Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home/askanswer/domains/askanswer.ir/public_html/qa-include/qa-db.php on line 66  در مورد جرم گیری دندان ها - Askanswer مرکز مشاوره سلامت ایران(هفت سیب)
  •  
    • ۷,۳۸۶ پرسش
    • ۵,۰۶۳ پاسخ
    • ۴۴۰ نظر
    • ۲۳۰,۴۴۵ کاربر
  •  

لیست برچسب‌ها

بارداري پریود آلت-تناسلی رابطه-جنسی عادت-ماهانه خودارضایی نزدیکی خارش برنامه-درمانگاه-پوست-و-مو جوش موهای قاعدگی ریزش-مو پرده-بکارت شیرخوار ادرار رشد-نوزاد جنین در و ناباروری حساسیت - لکه-پوستی وزن پوست تیروئید افسرده واژن دیابتی پستان لکه-بینی موی-زائد سلامت-جنسی طول-آلت-تناسلی قلبي رحمی درد-بیضه اختلال-نعوظ سونوگرافی از انزال-زودرس استرس تخمدان تکرر-ادرار کیست-تخمدان پریود-نامنظم جلوگیری سرفه جوش-صورت زناشویی منی جلوگیری-از-بارداری جنسي سوزش-ادرار قرص-ال-دی لاغری تیرویید برنامه-مادر-کودک-تندرستی خونریزی-رحمی عرق-کردن سرطانی سقط نوزاد خشکی-پوست چاقی عوارض-دارو خلط اضطراب ورزشی فشار-خون قد بلوغ مقاربت معده جای-جوش مثانه داروهاي کاهش-وزن زخم تهوع واریکوسل های کم-کاری-تیروئید اختلالات-اضطرابی ناباروری-مردان پروستات مقعد خونی رژیم-غذایی تپش-قلب آزمایش چین-و-چروک ترشحات-واژن زگیل-تناسلی مایع-منی اسپرم افزایش-وزن دور-چشم صرع

در مورد جرم گیری دندان ها

+1 امتیاز
روزخوش. در مورد جرم گیری توضیح بدید؟ آیا جرم¬گیری می‌تواند برای دندان¬ها ضرر داشته باشد و یا خطر داشته باشد؟ آیا درست است که جرم-گیری دندان¬ها را حساس می¬کند؟ یا زردی دندان ها علت آن چیه؟ باسپاس فراوان.
پرسش ۱۱/اسفند/۱۳۹۳ ۱۰:۱۲:۰۴ در دهان و دندان از مهین2 (190 امتیاز)

