Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home/askanswer/domains/askanswer.ir/public_html/qa-include/qa-db.php on line 66  دندان های شیری - Askanswer مرکز مشاوره سلامت ایران(هفت سیب)
  •  
    • ۷,۳۸۶ پرسش
    • ۵,۰۶۳ پاسخ
    • ۴۴۰ نظر
    • ۲۳۰,۳۳۲ کاربر
  •  

لیست برچسب‌ها

بارداري پریود آلت-تناسلی رابطه-جنسی عادت-ماهانه خودارضایی نزدیکی خارش برنامه-درمانگاه-پوست-و-مو جوش موهای قاعدگی ریزش-مو پرده-بکارت شیرخوار ادرار رشد-نوزاد جنین در و ناباروری حساسیت - لکه-پوستی وزن پوست تیروئید افسرده واژن دیابتی پستان لکه-بینی موی-زائد سلامت-جنسی طول-آلت-تناسلی قلبي رحمی درد-بیضه اختلال-نعوظ سونوگرافی از انزال-زودرس استرس تخمدان تکرر-ادرار کیست-تخمدان پریود-نامنظم جلوگیری سرفه جوش-صورت زناشویی منی جلوگیری-از-بارداری جنسي سوزش-ادرار قرص-ال-دی لاغری تیرویید برنامه-مادر-کودک-تندرستی خونریزی-رحمی عرق-کردن سرطانی سقط نوزاد خشکی-پوست چاقی عوارض-دارو خلط اضطراب ورزشی فشار-خون قد بلوغ مقاربت معده جای-جوش مثانه داروهاي کاهش-وزن زخم تهوع واریکوسل های کم-کاری-تیروئید اختلالات-اضطرابی ناباروری-مردان پروستات مقعد خونی رژیم-غذایی تپش-قلب آزمایش چین-و-چروک ترشحات-واژن زگیل-تناسلی مایع-منی اسپرم افزایش-وزن دور-چشم صرع

دندان های شیری

0 امتیاز
عصرتون بخیر. دندان های شیری چیه؟اگه جواب بدید ممنونم.
پرسش ۱۱/اسفند/۱۳۹۳ ۰۴:۵۸:۱۳ در دهان و دندان از شیدا1 (160 امتیاز)

