.jawaheri (5,480 امتیاز)

پرسش‌های مرتبط

0 امتیاز
1 پاسخ
0 امتیاز
1 پاسخ
پرسش ۳۰/بهمن/۱۳۹۳ ۱۷:۲۵:۵۸ در عضلاني اسكلتي و مفاصل از مهلا7 (870 امتیاز)
+1 امتیاز
1 پاسخ
پرسش ۲۸/بهمن/۱۳۹۳ ۱۷:۱۹:۱۱ در عضلاني اسكلتي و مفاصل از ب12 (600 امتیاز)
+1 امتیاز
1 پاسخ
+7 امتیاز
1 پاسخ
پرسش ۱۱/اسفند/۱۳۹۳ ۱۴:۱۴:۴۹ در عضلاني اسكلتي و مفاصل از بهداد009 (430 امتیاز)
???????
...