1 پاسخ

0 امتیاز
ما اولین مسئله¬ای که داریم، این‌یک نمایی است از میکروب¬هایی که در داخل دهان وجود دارند و البته رنگ¬آمیزی شده و با میکروسکوپ¬های قوی گرفته‌شده تا ما ببینیم، این میکروب¬هایی که این بلاها را بر سر ما می¬آورند، درواقع به چه شکلی هستند. خوب اولین مسئله در این زمینه، مسئله¬ی حفظ سلامت دهان است. حفظ سلامت دهان استفاده از مسواک، خمیردندان و نخ دندان است. این را من در ابتدا باید تأکید کنم، و بعد به عوامل درمانی برسیم که در مطب¬های درمانی انجام می¬شود؛ بنابراین درصورتی‌که ما مسواک را به‌اندازه‌ی کافی، با مدت¬زمان کافی بزنیم، یعنی حداقل 3 بار در طول شبانه¬روز مسواک بزنیم و هر بار حداقل دو دقیقه طول بکشد. این کار درواقع مقدار بسیار زیادی از میکروب¬ها را به‌صورت مکانیکی کم می¬کند. این میکروب-های باقی‌مانده تا دوباره تکثیر بشوند و دوباره اسیدی به وجود بیاورند تا بتوانند سطح دندان را به تخریب برسانند، خوب طبیعتاً طول می¬کشد؛ بنابراین تأکید اول من در این مسئله، حفظ بهداشت دهان است. مقدار زیادی از این بهداشت دهان، درواقع میکروب¬ها بیماری¬های لثه را هم به وجود می¬آورند که ما به کمک این مسئله تضمین کردیم که کم¬تر به بیماری لثه و پوسیدگی دندان دچار شویم. درواقع کم¬تر، دندان¬هایمان را از دست بدهیم. مسئله¬ی بعدی که  می¬شود به بیماران کمک کرد، مسئله¬ی جرم¬گیری است، که من نمی‌دانم جواب این سؤال شمارا بدهم یا نه. بالاخره قرار است که همه و هرکسی که شرکت می¬کند آن جایزه را ببرد. این شماره را به من بدهید که من هم در آخر وقت شرکت کنم. خوب به‌هرحال جرم¬گیری قبلاً به کمک روش¬های دستی انجام می¬شد، اما امروزه با دستگاهی که امواج اولتراسانیک به وجود می¬آورند، همین‌طور که در این تصاویر دیده می‌شود، درواقع از جرم¬ها و میکروب¬هایی را که به سطح دندان¬ها می¬چسبد، جلوگیری می¬کنند. اگر این تصویر را نگاه کنید مشاهده می¬کنید که در اینجا نصف دهان جرم‌گیری شده و کاملاً مشخص است که آن دندان¬ها رنگ سفید و صدفی خود رادارند و نیم دیگری از دندان¬ها جرم¬گیری نشده تا ما این فرق را ببینیم. درواقع این جرم¬ها در نقاطی هستند که میزان بسیاری از این جرم‌ها در زیر لثه است و اگر این لثه را نگاه بکنید، می¬بینید که در این ناحیه این¬قدر قرمز و برجسته شده و بادکرده ولی در این ناحیه در همین دهان که 3 روز قبل جرم‌گیری شده، چقدر لثه سالم است.
درصورتی‌که بیماری هنوز جایگزین نشده باشد؛ بنابراین یکی از درمان¬هایی که درزمینه‌ی دهان می‌شود انجام داد، بعد از مسواک و خمیردندان و نخ دندان، جرم¬گیری¬هاست؛ که توصیه ما این است که حتماً 6 ماه یک‌بار به دندان¬پزشک مراجعه شود و جرم¬گیری درصورتی‌که لازم است انجام شود و حداکثر این مدت‌زمان یک سال است. چون ممکن است برخی از افراد معاینه شوند و ببینیم که آن‌قدر بهداشتشان خوب بوده که جرم زیادی تشکیل نشده. ولی یک سال زمانی است باید معمولاً جرم¬گیری انجام شود. این دو سه تا سؤالی هم که شما پرسیدید اتفاقاً جزو سؤالات رایج است. اولاً این‌ باورها اشتباه است که این بیمارها این¬طور فکر می¬کنند که قطعات سفیدی که از دهانشان جدا می¬شود، قطعات دندانشان است؛ بنابراین فکر می‌کنند که در هر بار جرم¬گیری یک‌لایه از دندانشان برداشته می¬شود که درواقع این¬طور نیست. دستگاه‌های جدید با آن امواج اولتراسانیگ، فقط باعث می¬شوند که هر چیزی که به بافت دندان چسبیده، از آن جدا شود و خود بافت دندان در زیر آن سالم باقی می¬ماند؛ بنابراین جرم‌گیری باعث تخریب سطح دندان نخواهد شد. دومین سؤالی که معمولاً در این زمینه می‌پرسند این است که می¬گویند من جرم‌گیری کردم و دندان¬هایم حساس شده است. ببینید اگر به این تصویر نگاه کنید می¬بینید که این لثه¬ی اطراف دندان تحلیل پیداکرده، اگر این فرد 6 ماه دیگر هم جرم¬گیری نکرده و این جرم¬ها باقی بمانند، لثه به این بیماری واکنش نشان می¬دهد و این بیماری باعث می¬شود که لثه عقب¬نشینی کرده در آن موقع قسمتی از دندان که مین¬های دندانی روی آن نیست، دردهان دیده خواهد شد. حالا فعلاً جرم روی آن قرارگرفته، اگر جرم را بگذاریم که بر روی آن باقی بماند، به‌مرورزمان آن‌قدر آن لثه را تحلیل می¬برد تا آن دندان لق می¬شود. ولی مجبوریم که این جرم را برداریم، موقعی که این جرم را برمی¬داریم متأسفانه عارضه¬ی عدم برداشت به‌موقع جرم است که آن حساسیت دندانی را به وجود می¬آورد نه صرفاً خود جرم¬گیری.
این حساسیت برطرف نخواهد شد این بستگی دارد. بستگی به این‌که چه زمانی مراجعه کرده باشد. اگر لثه تحلیل برود معمولاً به‌راحتی به‌جای خودش برنمی¬گردد بخصوص اگر بیشتر از 1 یا 2 میلی¬متر تحلیل رفته باشد؛ و متأسفانه حساسیت باقی می¬ماند البته با درمان¬های دندان¬پزشکی می¬توان جلوی این حساسیت را گرفت. بزاق هم به‌واسطه‌ی وجود کلسیمش، یواش‌یواش باعث می‌شو‌د که یک مقدار حساسیت دهانی کمتر شود.
پاسخ در ۱۱/اسفند/۱۳۹۳ ۱۰:۱۲:۲۱ از dr.sharifi (7,320 امتیاز)

پرسش‌های مرتبط

+1 امتیاز
1 پاسخ
پرسش ۱۱/اسفند/۱۳۹۳ ۱۱:۳۵:۱۸ در دهان و دندان از saeed88 (370 امتیاز)
+1 امتیاز
1 پاسخ
پرسش ۱۱/اسفند/۱۳۹۳ ۱۰:۱۶:۵۹ در دهان و دندان از زینب3 (180 امتیاز)
0 امتیاز
1 پاسخ
+1 امتیاز
1 پاسخ
پرسش ۱۱/اسفند/۱۳۹۳ ۱۱:۲۶:۵۵ در دهان و دندان از saeed88 (370 امتیاز)
+1 امتیاز
1 پاسخ
پرسش ۱۱/اسفند/۱۳۹۳ ۱۰:۱۴:۴۵ در دهان و دندان از زینب3 (180 امتیاز)
???????
...