1 پاسخ

0 امتیاز
این دندان¬های شیری اولاً اهمیت بسیار بسیار زیادی دارند. هنوز هم ما از دوستان عزیزمان می-شنویم که خب مثلاً این دندان پوسید. حالا چه اشکالی دارد، فوقش این است که کشیده می-شود. درصورتی‌که الآن حالا یکی از تخصص¬های این رشته دندان¬پزشکی، در اصل دندان¬پزشکی اطفال است که کارش این است که دندان¬های شیری را تا زمانی که باید در محیط دندان باقی بماند، در اصل چه‌کار بکند؟ حفظ بکند و این حفظ دندان¬های شیری، باعث رشد فک می¬شود، باعث غذا خوردن صحیح می¬شود و مهم¬ترین مسئله، یکی از مهم¬ترین مسئله¬ها این است که آموزش را درواقع ما، خداوند یک وسیله¬ی آموزشی گذاشته برای اینکه کودکان یاد بگیرند که بهداشتشان را درروی این دندان¬های شیری در اصل تمرین بکنند، دندان¬های دائمی¬شان کمتر صدمه بخورد.
بعد به دنبال آن مشکلاتی هم به وجود می¬آید. درصورتی‌که دندان¬های شیری ما زودتر از موقع از بین برود و می¬تواند باعث ناهنجاری¬های فک بشود، به‌هم‌خوردگی‌های دندان¬های طبیعی که دندان¬های دائمی که می¬خواهد دربیاید بعدازآن به وجود می¬آید و همین¬طور یکسری عادات ممکن است در دوران کودکی باشد که این عادات مثل درواقع مثلاً مکیدن پستانک طولانی‌مدت یا این¬که شیشه یا همین‌که گاهی کودکان عادت می¬کنند که مثلاً کودکان عادت می¬کنند که شصتشان را بمکند. این¬ها می¬تواند اگر دقت نشوند عوارضی از این قبیل را مثلاً در سیستم دهانی به وجود بیاورد. می¬تواند باعث بشود که دندان¬ها در اصل از همدیگر جدا بشوند، فاصله بگیرند از جلو، می¬تواند تغییر شکل صورت را به وجود بیاورد، می¬تواند حتی در نفس کشیدن و حتی شکل نهایی صورت اثر بگذارد. برای همین دندان¬های شیری که تعدادشان 20 تا است و از 6 ماهگی تقریباً رویششان تا دوسالگی شروع می¬شود، اهمیت بسیار بسیاری دارند. باید به کودکمان نگهداری‌اش را یاد بدهیم. مسواک را یاد بگیرد که از آن¬ استفاده کند و به دنبالش از خمیردندان‌های مخصوص به خودش استفاده کند تا از بین رفتن زودتر از موقع که در بزرگ‌سالی ممکن است باعث همچنین مشکلاتی بشود، جلوگیری بشود.
 به دنبال این مسئله اول، یعنی دندان¬های شیری معمولاً از سن 6 سالگی جایگزین خواهند شد با دندان¬های دائمی. معمولاً اولین دندان¬هایی که درمی‌آیند، دندان¬های قدامی؟ یا دندان¬های خلفی آخرین دندان یا دندان¬ اصطلاحاً آسیای اول درمی‌آید و بعد دندان¬های قدامی پایین و بالا، از 6 سالگی شروع می¬شود. معمولاً در سن 12 سالگی، آخرین دندان¬ که دندان¬ نیش دائم باشد، جایگزین نیش شیری خواهد شد و این روال حالا اگر کمی عقب بیفتد و کمی جلو بیفتد، مهم نیست. چون این متوسط اعدادی است که گفتم؛ بنابراین مادران به‌خصوص، مادران عزیز نگران نباشند. ولی اگر از یک حدی گذشت، حتماً باید رادیوگرافی¬هایی تهیه بشود تا این جوانه¬های دندان شیری، دائمی که در اصل وجود دارد، ببینیم که در سرجای خودش است یا در سرجای خودش نیست؛ بنابراین اگر ما بخواهیم یک جمع¬بندی¬ای در زمان شیری انجام بدهیم، نگهداری دندان¬ها بسیار مهم است. آموزش دادن به کودک خیلی مهم است که از دندان¬هایش خوب مراقبت بکند و حتی نخ دندان از همین زمان. چون این¬ها عادات است. این عادات باعث می¬شود که ادامه¬اش با سلامت دندان¬های دائم را به وجود بیاورد. من و یک نکته¬ای را در اینجا بگویم به دوستان عزیز و مردم عزیزمان و آن این است که برخورد کردید باکسانی که موقعی که مثلاً مسواک را به سمت عقب دهانشان می¬برند، احساس دل به هم خوردگی دارند. این معمولاً به علت این است که از کودکی این مسواک زدن صحیح تمرین نشده است و بنابراین اگر که این تمرین بشود، این مشکلات بعدی هم از بین خواهد رفت.
پاسخ در ۱۱/اسفند/۱۳۹۳ ۰۴:۵۸:۲۹ از dr.amiri (8,700 امتیاز)

پرسش‌های مرتبط

+1 امتیاز
1 پاسخ
پرسش ۱۱/اسفند/۱۳۹۳ ۱۱:۳۵:۳۹ در دهان و دندان از mahdi22 (280 امتیاز)
+1 امتیاز
1 پاسخ
پرسش ۱۱/اسفند/۱۳۹۳ ۱۱:۳۵:۲۸ در دهان و دندان از mahdi22 (280 امتیاز)
0 امتیاز
1 پاسخ
پرسش ۱۱/اسفند/۱۳۹۳ ۱۰:۲۳:۳۴ در دهان و دندان از نانسی (170 امتیاز)
+1 امتیاز
1 پاسخ
0 امتیاز
1 پاسخ
???????
...