Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home/askanswer/domains/askanswer.ir/public_html/qa-include/qa-db.php on line 66  رژیم غذایی - Askanswer مرکز مشاوره سلامت ایران(هفت سیب)
  •  
    • ۷,۳۸۶ پرسش
    • ۵,۰۶۳ پاسخ
    • ۴۴۰ نظر
    • ۲۳۰,۱۶۵ کاربر
  •  

لیست برچسب‌ها

بارداري پریود آلت-تناسلی رابطه-جنسی عادت-ماهانه خودارضایی نزدیکی خارش برنامه-درمانگاه-پوست-و-مو جوش موهای قاعدگی ریزش-مو پرده-بکارت شیرخوار ادرار رشد-نوزاد جنین در و ناباروری حساسیت - لکه-پوستی وزن پوست تیروئید افسرده واژن دیابتی پستان لکه-بینی موی-زائد سلامت-جنسی طول-آلت-تناسلی قلبي رحمی درد-بیضه اختلال-نعوظ سونوگرافی از انزال-زودرس استرس تخمدان تکرر-ادرار کیست-تخمدان پریود-نامنظم جلوگیری سرفه جوش-صورت زناشویی منی جلوگیری-از-بارداری جنسي سوزش-ادرار قرص-ال-دی لاغری تیرویید برنامه-مادر-کودک-تندرستی خونریزی-رحمی عرق-کردن سرطانی سقط نوزاد خشکی-پوست چاقی عوارض-دارو خلط اضطراب ورزشی فشار-خون قد بلوغ مقاربت معده جای-جوش مثانه داروهاي کاهش-وزن زخم تهوع واریکوسل های کم-کاری-تیروئید اختلالات-اضطرابی ناباروری-مردان پروستات مقعد خونی رژیم-غذایی تپش-قلب آزمایش چین-و-چروک ترشحات-واژن زگیل-تناسلی مایع-منی اسپرم افزایش-وزن دور-چشم صرع

رژیم غذایی

+1 امتیاز
خسته نباشید می خواستم توضیحی در مورد رژیم غذایی بدید؟متشکرم.
پرسش ۱۱/اسفند/۱۳۹۳ ۱۰:۲۳:۰۹ در تغذیه و سلامت از کیانوش65 (290 امتیاز)

