Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home/askanswer/domains/askanswer.ir/public_html/qa-include/qa-db.php on line 66  تیرگی پوست - Askanswer مرکز مشاوره سلامت ایران(هفت سیب)
  •  
    • ۷,۳۸۶ پرسش
    • ۵,۰۶۳ پاسخ
    • ۴۴۰ نظر
    • ۲۳۰,۴۰۲ کاربر
  •  

لیست برچسب‌ها

بارداري پریود آلت-تناسلی رابطه-جنسی عادت-ماهانه خودارضایی نزدیکی خارش برنامه-درمانگاه-پوست-و-مو جوش موهای قاعدگی ریزش-مو پرده-بکارت شیرخوار ادرار رشد-نوزاد جنین در و ناباروری حساسیت - لکه-پوستی وزن پوست تیروئید افسرده واژن دیابتی پستان لکه-بینی موی-زائد سلامت-جنسی طول-آلت-تناسلی قلبي رحمی درد-بیضه اختلال-نعوظ سونوگرافی از انزال-زودرس استرس تخمدان تکرر-ادرار کیست-تخمدان پریود-نامنظم جلوگیری سرفه جوش-صورت زناشویی منی جلوگیری-از-بارداری جنسي سوزش-ادرار قرص-ال-دی لاغری تیرویید برنامه-مادر-کودک-تندرستی خونریزی-رحمی عرق-کردن سرطانی سقط نوزاد خشکی-پوست چاقی عوارض-دارو خلط اضطراب ورزشی فشار-خون قد بلوغ مقاربت معده جای-جوش مثانه داروهاي کاهش-وزن زخم تهوع واریکوسل های کم-کاری-تیروئید اختلالات-اضطرابی ناباروری-مردان پروستات مقعد خونی رژیم-غذایی تپش-قلب آزمایش چین-و-چروک ترشحات-واژن زگیل-تناسلی مایع-منی اسپرم افزایش-وزن دور-چشم صرع

تیرگی پوست

+2 امتیاز
-    خسته نباشید. اگه میشه در مورد تیرگی پوست کمی صحبت کنید؟ و علت تیرگی پوست صورت چیست؟ مثلاً بعضی وقت‌ها افراد دچار لک می شوند یا علل دیگری هم دارد؟مرسی از شما و سایت خوبتون.
پرسش ۱۱/اسفند/۱۳۹۳ ۰۸:۳۶:۵۸ در زیبایی از darya26 (300 امتیاز)