1 پاسخ

0 امتیاز
از عوامل خطری ، پرفشاری خون، بیماری قند، اختلال چربی، خوب یک حلقه¬اش هم رژیم غذایی می¬شود. چرا شیوع دیابت افزایش پیداکرده است. چرا شیوع پرفشاری خون افزایش پیداکرده است. چون ما به جهت آماری فکر می¬کنم باز متأسفانه یکی از ممالک و یکی از جوامعی هستیم که مصرف نمکمان نسبت به خیلی¬های دیگر بالاست. یک رژیم غذایی خوب می¬تواند ما را محافظت کند از بیماری و یک رژیم غذایی بد می¬تواند ما را به سمت یک سکته¬ی قلبی سوق دهد. یک رژیم غذایی سالم چه رژیمی است. یک رژیمی است که سبزی و میوه فراوان داشته باشد. غذا بیشتر تازه باشد. غذای کنسرو شده کمتر داشته باشد. غذایی که اصطلاحاً می¬گویند پراسس شده باشد، تر آوری شده و آن¬ها نوعاً حاوی نمک فراوان هستند، کمتر استفاده بکنیم. غذاهایی که اصطلاحاً تحت عنوان سریع آمده شونده، فست فود یا هرچیزی می¬خواهیم از آن نام ببریم، پیتزا، همبرگر، سوسیس، کالباس، چه به جهت سرطان¬های مختلف، چه به جهت پرفشاری خون، چه به جهت سایر بیماری¬های قلبی می¬توانند اهمیت داشته باشند. غذای سالم را دوباره من می¬گویم، غذایی است که حاوی نمک کم باشد، سر سفره خیلی نمک نپاشیم. عادتمان است. غذا را نخورده نمک را می‌پاشیم. نمک کم، لبنیات فراوان، چربی کم، میوه و سبزی فراوان. این می¬شود یک غذای مناسب و اگر وزن اضافه هم داریم، الآن من این را با چاقی مرتبط بکنم، به خاطر اینکه یکی دو تا از عوامل خطر بعدی را باید به آن بپردازیم، اگر وزن اضافه هم دارید با یک رژیم غذایی مناسب می¬توانیم وزنمان را کم بکنیم.
تحرک بدنی هم یک حلقه¬ی دیگر این قضیه است قطعاً. چاقی، رژیم غذایی نامناسب، پرفشاری خون، بیماری قند، چربی خون. کدام‌یکشان با آن یکی دیگر مرتبط نیست؟ همه باهم مرتبط هستند؛ بنابراین اگر می¬خواهیم شیوه¬ی زندگی را اصلاح بکنیم، حالا یک سیگار هم به آن اضافه بکنیم. اگر می¬خواهیم شیوه¬ی زندگی را اصلاح بکنیم، همه¬ی این قضایا باید در آن اصلاح بشود.
. ما به جهت فعالیت فیزیکی در شرایط بحران هستیم. خیلی اوضاع نا به سامانی داریم و خیلی این نقش اهمیت دارد. چه در سلامت جسمی ما و چه در سلامت روحی ما. قبل این از یک صحبت کوچکی بود. واقعاً روزی که شما ورزش می¬کنید، روز بعد حالتان بهتر است و اگر فقط می¬خواهیم از جهت رفع تکلیف می¬خواهیم ورزش بکنیم؛ یعنی بگویم من چقدر ورزش کنم تا سالم باشم. حالا آن نشاطش و این¬ها در سر جای خودش. حداقل هفته¬ای سه الی چهار روز، روزی نیم ساعت. یک ورزش متوسط، یک ورزشی که 5 دقیقه بدن خودمان را گرم بکنیم، 10 دقیقه خودمان را بالاخره یک به حداکثر ارزش برسانیم، ضربان را به 110 و 120 برسانیم در افراد بالغ و 10 دقیقه هم آرام آرام سرد بکنیم. یک پیاده¬روی تند به ما کمک می¬کند. ابزار زیادی هم نمی¬خواهد. ولی باید در نظر داشته باشیم. به‌خصوص در بعضی از افراد، در روزهایی که آلودگی هوا در حداکثر خودش است، خیلی به ورزش توصیه نمی¬کنیم. یک‌هوای مناسب که پیدا کردید، این روزها، خیلی روزهای خوبی است. روزهایی که هوا نسبتاً خوب است، آلودگی کمتر می¬بینیم وزن اضافه فشارخون را افزایش داده سبب فشار بر روی قلب می¬شود و خطر بیماری قلبی را افزایش می¬دهد. همچنین خطر ابتلا به دیابت نوع 2 که خود عامل خطری برای بیماری قلبی است را افزایش می¬دهد. برای اینکه ببینید که اضافه‌وزن دارید یا خیر، باید نمایه¬ی توده¬ی بدنی را خود را بدانید. هرچه نمایه¬ی توده¬ی بدنی بیشتر باشد، احتمال به خطر افتادن سلامتی بیشتر است. نمایه¬ی توده¬ی بدنی بیشتر از 25 علامت اضافه‌وزن و بیشتر از 30 علامت چاقی است. با پزشک خود در مورد کاهش وزن مشورت کنید. کاهش وزن باید با سرعت کم و متعادل باشد و نباید بیشتر از 5/1 کیلوگرم در هفته باشد. رژیم غذایی سالم بهترین راه دریافت مواد غذایی موردنیاز روزانه است. رژیم¬های غذایی شدید صحیح نیست. حذف چربی ساده¬ترین راه رسیدن به دریافت کالری کمتر است. رژیمی که حاوی چربی و کلسترول بالا، به‌خصوص چربی-های حیوانی باشد، کلسترول خون را افزایش داده و باعث بیماری¬های سرخرگ¬ها می¬شود که خود مهم¬ترین علت حملات قلبی است. استرس نیز یک عامل خطر بیماری قلبی است. چون می-تواند فشارخون و چربی خون را افزایش دهد. تمرین¬های آماده‌سازی می¬تواند به کاهش استرس کمک کند. همچنین شما می¬توانید از موقعیت¬های پراسترس دوری کنید و زمانی را برای سرگرمی در نظر بگیرید. قدم¬های کوچکی به سمت زندگی سالم بردارید. اگر تصمیم گرفته¬اید تغییراتی در شیوه¬ی زندگی خود ایجاد کنید، مطمئناً نمی¬توانید همه¬ی این تغییرات را یک‌دفعه انجام دهید. سعی کنید عادت¬های صحیح را کم کم در خود ایجاد کنید. در این صورت به میزان زیادی شانس ابتلا به بیماری قلبی را کم خواهید کرد. این تغییرات پیشگیرانه شامل تغذیه¬ی سالم قلبی، افزایش فعالیت جسمانی و برخورد با عادات خطرناکی مثل استعمال دخانیات به دلیل ماهیت بیماری¬های قلبی و عروقی و نحوه¬ی درمان آن¬ها اهمیت بسیار زیادی دارند.
پاسخ در ۱۱/اسفند/۱۳۹۳ ۱۰:۳۹:۱۲ از dr.waseghi (9,450 امتیاز)

پرسش‌های مرتبط

0 امتیاز
1 پاسخ
پرسش ۰۳/اسفند/۱۳۹۳ ۱۵:۴۸:۵۲ در تغذیه و سلامت از ruzbe 89 (220 امتیاز)
+1 امتیاز
1 پاسخ
پرسش ۲۸/بهمن/۱۳۹۳ ۱۸:۰۶:۵۳ در تغذیه و سلامت از ناز1 (1,000 امتیاز)
+1 امتیاز
1 پاسخ
پرسش ۲۵/بهمن/۱۳۹۳ ۰۵:۳۴:۴۹ در تغذیه و سلامت از soodeh (2,350 امتیاز)
0 امتیاز
1 پاسخ
???????
...