1 پاسخ

+1 امتیاز
بله. تیرگی پوست یا همان لکه‌های پوستی یک مشکل خیلی شایعی است. ممکن است در هر منطقه‌ای از بدن چه صورت، اندام‌ها و بدن دچار این تیرگی‌ها بشوند. منتها خب علل مختلفی دارد. یک طیف وسیعی است.
شایع‌ترین علتش که خیلی هم مراجعه کننده دارد که همان لک حاملگی است. همان لکی که مشهور است به میلاسما یا 0045 یا ماسک حاملگی. لکی است که بیشتر همانطور که از اسمش پیداست در دوران بارداری به وجود می آید. منتها خب خیلی اسم خوبی نباشد به خاطر اینکه ما در آقایان هم حتی این لک را ببینیم. بعد از بارداری ممکن است که این لک‌ها به مرور زمان یواش یواش خودشان بهتر بشوند. گاهی اوقات هم پایدار می مانند که  احتیاج به درمان طبی پیدا می کنند این عزیزانمان. معمولاً به صورت لکه‌های قهوه‌ای که دو طرف صورت را می گیرد یعنی قرینه است، روی گونه‌ها ممکن است باشد، روی پیشانی ممکن است باشد، ممکن است روی بینی روی بالای لب‌ها را درگیر بکند، چانه را درگیر بکند و هر منطقه‌ای را ممکن است بگیرد.
لکه‌های بزرگ قهوه‌ای کمرنگ تا پررنگ هستند. یک علتی که اینها ممکن است بدتر بشوند و یا حتی بارز بشوند، نور آفتاب است و یک علتش مصرف قرص‌های ضدبارداری است و گاهی اوقات هم هست که در اختلالات تخمدانی ما این مشکلات را می بینیم. و در آقایانی که خیلی تماس دارند با نور آفتاب، ما این مشکل را می بینیم. مثلاً کسانی که رانندگی می کنند زیاد، آن سمتی از صورتشان که به سمت شیشه است و نور بیشتر می خورد آن طرف ممکن است حتی ملاسمای شدیدتر هم باشد. برای درمانش هم معمولاً از کرم‌های بی رنگ کننده استفاده می کنیم منتها خیلی صبور باید باشند. بعضی از این لک‌ها خیلی دیر به دزمان جواب می دهند.
خیلی درمانشان طولانی است. گاهی اوقات اگر پوستشان سفید باشد، از 0205 سطحی استفاده می کنیم. منتها اینجا اساس درمان این است که حتماً باید از ضد آفتاب استفاده کنند. چون اگر از ضد آفتاب استفاده نکنند هم این لک‌ها دیرتر خوب می شود و هم اینکه اگر رفت ممکن است برگردد یعنی اینکه عود بکند.
دیگر ممکن است صورت بعضی‌ها حالت کک و مک یا به اصطلاح فرکل دیده بشود. کک و مک‌ها نقاط قهوه‌ای کمرنگ خیلی ریزی در حد 1-2 میلی‌متری هستند. معمولاً در افرادی که پوست سفید دارند دیده می شود. موهای روشن دارند، چشم‌های روشن، خیلی شایع است در اینها. معمولاً هم از خردسالی از 4-5 سالگی شروع می کند به بارز شدن. درمانش هم معمولاً از 0246 سطحی استفاده می کنیم. منتها اینها خیلی استعداد عود و برگشت دارند. برای همین است که ما به عزیزانی که پوست سفید دارند، البته سبزه‌ها هم ممکن است این مشکل را پیدا کنند، همه‌شان توصیه می کنیم که از ضدآفتاب از بچگی استفاده بکنند تا پیشگیری بکنند. اینجا جایی است که پیشگیری بهتر از درمان است. اگر پیشگیری بکنند این لکه‌ها به وجود نمی‌آید یا اگر به وجود بیاید پررنگ‌تر و بزرگتر نمی شود. یعنی اینجا هم ضدآفتاب خیل رل اساسی دارد.
یک مشکلی که ممکن است در افراد میان سال بعد از سنین بالاتر دیده بشود، لنتیگو است، لنتیگوی آفتابی. اینها یک چیزهایی شبیه کک و مک است منتها یک مقدار درشت‌تر. پشت دست افراد میانسال، چه مرد و چه زن هردو گروه ممکن است دیده شود. یا روی گونه‌ها اگر دیده باشید یک لک‌های قهوه‌ای درشتی می افتد. مال تابش آفتاب است. بعضی موقع‌ها ممکن است در جوان‌ها هم دیده بشود. اینهایی که یک آفتاب سوختگی شدیدی دارند، پشت آن آفتاب سوختگی ممکن است روی صورت یا روی سینه یا پشتشان این لکه‌ها ایجاد بشود ولی در افرادی که سنین بالاتری هستند به خاطر این است که به صورت مزمن در طول 40-50 سال آفتاب به صورت اینها خورده است، بله به خاطر نور آفتاب این لکه‌ها ایجاد می شود.
پاسخ در ۱۱/اسفند/۱۳۹۳ ۰۸:۵۷:۳۵ از dr.salimi (7,640 امتیاز)

پرسش‌های مرتبط

+2 امتیاز
1 پاسخ
پرسش ۱۱/اسفند/۱۳۹۳ ۰۸:۳۷:۱۶ در زیبایی از kianosh2 (340 امتیاز)
+3 امتیاز
1 پاسخ
پرسش ۱۱/اسفند/۱۳۹۳ ۰۸:۳۷:۱۸ در زیبایی از 44samin (320 امتیاز)
+2 امتیاز
1 پاسخ
پرسش ۱۱/اسفند/۱۳۹۳ ۰۸:۳۷:۰۸ در زیبایی از 44samin (320 امتیاز)
0 امتیاز
1 پاسخ
پرسش ۰۴/اسفند/۱۳۹۳ ۱۴:۰۳:۰۸ در زیبایی از ایراندوخت اردبیلی (220 امتیاز)
0 امتیاز
1 پاسخ
پرسش ۰۴/اسفند/۱۳۹۳ ۱۴:۰۳:۱۷ در زیبایی از ایراندوخت اردبیلی (220 امتیاز)
???????
...